Promet po železnici med Divačo in Koprom naj bi stekel v nekaj urah

Na koprski občini nezadovoljni s sanacijo, ki po njihovem mnenju ni bila izvedena v dogovorjenem obsegu. Enormni pritiski za čimprejšnje odprtje proge.
Fotografija: FOTO: Uros Hočevar/Delo
Odpri galerijo
FOTO: Uros Hočevar/Delo

Po torkovem iztirjenju tovornega vlaka v predoru v Dolu pri Hrastovljah naj bi bila železniška proga Koper-Divača danes znova prevozna

Sprva so predvidevali, da bodo progo odprli ob 12. uri, a so se po posvetu z Agencijo za okolje (Arso) in geološkim zavodom odločili za izkop dodatnega materiala, v katerem bi lahko bil kerozin.

»Ponoči smo odstranili onesnažene kamnine, skupaj z Arsom naredili določene sondaže in nameravali progo odpreti ob 12. uri. Dopoldne pa smo po posvetu z geološkim zavodom in Arsom ugotovili, da bi bilo treba čim prej odstraniti še eno plast. Tako da bomo zaradi zmanjšanja tveganja, tako za okolje kot drugih nevarnosti, še danes odstranili to plast,« je v izjavi za medije danes v Ljubljani povedal generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes.

Promet po železnici med Divačo in Koprom naj bi po zadnjih podatkih stekel v nekaj urah, piše STA, ki se sklicuje na Slovenske železnice.


 

Treba bi bilo reba odstraniti še eno plast


Ob odstranjevanju materiala so po izkopu prve plasti ugotovili, da bi bilo treba odstraniti še eno plast, v kateri bi lahko bil kerozin. Sprva so predvideli, da bodo to plast odstranili v roku 14 dni, nato pa se iz varnostnih razlogov odločili, da bodo to storili takoj. »Zaradi 12 ur bi bilo nesmiselno vse izpostavljati tveganju,« je še dejal Mes.

Povedal je, da so sicer pritiski vseh doma in v tujini, ki prevažajo po progi, za čimprejšnje odprtje proge enormni. Kakšni stroški so zaradi zaprtja nastali, še ni mogel oceniti. Pričakuje, da bodo julija, ko je tovora običajno manj, veliko te zamude nadoknadili, nekaj tovora pa je šlo naprej s tovornjaki in prek drugih pristanišč.

Danes so oglasili tudi v Nacionalnem inštitutu za javno zdravje in pojasnili, da bi uporabniki takoj opazili, če bi kerozin odtekel v podtalnico in vodovodno zajetje. Prisotnost kerozina vodi namreč očitno spremeni vonj, okus in videz, je pojasnila Ana Hojs.





Nesreča vlaka se je zgodila v torek popoldne, ko se je od kompozicije 18 vagonov tovornega vlaka iztirilo šest vagonov in se nagnilo na steno predora, pri tem pa je iz njih steklo okoli 10.000 litrov kerozina. V sredo so delavci iz predora odstranili poškodovane vagone, naslednja koraka sta odstranjevanje s kerozinom onesnažene zemljine in sanacija proge.

Glede vnovične vzpostavitve železniškega prometa je bil v četrtek jasen tudi okoljski minister Simon Zajc: »Ko bomo sanirali toliko, da bo ta grožnja, da pride kerozin v vodni vir, zminimalizirana, takrat se bomo pogovarjali o prometu.«

Vzrok za torkovo nesrečo sicer še ni znan. Mes je v sredo dejal, da je velika verjetnost, da je bila poškodovana kretnica, manjša verjetnost pa je, da je bil poškodovan vagon. »Človeška napaka je izključena,« je dejal.

Luka Koper in logistične družbe se medtem trudijo, da bi blago, ki čaka na pot proti notranjosti države, čim prej spravili do končnih kupcev oz. v pristanišče. Poslovne stranke spodbujajo k uporabi kamionskih prevozov, zato je te dni povečan kamionski promet. V Luki so sicer za večjo pretočnost nakladanje in razkladanje kamionov na vseh terminalih omogočili tudi v nočnem času ter kadrovsko okrepili službe, povezane s procesom vstopov in izstopov kamionov iz pristanišča.

Od torkove nesreče do petka se bo sicer po Mesovih besedah nabralo za 200 do 250 vlakov zamude, kar bodo morali nadoknaditi v juliju.

Preberite še:

Komentarji: