Prometni ukrep občine zasule kritike

Omejitve predvsem za stanovalce, in ne za tranzit. »Takšnega odnosa še nisem doživel«.

Objavljeno
31. januar 2017 21.49
Blaž Račič
Blaž Račič
Kranj – Nov prometni režim v starem mestnem jedru Kranja, ki velja od začetka tega tedna, predvsem otežuje dostop do doma stanovalcem, tranzita skozi mestno jedro pa ne bo preprečil, je prepričan Aleksander Pavšlar, predsednik Krajevne skupnosti Center. Pravi, da je županu Boštjanu Trilarju poslal protestno pismo, a mu nanj še ni še odgovoril.

Nova prometna ureditev naj bi po zagotovili z mestne občine pripomogla k temu, da bo v starem delu mesta »manj avtomobilov, hrupa in onesnaževanja, a zato več varnosti in prijetnih razmer za nakupovanje, obisk dogodkov in bivanje«. Čeprav na občini pravijo, da so prva obvestila o spremembi prometne ureditve stanovalcem poslali prejšnji četrtek, Aleksander Pavšlar pravi, da je bi z novostjo seznanjen le posredno. »Čeprav bi se morala mestna občina o ukrepu vnaprej posvetovati s stanovalci središča mesta, kar določa mestni statut, tega ni storila,« pravi Plavšar.

Na mestni občini so v sklopu priprave nove prometne strategije tudi v središču mesta organizirali delavnice o prihodnji prometni ureditvi v mestu, a Pavšlar trdi, da na teh delavnicah nova prometna ureditev v središču mesta ni bilo omenjena niti z besedo, čeprav zdaj na občini trdijo, da gre za nujne ukrepe. »Takšnega odnosa občine še nisem doživel,« je dejal Pavšlar. Župana Boštjana Trilarja je v odprtem pismu opozoril na več problemov, ki jih nova prometna ureditev ne rešuje.

Vstopi 30.000 vozil več, kot jih izstopi

V starem mestu v 560 gospodinjstvih živi 1300 prebivalcev, ki jim je občina podelila skupaj okoli 600 dovolilnic, še 300 dovolilnic pa imajo poslovni subjekti. Po novem morajo prebivalci iz starega dela mesta odpeljati na istem vhodu, na katerem so vstopili, in ne tam, kjer bi radi izstopil. Plavšar pravi, da bodo za to po starem mestu z avtomobilom opravili daljšo pot, zaradi česar bo v okolju več izpušnih plinov in hrupa. Po njegovem je že iz tega očitno, da cilji mestne občine ne bodo mogli biti doseženi.

Poleg tega je opozoril na težavo verižnega izstopanja. Gre za to, da vozniki brez dovolilnice v staro mesto vstopijo na eni vstopni točki, prevzamejo parkirni listek in se nato zapeljejo do drugega izhoda, kjer počakajo na vozilo, ki zapušča staro mesto in mu tesno za njim sledijo mimo potopnih stebričkov. To je za Pavšlarja glavni vzrok, da so na mestni občini ugotovili, da v staro mesto vsak dan pripelje povprečno 80 vozil več, kot jih iz njega odpelje. Na letni ravni to pomeni 30.000 vozil in novi prometni režim po Plavšarjevem prepričanju tega problema ne bo odpravil. Bi ga pa, če bi na vstopnih mestih zagotovili več nadzora, tudi mestnih redarjev, je dejal Pavšlar. Na naša vprašanja, kako odgovarjajo na kritike občanov o nesmiselnosti novih pravil in kako nameravajo preprečiti verižno izstopanje, so na kranjski občini odgovorili le, da bodo vse ukrepe usmerili v zmanjševanje neregistriranih prehodov, kar da bo odvisno tudi od analiz učinkov ukrepov za preprečevanje zlorab dovolilnic.