Raje kot kopališča imajo priveze za čolne

Okolje Piran kot upravljavec morskih površin spreminja podobo Portoroža z majhno »komunalno« marino.

Objavljeno
17. april 2017 21.46
Marina Portorož iz zraka. Portorož, Slovenija 7.april 2017. [Portorož,Marina Portorož,marine,plovila,čolni,jahte,jadrnice,morje,obala,turizem]
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Portorož – Uprava za pomorstvo je Okolju Piran v petek izdala obratovalno dovoljenje za novo majhno marino sredi Portoroža. S to bo komunalno podjetje korenito poseglo v videz središča kraja, ki je stoletje gradilo svojo podobo na kopališki in zdraviliški turistični ponudbi. Mnenja Portorožanov in turističnih delavcev v kraju so precej razdeljena. Veliko je ogorčenih, nekateri so raje tiho, posamezniki pa poseg odobravajo.

Direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec je povedal, da so šele v petek izdali obratovalno dovoljenje za tri nove plavajoče pomole ob glavnem portoroškem pomolu, ker je moral investitor Okolje Piran zagotoviti spričevalo ustreznega klasifikacijskega zavoda (Bureau Veritas) o varnosti plavajoče naprave.

Klinec je dejal, da imajo upravljavci privezov vsa dovoljenja in zagotovila za varnost privezov, vendar sam ni povsem prepričan, ali bodo plavajoči pomoli vzdržali najhujša neurja, predvsem močan jugo in občasno še nevarnejši lebič. Podvomil je tudi o tem, da bodo plovila spoštovala določilo pomorskega zakonika, po katerem nobeno ne sme pluti bliže kot 50 metrov od varovalne oznake kopališča.

Povpraševanje po privezih

Po besedah Neseta Dulaia iz Okolja Piran je prav to podjetje, ki upravlja tako pristaniški akvatorij kot centralno komunalno kopališče, pred nekaj leti zmanjšalo površino morja pred portoroško plažo, zato da je lahko izpolnilo predpise o številu reševalcev iz vode na določeno vodno površino. Zdaj sme kopališče poslovati s petimi reševalci.

Med varovalno oznako kopališča in plovno potjo je nekaj deset metrov prostora. V pristanišču so imeli doslej 37 stalnih privezov, poslej jih bodo imeli 90, večinoma za plovila od šest do 14 metrov, na zunanji strani najdaljšega, zunanjega pomola pa bo še 17 dnevnih privezov tudi za večja plovila, do 20 metrov.

Predsednik uprave Okolja Piran Alen Radojkovič je dejal, da je zanimanje zelo veliko, zaradi česar so morali sprejeti poseben pravilnik o dodeljevanju privezov.

Alen Radojkovič Foto: Boris Šuligoj/Delo

Prednost bodo imeli dosedanji imetniki privezov v Portorožu in nekateri od tistih, ki so se morali preseliti iz Pirana, le kakih 30 do 40 bo povsem novih upravičencev, pri čemer bodo imeli prednost tisti, ki vsaj pet let bivajo v občini. Za ureditev nove komunalne marine so namenili okoli 400.000 evrov.

Brez strokovnega mnenja

Član nadzornega sveta Turističnega združenja Portorož in direktor Aerodroma Portorož Robert Kranjc je ocenil, da v ta del mesta privezi ne sodijo. V Marini Portorož smo med nekaterimi zaposlenimi zvedeli za neuradno stališče, da je gradnja takih privezov povsem neprimerna.

Direktor Kempinski Palacea Thies Bruhn meni nasprotno: »Mislim, da je to veliko lepše za Portorož in da bodo privezi zdaj veliko bolj urejeni, kot so bili. Zato je po mojem mnenju to dodana vrednost v portoroškem turizmu.«

Starosta portoroškega političnega in družbenega dogajanja Dušan Puh pa je odločno proti: »Pričakoval sem, da bodo izdelali študije o vplivih na okolje in opravili javno obravnavo. Toda nič od tega. Javnost bi morala biti ustrezno obveščena, kako bo to vplivalo na življenje in okolje, pričakoval bi strokovna mnenja zavoda za varstvo narave in morske biološke postaje. Nemogoče je, da nekdo kar dodatno zasede prostor in z minimalnimi dovoljenji tako ključno spreminja podobo kraja.«

Inženir Vito Mavrič, ki je vodil nadzor pri dograjevanju novih pomolov, je pojasnil, da Okolje Piran ni potrebovalo gradbenega dovoljenja za postavitev plavajočih pomolov. Podjetje ima vodno dovoljenje in je že doslej upravljalo priveze, zdaj pa je približno trikratno povečalo zmogljivosti. Za to je potrebovalo le soglasja agencije za okolje, uprave za pomorstvo in drugih komunalnih organizacij. Zavod za varstvo narave pa ni bil med predpisanimi soglasodajalci.