Se bo med prazniki ponovil četrtkov prometni kolaps?

Največ prometa na mejnih prehodih, Dars bo z deli na cesti povzročal dodatne zastoje.

Objavljeno
20. april 2019 06.00
Posodobljeno
20. april 2019 06.00
Dolge kolone nastajajo pri delovnih zaporah, mejnih prehodih in seveda ob občasnih nesrečah, kakršna se je zgodila v četrtek na dolenjski avtocesti pri Šmarju - Sapu. Fotografije: Tadej Regent, Blaž Samec, Uroš Hočevar
Ljubljana – Četrtkova popoldanska nesreča na dolenjski avtocesti pri Šmarju - Sapu je za tri ure zablokirala celotno Ljubljano, manjši nesreči na severni in južni obvoznici sta posledično prometni kaos znotraj obvoznice samo še povečala. Včerajšnji jutranji zastoji so bili bolj ali manj običajni za petek pred prazniki; bolj presenetljivo se zdi, da se popoldanska konica iz središča prestolnice dolgo ni prav izrazito preselila na obvoznico.

image
Infografika Delo


V Ljubljano prihaja vsak dan na delo več kot 127.600 oseb iz drugih občin, v obratni smeri pa se vozi okoli 22.100 delovno aktivnih Ljubljančanov. Brez šolarjev gre skupaj torej za okoli 150.000 dnevnih migracij; za Maribor je primerljiva številka okoli 44.300 migracij, za Celje malo več kot 27.000 in za Kranj nekaj več kot 25.600. Ob skromnem javnem potniškem prometu, ki je za povrhu večinoma obsojen na ceste, so zastoji v Ljubljani in okoli nje pričakovani. Ker je bil včeraj od dveh popoldne do večera na slovenskih cestah prepovedan težji tovorni promet, so na avtocestah nastajali zastoji predvsem ob deloviščih, ki jih Dars kljub praznikom ni mogel povsem odpreti za promet. Tovorni promet je bil prepovedan tudi v Italiji, Avstriji in že od četrtkovega večera na Madžarskem, zato so tovornjaki čakali predvsem na meji s Hrvaško v Gruškovju, na Obrežju in v Metliki. Po podatkih prometno-informativnega centra (PIC) so čez dan čakali od pol do ene ure. Popoldne je bilo na mejnih prehodih s Hrvaško (Pince, Obrežje) tudi vse več osebnih vozil, največji zastoji pa so ves dan nastajali na dolenjski avtocesti pred zaporo med Dobruško vasjo in Drnovim proti Hrvaški. Zastoji so bili odvisno od ure dneva dolgi od štiri do več kot osem kilometrov, kar je vožnjo podaljšalo za 30 do 45 minut; ob štirih popoldne samo še četrt ure. Dve prometni nesreči sta dopoldne za več ur za promet zaprli vipavsko hitro cesto.


Med prazniki odstranjevanje cestninskih postaj


Zapora tovornega prometa, posebno proti Madžarski, je pripomogla k prav neverjetnemu podatku, da je promet po štajerski in notranjsko-primorski avtocesti včeraj potekal brez zastojev. Celo ob treh popoldne so bili na spletni strani promet.si potovalni časi (razen na ljubljanskem obroču in na dolenjski avtocesti proti jugu) povsem običajni, tako rekoč idealni. Niti z mejnih prehodov v Istri niso poročali o zastojih. Promet je bil povečan na vipavski hitri cesti od Razdrtega proti Novi Gorici, kjer državna avtocestna družba obnavlja vozišče in postavlja protivetrno zaščito, zato promet poteka samo po eni strani hitre ceste, po enem pasu v vsako smer. Tekoč je bil tudi promet na odseku štajerske avtoceste med Vranskim in Šentrupertom, kjer poteka zaradi odstranjevanja cestninske postaje in posodabljanja vozišča po dveh zoženih pasovih v vsako smer.

image
Dolge kolone nastajajo pri delovnih zaporah, mejnih prehodih in seveda ob občasnih nesrečah, kakršna se je zgodila v četrtek na dolenjski avtocesti pri Šmarju - Sapu. Fotografije: Tadej Regent, Blaž Samec, Uroš Hočevar


Enak prometni režim velja tudi pri odstranjevanju cestninske postaje Drnovo in urejanju vozišča, vendar so tam nastajali zastoji ob odprti tovorni poti zaradi povečanega zdomskega prometa. Med prazniki se namreč več deset tisoč migrantov vrača domov. Tujih turistov pa na naših cestah te dni ni bilo prav veliko. Ti so povzročili zastoje na avtocestah minuli konec tedna, saj so se v Avstriji in v polovici nemških zveznih dežel, vključno z Bavarsko, že začele velikonočne šolske počitnice, ki se končujejo v Avstriji v torek, v Nemčiji pa večinoma prihodnji petek. V Italiji imajo počitnice od četrtka, 18. aprila, do prihodnjega četrtka, 25. aprila, ko slavijo tudi dan osvoboditve. Po praznikih je gost promet pričakovan v obratnih smereh kot zadnjih sedem dni, od Hrvaške proti severu in zahodu. In gnečo na mejnih prehodih seveda tudi. Po prometnem koledarju naj bi bilo najhuje 1. maja.

image
Dolge kolone nastajajo pri delovnih zaporah, mejnih prehodih in seveda ob občasnih nesrečah, kakršna se je zgodila v četrtek na dolenjski avtocesti pri Šmarju - Sapu. Fotografije: Tadej Regent, Blaž Samec, Uroš Hočevar


Lepo vreme bo na cesto zvabilo motoriste


Kaj pa med velikonočnimi prazniki? Na agenciji za varnost v prometu opozarjajo, da bo na cestah ob napovedanem lepem vremenu veliko motoristov in kolesarjev, zato pozivajo k največji mogoči stopnji previdnosti in strpnosti. Danes je pred dvodnevno prepovedjo spet dovoljen tovorni promet, zato v PIC dopoldne pričakujejo povečano število tovornih vozil pred prehodi s Hrvaško in na avtocesti A1 med Italijo in Madžarsko. Nedelja bo praznična, s predvidoma malo prometa na avtocestah, ki se bo začel krepiti v ponedeljek popoldne – proti urbanim središčem, proti severu in na vzhodno-zahodni avtocesti A1, predvsem pa v torek popoldne, ko se marsikje končujejo počitnice.

Pomladne pasti

Motoristi so med najranljivejšimi udeleženci v cestnem prometu, saj so ob trku precej bolj izpostavljeni smrti ali hudi poškodbi kot tisti, ki jih varuje še jekleni oklep. Čeprav velikokrat motoristi niso sami krivi za nesreče, lahko za to, da jih drugi vozniki ne bi prezrli, veliko storijo sami. Na agenciji za varnost prometa svetujejo, naj motoristi nosijo svetla odsevna oblačila in imajo vedno prižgane luči, ker pa je spomladi asfaltna površina hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik, vozišča pa so še polna udarnih jam in peska od zimskega posipa in tudi sposobnost obvladovanja motorja v nekaj mesecih se lahko zmanjša, je pred daljšo vožnjo priporočljivo osvežiti spomin s krajšo kondicijsko vožnjo. Za njihovo varnost je pomembno, da pozorno spremljajo promet, tako v vzvratnih kot tudi stranskih ogledalih, predvsem pa voznike avtomobilov, da preverijo mrtvi kot, saj so motoristi zaradi ozke silhuete slabše vidni in v ogledalih slabše opazni. Že širina svinčnika v iztegnjeni roki namreč lahko popolnoma zakrije motorista, oddaljenega 30 metrov. M. Fe.
image
FOTO: Tadej Regent