Slovenija na poti k trem milijardam turističnih evrov

Počivalšek: Finančni rezultati letos niso tako dobri kot lani kljub povečanemu obisku in številu prenočitev.

Objavljeno
12. oktober 2016 23.32
Lendavski razgledni stolp, 14.8.2015, Lendava [razgledni stolp, Lendava]
Jože Pojbič
Jože Pojbič
Radenci – Po oceni komisije Slovenske turistične organizacije je bil letos najbolj kreativen turistični produkt v Sloveniji razgledni stolp Vinarium v Lendavskih goricah, ki je postal simbol spreminjanja industrijsko mislečega mesta Lendava v turistično misleče.

Na sinočnji slovesnosti v okviru dnevov slovenskega turizma v Radencih so občini Lendava zato podelili priznanje Sejalec 2016.

Različne slovenske organizacije, ki se ukvarjajo s turizmom in ki že šest let sodelujejo v organizaciji dnevov slovenskega turizma, pa so podelile še vsaka svoje najvišje letno priznaje: ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je skupaj s STO podelilo naslov ambasador slovenskega turizma generalnemu sekretarju svetovne turistične organizacije dr. Talebu Rifaiju, ker povsod po svetu poudarja lepoto in privlačnost Slovenije kot turistične destinacije.

Turistično gostinska zbornica Slovenije je za življenjsko delo v gostinstvu in razvoju stroke priznanje podelila Janezu Ivšiču, Sekcija za gostinstvo in turizem na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pa za življenjsko delo v gostinstvu in promocijo kulinarike na Krasu Adi Špacapan.

Turistična zveza Slovenije je priznanje za izjemen prispevek k razvoju turizma podelila nekdanjemu predsedniku Pomurske turistične zveze Štefanu Dravcu, Društvo turističnih novinarjev FIJET Slovenija pa svoj kristalni Triglav 2016 za uspešen razvoj turizma občini Brda.

Premier Miro Cerar in minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek sta bila včeraj v Radencih zelo zadovoljna z rastjo turističnega obiska Slovenije. Po Počivalškovih besedah je po lanskem letu, ko smo presegli magično mejo desetih milijonov prenočitev in dosegli 2,3 milijarde evrov prilivov od tujih turistov, letošnje leto še uspešnejše, saj je bilo v prvem polletju prenočitev za šest odstotkov več kot v prvem polletju lani.

»Toda finančni rezultati niso tako dobri,« je dejal minister. Gostinstvo in turizem sta sicer lani prvič po osmih letih poslovala pozitivno, čeprav so hoteli še imeli 14 milijonov evrov izgub. A slabi kazalniki, ki jih bo treba izboljšati, so že štiri leta padajoče povprečne cene na sobo.

Da bi ustvarili boljše pogoje za poslovanje turističnih in gostinskih podjetij, vlada pripravlja nov zakon o razvoju turizma, nov zakon o gostinstvu, nov posebni zakon o Kobilarni Lipica in pripravlja vse potrebno za novo kategorizacijo turističnih objektov po evropskem sistemu Hotelstars, je včeraj napovedal Počivalšek.

Najpomembnejši ustvarjalnost in inovativnost

Z rastjo turističnega obiska in zanimanja tujcev za Slovenijo je bila zelo zadovoljna tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak. V največji digitalni kampanji do zdaj so lani po družabnih omrežjih in spletu nasploh dosegli 32 milijonov posameznikov na trinajstih svetovnih turističnih trgih.

»Za Slovenijo je bilo lansko leto na družbenih omrežjih prelomno, Slovenija pa postaja vse bolj zanimiva tudi za medije,« je dejala in napovedala novo strateško obdobje razvoja slovenskega turizma, v katerem bo največ pozornosti namenjene ustvarjalnosti in inovativnosti, »da se dvignemo nad povprečje«. Tako bo slovenski turizem lažje dosegel cilj tri milijarde evrov prilivov od tujih gostov.

V sklopu šestih dnevov slovenskega turizma bo potekal že 63. Gostinsko-turistični zbor, v katerem se je skoraj petsto kuharjev, natakarjev, barmanov in drugih delavcev v turizmu med sabo pomerilo v skoraj tridesetih tekmovalnih disciplinah.