V drugi fazi postopka iskanja prostorov preverjajo bonitete tistih, ki bi upravi za pomorstvo zagotovili ustrezno rešitev. Te bodo preverili do konca avgusta, septembra bodo preverjali, kateri od ponudnikov bo lahko in kako izpolnil zahteve iz njihove razpisne dokumentacije. Oktobra bodo pogajanja, novembra bi morali sprejeti odločitev in podpisati pogodbo.
Blizu vhoda v Luko Koper
Vse kaže, da ponudnikov za gradnjo ali ureditve novih prostorov le ni veliko. Jadran Klinec je povedal, da potrebujejo do 1500 kvadratnih metrov površine, da potrebujejo odprt pogled na pristanišče in morje pred njim, vsaj pet privezov za svoja plovila in bližino vhoda v Luko Koper. Resen interes za oddajo ponudbe je do zdaj izkazala le Marina Koper, ki bi na mestu svojega sedanjega skladišča in poslovnih prostorov zgradila nov objekt, velik od 3600 do 4000 kvadratnih metrov. Eno nadstropje in še malo več bi oddali upravi za pomorstvo, preostalo pa bi lahko bilo na voljo drugim državnim službam, ki skrbijo za varnost in red na morju. To so predvsem pomorska policija, civilna zaščita, ribiški inšpektor in Arso.
»Močno se trudimo, da bi vse te državne službe, ki imajo kaj opraviti z varnostjo in redom na morju, povežemo v istih prostorih, kar bi precej pospešilo njihovo usklajeno delovanje in izboljšalo delovanje. Za nas je pomembno, da imamo v bližini marine možnost urediti priveze za službena plovila. Prav tako bi do te stavbe lastniki lahko pripeljali nove čolne, ki jih morajo registrirati. S tega položaja je tudi vhod v Luko Koper blizu,« pojasnjuje Klinec.
Drugo podobno primerno rešitev bi državnim službam na morju lahko zagotovila Luka Koper, če bi se lotila gradnje dolgo načrtovane in obljubljane stavbe potniškega terminala. Vendar v zadnjem času prav nič ne kaže, da bi se Luka nameravala v kratkem lotiti te naložbe. Lastnik Marine Koper (koprsko gradbeno podjetje Grafist Anteja Guberca) ne bo imel veliko konkurence pri pridobitvi posla.
Tudi selitev
Selitev uprave za pomorstvo s sedanjega mesta, bi lahko zagotovila tudi selitev carinskega pomola (za mednarodni promet), mestu pa bi omogočila pomol, ki bi ga namenili turističnemu prometu, kar bi pomenilo nove izboljšave v pristaniški infrastrukturi mesta.