V voznem redu več potniških vlakov v Koper

Tudi med Zidanim Mostom in Laškim brez nadomestnih avtobusnih prevozov. Med Koprom in Ljubljano je potovalna hitrost potniškega vlaka 65 kilometrov na uro.
Fotografija: Slovenske železnice še vedno vozijo tudi z ostarelimi poljskimi gomulkami in desiroji, ki so iz Siemensa na slovenske tire prišli v devetdesetih letih prejšnjega tisočletja. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Odpri galerijo
Slovenske železnice še vedno vozijo tudi z ostarelimi poljskimi gomulkami in desiroji, ki so iz Siemensa na slovenske tire prišli v devetdesetih letih prejšnjega tisočletja. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Novi železniški vozni red, ki začne veljati jutri, v nedeljo, 15. decembra, bo veljal do konca šolskih počitnic, 29. avgusta 2020. V primerjavi z veljavnim jesenskim je nastalo nekaj sprememb. Najpomembnejša morda je, da v voznem redu ni več sedmih nadomestnih avtobusnih prevozov med Zidanim Mostom in Laškim. Teh ne bo niti na vlaku Pohorje, ki bo tudi iz Ljubljane v Koper spet vozil po tirih, saj potnikov Slovenske železnice ne bodo prevažale po cesti z nadomestnimi avtobusi kot zadnja leta po katastrofalnem žledu.

Med Ljubljano in Koprom bodo vozili trije pari vlakov, od sredine aprila do konca avgusta pa še četrti, ki bo uporaben tudi za kolesarje in kopalce. Iz Ljubljane bo odpeljal ob 6.12, iz Kopra pa se bo vračal ob 20.12, vožnja na teh 153 kilometrih pa bo trajala dve uri in dobrih dvajset minut, torej z ne prav vrtoglavimi 65 kilometri na uro. Nič hitrejši od tega regionalnega vlaka ne bo intercity Koper, zjutraj iz Kopra, zvečer iz Ljubljane. Klasični vlak Pohorje, kjer bo vozil hitri nagibni pendolino - in zato brez Lisičkine restavracije, ki jo je moč opaziti v dunajski garnituri - je za četrt ure hitrejši, vožnja iz Maribora oziroma Hodoša do Kopra pa bo krajša za 46 minut, v obratni smeri pa za kar 76 minut.


Manjši premiki, nov večerni vlak v Kamnik


Ob spremembi voznega reda morajo biti redni potniki ob nekaj novih vlakih (iz Zidanega Mosta, Dobove, Logatca, Metlike proti Ljubljani) navadno pazljivejši, saj so mogoči manjši zamiki in premiki. Tako bodo, denimo, zadnji vlaki iz Ljubljane na Jesenice in proti Notranjski odpeljali nekaj minut pozneje, med novostmi pa na SŽ omenjajo dodaten zadnji večerni vlak v Kamnik (doslej 20.15, od ponedeljka - čez vikende je ta proga zaprta - ob 21.15). Zadnji večerni vlak proti Dolenjski bo tudi po novem vozil ne le do Grosupljega, temveč do Ivančne Gorice, odpeljal pa ob 22.22, nekaj minut kasneje kot jeseni.

Prvi novi, sodobni, na Poljskem izdelani vlaki švicarskega proizvajalca Stadler, bodo na slovenske tire zapeljali prihodnje leto, kdaj jih bodo vključili v redne vožnje, še ni jasno. Vsekakor naj bi vseh 52 vlakov (21 enonadstropnih električnih, deset dvonadstropnih električnih in 21 dizelskih enonadstropnih) dobavili do konca leta 2022. Bodo pa že ob prihodu opremljeni s povezavo wi-fi, tako kot še letos 32 obstoječih vlakov.

V Trst in naprej mimo tamkajšnjega letališča v Videm vozi italijanska garnitura. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo
V Trst in naprej mimo tamkajšnjega letališča v Videm vozi italijanska garnitura. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo


Hitreje v Budimpešto


V mednarodnem prometu SŽ ne poročajo o prav bogatem naboru novosti. Omenjajo vrnitev para vlakov (Ljubljana) med Ljubljano in Reko (Opatijo) ter skrajšanje časa vožnje vlaka InterCity Cittadela, tako bo potovanje od Ljubljane do Budimpešte s sedanjih osem ur in pol skrajšano za 24 minut, v obratni smeri pa za devet minut. To pomeni, da bo vožnja trajala celo pet minut manj kot osem ur. V Trst se bodo potniki še vedno vozili z vlakom do Opčin in naprej z avtobusom, furlanski vlak Crossmoby vozi dvakrat na dan v vsako smer. Enkrat do Trsta in enkrat do Vidma, in sicer mimo tržaškega letališča v Ronkah, do koder vožnja iz Ljubljane traja več kot tri ure. Vlaki so menda kar zasedeni, vozni red pa ne prav priročen.

Preberite še:

Komentarji: