V Ljubljani 200 avtomobilov 
iz Grosuplja na dan manj?

Lani se je s progo Grosuplje–Ljubljana prepeljalo 294.000, skupaj s podaljšano progo 3G pa se jih bo predvidoma 380.000.

Objavljeno
02. september 2011 08.30
Posodobljeno
02. september 2011 08.40
Samo Petančič, Ljubljana
Samo Petančič, Ljubljana

Ljubljana – Ljubljanski župan Zoran Janković in grosupeljski Peter Verlič bosta danes na avtobusni postaji v Grosupljem simbolično odprla novo progo Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Proga 3G bo povezala središče Grosuplja z ljubljansko avtobusno postajo, kar je po mnenju direktorja LPP Petra Horvata za občane Grosuplja izjemna pridobitev in nujen ukrep v spodbujanju uporabe avtobusov.

Z vozovnico Urbana bo prevoz iz Grosuplja v glavno mesto tako za polovico cenejši kot doslej. Za LPP je to pomemben ukrep na poti do integriranega javnega prevoza, cilj pa je s poenostavitvijo plačevanja, z uvedbo enotne vozovnice in z nižjo ceno prevoza približati javni prevoz uporabnikom. Peter Horvat upa, da bo potnikov na novi progi 30 odstotkov več kot doslej. Lani se jih je z medkrajevno progo Grosuplje–Ljubljana prepeljalo 294.000, skupaj s progo 3G pa se jih bo predvidoma 380.000.

Proga ne bo prinašala izgube

Študije o zmanjšanju števila avtomobilov, ki bodo zaradi nove proge vozili v glavno mesto, niso naredili, direktor pa meni, da se bo v glavno mesto z avtomobilom vozilo 200 Grosupeljčanov na dan manj. Ker občina Grosuplje financira progo z 21.000 evri na mesec, Direkcija Republike Slovenije za ceste pa z 42.000 evri, Horvat pričakuje, da bo obratovala rentabilno.

O nadaljnji integraciji na LPP niso povedali nič podrobnejšega. Znano je, da se z ministrstvom za promet in drugimi državnimi organi že dlje časa dogovarjajo o integraciji vlakov Slovenskih železnic in avtobusne mreže LPP, a večjih uspehov za zdaj ni bilo. Horvat pa je povedal, da se sosednje občine zelo zanimajo za povezavo.

»Podaljšanje prog 
uspešno rešujemo«

Župan Zoran Janković je dejal, da je podaljšanje prog LPP ena pomembnejših nalog urejanja celostne prometne politike MOL. Veliko okoliških prebivalcev se zaradi obveznosti vsak dan pelje v Ljubljano, zato jih s podaljšanjem prog spodbujajo, da bi uporabljali javni prevoz, kar dodatno prispeva k skrbi za okolje. Tako so progo mestnega avtobusa že podaljšali do Medvod, Brezovice in Škofljice, veseli pa ga, da se bodo od prihodnjega tedna z mestnim avtobusom do svojih domov lahko pripeljali tudi prebivalci Iga in Grosuplja.

Omogočiti dostopnejši, prijaznejši in ugodnejši javni prevoz je pomembna naloga, ki jo uspešno rešujejo, saj so v nekaj letih z nakupom novih, sodobnih, okolju prijaznih avtobusov posodobili vozni park, prav tako pa so uvedli enotno mestno kartico Urbana.

Za polovico cenejše vozovnice

Nove proge do sosednjih občin so uvedli v sodelovanju z njihovimi župani in bodo občutno izboljšale prevoze na navedenih progah. Tako bo po novem splošna mesečna vozovnica do Grosuplja za približno polovico cenejša, saj bodo uporabniki zanjo odšteli le 60 evrov, medtem ko je prej, odvisno od državne subvencije, stala od 116 do 145 evrov. Ko bo sistem P + R, ki ga načrtujejo na vseh mestnih vpadnicah, popolnoma zaživel, bo to še korak več k razvoju trajnostne mobilnosti. Župan si želi, da bi se Ljubljana tudi v prihodnje razvijala v sodobno mesto, ki spoštuje tradicijo in kulturno dediščino.