V Piano Media zadovoljni z odzivom na naročnino spletnih medijskih vsebin

Naročnino za izbor novic bo po napovedih v letu dni pripravljeno plačati 13 tisoč uporabnikov.

Objavljeno
23. januar 2012 14.21
J. S. S., Delo.si
J. S. S., Delo.si

Ljubljana - V upravljalcu sistema Piano Media so s prvim odzivom Slovencev zadovoljni in verjamejo, da bo naročnino pripravljeno čez štiri ali pet let plačati med pet in 15 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta, poroča STA.

Okvirna ocena je, da je slovenskih uporabnikov spleta okoli 1,3 milijona.

Predsednik uprave družbe Piano Media Tomaš Bella pričakuje, da bo naročnino na izbor novic čez 12 mesecev pripravljen plačati odstotek slovenskih uporabnikov spleta, kar pomeni okoli 13 tisoč uporabnikov.

Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani spomnil prokurist Piano Slovenija Tomaž Šlibar, so nekateri slovenski mediji, med njimi tudi Delo, 16. januarja poskusno zagnali sistem, s katerim bodo delno omejili dostop do določenih vsebin. Uporabniki, ki so se registrirali na sistem Piano, imajo trenutno še brezplačen dostop do vseh člankov, od 20. februarja pa bodo morali vsi, ki jih bodo želeli prebirati, plačevati naročnino.

Prvi odziv slovenskih spletnih bralcev na sistem, v okviru katerega imajo na voljo izbor vsebin sedmih časopisov, treh magazinov in dveh spletnih strani, ki so plod uredniškega dela oz. jih mediji v sistem uvrščajo zaradi njihove izvirnosti in kakovosti, je Šlibar ocenil kot dober, saj je bil za okoli 20 odstotkov boljši kot na Slovaškem, ki je sistem kot prva država v Evropi uvedla lani.

Vsak od medijev bo torej v skupni naročniški paket prispeval le izbrane vsebine in storitve, medtem ko bo glavnina vsebin še vedno na voljo brezplačno. Z zgolj delno omejitvijo informacij naj bi si mediji zagotovili enako raven obiska. Sistem ne bi smel ogroziti tiska, je prepričan Šlibar. Kot je pojasnil, bo založnikom glede na upad oglasov omogočil dodaten prihodek.

Po Šlibarjevih besedah bo za dostop do izbora člankov sodelujočih medijev, to je Dela, Dnevnika, Slovenskih novic, Primorskih novic, Gorenjskega glasa, Dolenjskega lista, Ekipe, Požareporta, Računalniških novic, 7dni, Podstrešja in Auto Bilda, na voljo več paketov. Za tedenski paket oz. naročnino bo treba odšteti 1,99 evra, za mesečno 4,89 evra, za letno pa 48,90 evra.

Piano Media bo za svoje delovanje obdržal 30 odstotkov prejetih naročnin. Preostali del prihodka iz naročnin se bo med sodelujoče založnike porazdelil na podlagi tega, kje se bo bralec priključil Pianu in koliko časa bo prebil na posameznih straneh. Dlje časa bodo bralci prebili na strani medija, več prihodka bo založnik dobil iz bralčeve naročnine.

V zagon sistema v Slovenji je Piano Media vložil okoli milijon evrov, večina sredstev je bila namenjena predstavitvenim shemam, je povedal Šlibar. Dodal je, da zanimanje za sodelovanje v sistemu kažejo praktično vsi slovenski mediji, razen nacionalnega spletnega portala, za katerega že obstaja naročnina.

Na sistem se je mogoče registrirati prek ene skupne prijave, je navedel slovenski predstavnik Piana Media. Uporabnik mora vpisati svoj elektronski naslov in geslo ter izbrati način plačila (kreditna kartica, bančni prenos ali SMS sporočilo).

Predsednik uprave družbe Piano Media Tomaš Bella je poudaril, da je namen sistema z zaračunavanjem naročnine v času, ko vse več bralcev novice bere na spletu, ohraniti kakovost novinarstva.