V Planici načrtujejo svojo akademijo

S hotelom zaokrožena ponudba za športnike v nordijskem centru Planica. Lani četrt milijona obiskovalcev.

Objavljeno
25. avgust 2017 17.05
Blaž Račič
Blaž Račič

Planica – Nordijski center Planica je lani obiskalo četrt milijona ljudi, direktor zavoda Planica Jelko Gros pravi, da jih letos pričakujejo še nekaj več in da drugače kot lani zdaj prihajajo za ves dan, ne le za nekaj ur. Ob vikendih, ko je Planica najbolj obiskana, na dan naštejejo do dva tisoč obiskovalcev. Lani so jih gostili iz 46 držav sveta.

Po dobrem letu obratovanja nordijskega centra, ki ga je država z evropskimi sredstvi zgradila za 40 milijonov evrov, Gros pravi, da je pozitivno presenečen. Obiskovalci prihajajo z vsega sveta, približno polovica je tujcev, največ pa zapravijo Američani.

Med svojim dopustom v Sloveniji so Planico obiskali tudi turisti iz Poljske, ki so, kot je dejal Wojciech iz Varšave, prišli pogledat, kje njihovi tekmovalci dosegajo športne uspehe, ki navdušujejo poljsko športno javnost. Tudi zaradi odmevnosti športnih tekmovanj Planico v tujini zelo dobro poznajo in zato v promocijo ni bilo treba vlagati veliko.


V Nordijskem centru Planica letos načrtujejo 2 milijona prihodkov. Leon Vidic/Delo

Štiri petine športnikov se vrača

Lani je zavod Planica v upravljanje prevzel tamkajšnji športni hotel z višinskimi sobami za priprave športnikov, s čimer so zaokrožili ponudbo in Planico naredili (še) bolj zanimivo za priprave domačih in tujih športnih kolektivov. Športniki na enem mestu dobijo vse, pove Gros in doda, da se jih kar štiri petine na priprave vrača. »Če jim program uspe, navadno že ko zapuščajo hotel, rezervirajo termin za naslednje leto.« Na priprave so se tako, denimo, vrnili smučarji tekači s Šrilanke, skupaj pa so v Planici trenirali tekači iz 16 držav in skakalci iz 24. Hotel je pol leta skoraj polno zaseden, restavracija je odprta tudi za zunanje obiskovalce.

Lani so v nordijskem centru ustvarili 1,6 milijona evrov prihodkov in imeli po plačilu davkov 160.000 evrov dobička, ki ga bodo porabili za vzdrževalna dela v centru. Večji del prihodkov, milijon evrov, so ustvarili v nordijskem centru s parkirnino, vstopnicami za muzej, ziplinom, vetrovnikom, prodajo spominkov, tekmovanji in prireditvami, preostale pa s hotelom, ki so ga prevzeli sredi lanskega leta.

Ker ga bodo letos upravljali vse leto, Gros pričakuje, da bodo celotne prihodke centra lahko povišali na dva milijona evrov. Poleg najbolj obiskanih tekmovanj v smučarskih poletih si prizadevajo še za organizacijo manjših športnih dogodkov v teku na smučeh, smučarskih skokih, nordijski kombinaciji pa tudi drugih prireditev, kot sta septembrski tek na vrh letalnice ali Oviratlon, ki so ga letos poleti organizatorji preselili s Pokljuke.


Poletni turizem v Planici. Foto: Leon Vidic/Delo

V zavodu načrtujejo obnovo objekta Kavka pod letalnico, začel se je postopek prenosa lastništva doma RTV na zavod Planica. Dom bi podrli in na njegovem mestu zgradili nordijsko akademijo z namestitvami in prostori za izobraževanje športnikov iz manj razvitih dežel, o zamisli pove Gros.

Zipline uspešnica, vetrovnik v okvari

Med večjimi atrakcijami Planice je spust po jeklenici (zipline) z vrha letalnice. Spust stane 25 evrov, lani pa so jih v enem dnevu našteli rekordnih 263. Medtem ko je zipline po Grosovih besedah presegel pričakovanja, pa so na vetrovniku, ki so ga po pritožbah zaradi neznosnega hrupa za normalno obratovanje usposobili šele lani poleti, odkrili konstrukcijsko napako, tako da zdaj ne deluje. Gre za posledico neustreznih izračunov, pravi Gros, ki zatrjuje, da bodo napako odpravili do konca meseca, ko bodo vetrovnik lahko spet uporabljali tako športniki in turisti. Poleti je skromnejši tudi obisk 800 metrov dolge tekaške steze v dvorani, kjer dve uri vadbe stane devet evrov. Z dvajsetimi tekači, kolikor jih imajo v povprečju, pokrijejo dnevne stroške obratovanja dvorane.