Železniška proga Laško-Zidani Most po iztirjenju dveh vagonov znova prevozna

V Rimskih Toplicah se je iztiril vlak z okoli 200 potniki.

Objavljeno
06. avgust 2019 11.57
Posodobljeno
06. avgust 2019 19.36
O nesreči so policiste obvestili nekaj po deseti uri. FOTO: Voranc Vogel/Delo
P. M., V. U., A. I., STA
P. M., V. U., A. I., STA
Železniška proga Laško-Zidani Most je, potem ko sta dopoldne na postaji v Rimskih Toplicah iztirila dva vagona potniškega vlaka, znova prevozna. Promet zaenkrat poteka po enem tiru, po drugem bo znova stekel predvidoma v sredo.

V Rimskih Toplicah se je iztiril potniški vlak, je sporočila Milena Trbulin s Policijske uprave Celje. O nesreči so policiste obvestili nekaj po deseti uri, zgodila se je malo pred tamkajšnjo železniško postajo. Kot je dodala, so se iztirili trije vagoni mednarodnega potniškega vlaka, ki je vozil v smeri proti Celju.

image
Nesreča vlaka pri Rimskih Toplicah. FOTO: PU Celje


»Zaradi izrednega dogodka na postaji Rimske Toplice je ustavljen promet med postajama Celje–Zidani Most. Do nadaljnjega je na relaciji Celje–Zidani Most–Celje organiziran nadomestni avtobusni prevoz. Z avtobusi ni mogoč prevoz oseb na električnih invalidskih vozičkih, prav tako ni mogoč prevoz koles in živali,« so kmalu po nesreči zapisali tudi na spletni strani Slovenskih železnic, kjer so več dejstev o nesreči pojasnili na tiskovni konferenci.

Nihče od dvestotih potnikov ni bil poškodovan, je zagotovil Dušan Mes, direktor Slovenskih železnic (SŽ). Škode bo najbrž blizu pol milijona evrov, kar po Mesovih besedah v železniškem prometu ni veliko.

image
FOTO: Voranc Vogel/Delo

 
Raziskovalci ministrstva za infrastrukturo so še na terenu, strokovnjaki Slovenskih železnic, ki so mesto nesreče prav tako pregledali, pa po Mesovih besedah ocenjujejo, da ni kriva napaka na njihovi infrastrukturi, temveč po vsej verjetnosti na voznih sredstvih – na madžarskih vagonih. Vlak je bil v času nesreče sicer poln, med njimi so bili tudi tujci; vse so z avtobusi prepeljali do Madžarske.
 
Število izrednih dogodkov oziroma nesreč na SŽ se je v zadnjih osmih letih močno zmanjšalo. Vozna sredstva SŽ vzdržuje podjetje v njihovi skupini, za dva iztirjena vagona pa so bili zadolženi madžarski vzdrževalci; štirje vagoni, ki so ostali nepoškodovani, so bili last SŽ.

Mes je povedal, da v primeru kompozicij v mednarodnem potniškem in tovornem prometu za vagone med nacionalnimi prevozniki skrbijo posamezne države oziroma vzdrževalska podjetja, ki si jih izmenjujejo na zaupanje. Vagone sicer vedno pregledujejo na cilju.
 
Kdo bo poravnal nastalo škodo, Mes ne želi prejudicirati. »A če je povzročitelj znan, jo poravna zavarovalnica v imenu povzročitelja,« pravi.