V Sloveniji je 1,4 milijona vozil

Štirje celjski motorni sejmi ne predstavljajo le novosti, temveč poudarjajo varnost in varčnost

Objavljeno
11. april 2014 14.59
Celjski sejem
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Celje − Od četrtka do nedelje je na celjskem sejmišču na ogled sejemski četverček Avto in vzdrževanje, Moto boom, Logotrans in Gospodarska vozila. Poleg letošnjih poudarkov o varnosti v prometu in ekologiji jih zaznamujejo tudi številne novosti in atrakcije.

»Ob koncu marca je bilo na naših cestah že več kot milijon osebnih avtomobilov, skoraj 2500 avtobusov, 91.000 tovornih vozil in skoraj 93.000 motornih koles. Če k temu prištejemo še traktorje in priklopna vozila, pridemo do več kot 1,4 milijona vozil,« je ob otvoritvi sejmov povedal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Babič. Čeprav je vedno več vozil opremljenih z modernimi tehničnimi pripomočki za zagotavljanje varnejše vožnje, pa žal statistika pravi, da je nesreč zaradi tehničnih okvar še vedno preveč.

»Zato je evropska komisija pripravila novo direktivo o rednih tehničnih pregledih vozil in direktivo o cestnem pregledu tehnične brezhibnosti gospodarskih vozil, ki bosta v kratkem objavljeni v uradnih listih. Za dobro vzdrževanje pa je poleg usposobljenih delavcev pomembna tudi dobra tehnična opremljenost delavnic. Tudi tukaj razstavljena oprema bo pripomogla k boljši vzdrževanosti vozil in k večji prometni varnosti,« je dejal Babič.

Po Babičevih besedah pa bodo novi evropski predpisi tudi v Sloveniji vplivali na zmanjšanje emisij onesnaževal v izpušnih plinih gospodarskih vozil in emisij ogljikovega dioksida v osebnih in lahkih tovornih vozilih. Tudi v transportu je z optimiziranjem poti in postopkov še mogoče znižati stroške, škodljive vplive na okolje in porabo energije. »Prednostna naloga Slovenije je, da okrepi svojo vlogo na področju transportne logistike Srednje in Jugovzhodne Evrope. Slovenija ima zelo dobro geostrateško lego in vlogo pri načrtovanju najpomembnejših evropskih železniških ter prometnih tokov. Vendar pa to samo po sebi ni dovolj za uspešen razvoj transportne logistike, zato moramo vse napore usmeriti v realizacijo naložb v železniško infrastrukturo, izgradnjo logističnih objektov in primeren razvoj pristanišč in letališč. To pomeni, da moramo skupaj razvijati vse štiri ključne segmente transporta,« je poudaril Babič.

Robert Otorepec s sejemske družbe Celjski sejem je opozoril na pomembnost varnosti v prometu z vidika vozniških veščin in kulture. »Na celjskih sejmih je mogoče na enem mestu najti najboljše inštruktorje varne vožnje in predstavnike ustanov, ki skrbijo za našo prometno varnost. Seveda moramo zanjo v prvi vrsti skrbeti sami,« je povedal.