Več potnikov na mestnih avtobusih Marprom

Lani so poslovali z minimalnim dobičkom. Vozijo tudi na plin, želijo še na elektriko.

Objavljeno
13. januar 2015 21.56
tre*AVTOBUS
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor
Maribor – Mestni avtobusni prevoznik Marprom je lani po še nepopolnih podatkih prepeljal skoraj dva odstotka več potnikov kot leto prej, pri tem pa je v novo leto zapeljal s pozitivnim poslovnim rezultatom. Letos nameravajo vozni park posodobiti z osmimi novimi avtobusi dolžine do devet metrov.

Minula leta je imelo mariborsko javno podjetje Marprom v mestnem prometu okoli 3,9 milijona potnikov na leto, njihovo število pa se je rahlo povečevalo: leta 2013 v primerjavi z letom prej za skoraj 1,2 odstotka, lani pa so do konca novembra (za december še nimajo zbranih podatkov) glede na isto obdobje v letu prej dosegli 1,8-odstotno rast. Čeprav gre za zelo majhen odstotek, je to za podjetje pozitiven podatek, saj se je v preteklosti število potnikov zmanjševalo. Povečanje v Marpromu pripisujejo različnim dejavnikom; poudarili so ugodno ceno subvencioniranih šolskih vozovnic, težak ekonomski položaj in delno posodobitev voznega parka.

Posodabljajo vozni park

Pri voznem parku, s katerim so imeli zaradi starosti precej težav, so po besedah direktorja Marproma Bernarda Majheniča lani naredili največji preskok: posodobili so ga z devetimi novimi in petimi rabljenimi avtobusi. Med novimi je tudi pet avtobusov na stisnjen zemeljski plin (SZP), ki so jih dobili decembra, občina pa je za to 1,2 milijona evrov vredno naložbo pridobila 970.000 evrov nepovratnih sredstev. Marprom tako zdaj razpolaga s skupaj 50 avtobusi, med njimi jih je 11 na SZP. Za letos načrtujejo nakup osmih manjših vozil na električni pogon za do 46 potnikov predvsem za proge v središču mesta in nekaj obnovitvenih del na glavni avtobusni postaji.

Kljub vlaganju v vozni park so lansko leto sklenili s pozitivnim rezultatom, z minimalnim dobičkom, je zatrdil Majhenič. Točne številke za lani sicer še niso znane. Finančna poročila bodo na razpolago marca, do takrat v javnosti nočemo nastopati z nepopolnimi podatki, so odgovorili iz Marproma.

Že desetletje enake cene

V avtobusnem podjetju ta čas kljub padanju cen dizelskega goriva in uporabi cenejšega energenta SZP ne razmišljajo o pocenitvi vozovnic mestnega prometa. Majhenič je spomnil, da niti v preteklosti, ko se je dizel dražil, niso dvignili cen vozovnic, ki so v mariborskem mestnem prometu (pri šoferju stane ena vožnja 1,10 evra) nespremenjene že desetletje.

Tik pred zimo je Marprom prevzel v upravljanje tudi žičniške naprave na Mariborskem Pohorju in Arehu, kako bo to vplivalo na njegovo poslovanje, pa bo bolj jasno ob koncu smučarske sezone. Stroške te so ocenili na 1,2 milijona evrov, predstavnik za upravljanje žičnic v Marpromu Boštjan Zagorac pa pravi, da za zimsko sezono načrtujejo poslovanje na pozitivni ničli.