»Velika jagoda« po spletu osvaja svet

Novo luksuzno naselje mobilnih hišk Big Berry v Beli krajini letos polnili le vabljeni gostje, ki svojega bivanja niso plačali.

Objavljeno
19. oktober 2016 19.55
Jože Pojbič
Jože Pojbič
Metlika, Slovenska Bistrica - Big Berry resort se imenuje kamp luksuznih mobilnih hišic v Primostku v Beli krajini, ki je pravzaprav globalni vzorčni prodajni salon za bodoče kupce hišic podjetja Hosekra iz Slovenske Bistrice, obenem pa je Big Berry nova slovenska blagovna znamka, ki je v letošnjem letu zahvaljujoč svetovnemu spletu vzbudila zanimanje tako rekoč po vsej zemeljski obli.

V Hosekri, kjer so tradicionalno izdelovali predvsem pločevinaste strešne kritine, garaže, protihrupne ograje in stenske panele, so se pred sedmimi leti za proizvodnjo mobilnih hišk odločili, da bi zapolnili mrtvo zimsko sezono in bolje izkoristili svoje zmogljivosti. Po besedah lastnika in direktorja Hosekre Boštjana Hosteja so začeli s hišicami nižjega in srednjega cenovnega razreda, a se je izkazalo, da je trg s takšno ponudbo že precej zasičen in da ga obvladujejo veliki proizvajalci. »Zato smo poiskali italijanske projektante in razvili visokokakovostne in visokocenovne hiške Big Berry, ki pa so toliko dražje, da jih je s klasičnimi tržnimi prijemi težje prodajati. Zato smo na Primostku pri Metliki kupili manjši kamp ob Kolpi, v njem postavili sedem svojih hišk in kakovostno infrastrukturo, zbrali ekipo sodelavcev in animatorjev, med katerimi so tudi študentje iz enajstih držav, ter s pomočjo spleta in njegovih omrežij začeli graditi novo, inovativno turistično zgodbo,« je dejal Hostej.


Foto: arhiv Big Berry

Kamp znan še pred prvimi gosti

Od pomladi pa do konca sezone so povabili skoraj 120 turističnih novinarjev, blogerjev, fotografov in lastnikov kampov z vsega sveta in v eni sezoni dosegli 6467 objav na družbenih omrežjih facebook in twitter, 20.000 všečkov na instagramu in 2882 na facebooku ter več kot 108.000 ogledov njihove spletne strani. Kamp je tako, še preden so v njem sprejeli prve prave goste, že postal mednarodno znan, lastniki pa so dobili koristne odzive iz različnih okolij. Prav zaradi tega so projekt Big Berry kot enega najinovativnejših in kot primer dobre prakse uporabe družbenih omrežij in spleta predstavili tudi na nedavnih Dnevih slovenskega turizma v Radencih. Prihodnje leto bodo hiške na Primostku na voljo tudi »navadnim« gostom, za dnevni najem pa bo treba odšteti najmanj dvesto evrov.

Turistična zgodba Big Berry je inovativna tudi v tem, da v naselju ni gostinskega lokala ali restavracije, ampak so se povezali z domačini in ponudniki v vsej Beli krajini ter svoje goste napotili na raziskovanje in spoznavanje kulinarike, pokrajine, ljudi in preteklosti. V naselju lahko gostje dobijo le zajtrk iz svežih živil z okoliških kmetij, vse drugo pa imajo na voljo pri skoraj tridesetih partnerjih po vsej Beli krajini. Goste nameravajo voziti tudi na daljše izlete, na katerih bodo spoznavali najprivlačnejše turistične znamenitosti Slovenije; od Postojnske jame do Bleda. Največ poudarka pa bo vendarle na Beli krajini in na sodelovanju s tamkajšnjimi gostinci, kmeti, rokodelci in drugimi ponudniki.

Foto: arhiv Big Berry
Franšizna prodaja

Na vprašanje, zakaj so v nasprotju z večino drugih investitorjev v turizmu prvo sezono žrtvovali za brezplačna gostovanja povabljenih gostov, je vodja projekta Iztok Petek odvrnil, da so prvo, brezplačno leto vzeli kot del investicije v blagovno znamko. »Če nekdo postavi nov turistični objekt na primer na Bledu, lahko takoj po odprtju začne prodajo, saj je Bled že svetovno znan. V Beli krajini je zgodba drugačna in najprej smo se morali povezati z okoljem, v svojo zgodbo vplesti te kraje in pokrajino ter potencialnim gostom predstaviti tukajšnjo lepoto in privlačnosti. Skupaj z našim naseljem smo tako na spletu promovirali tudi Belo krajino in za to je bil potreben čas. Poleg tega si, če bi imeli v naselju od začetka goste, ki bi za svoje bivanje plačali, ne bi mogli privoščiti nekaterih poskusov,« je dejal vodja Petek.

Naselje na Primostku so uporabili tudi kot poligon za nabiranje izkušenj in oblikovanje franšize, ki jo bodo prodajali skupaj s svojimi hiškami. Direktor Hostej je povedal, da se o prodaji franšize, torej hišk skupaj z znanjem in izkušnjami, ki so si jih nabrali na Primostku, že dogovarja z desetimi kupci v Avstriji, Bolgariji, Grčiji, na Hrvaškem, v Italiji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Luksemburgu, Romuniji in Španiji, pripravljajo pa tudi rezervacijski sistem, s katerim bi pridobivali goste tudi za franšizne destinacije v tujini.