Visoka anketna podpora Kranjčanov pomislekov ni odpravila

Mestni svet o prostorskem načrtu za nov avtobusni terminal prihodnji teden. CI Zlato polje bo še naprej nasprotovala projektu.

Objavljeno
19. oktober 2016 19.02
Avtobusna postaja Kranj
Blaž Račič
Blaž Račič

Kranj – Največji projekt mestne občine Kranj (MOK), 33 milijonov evrov vreden načrtovan nov avtobusni terminal na Zlatem polju, sodeč po rezultatih ankete, ki so jo na MOK predstavili danes, podpira velika večina Kranjčanov, kljub temu pa civilni iniciativi Zlato polje projekt zavračajo.

Rezultati ankete, ki jo je za 3.400 evrov med 500 Kranjčani za MOK opravila agencija Ninamedia, kažejo, da se velika večina Kranjčanov (91,8 odstotka vprašanih) strinja s tem, da Kranj potrebuje novo avtobusno postajo, (79,6 odstotkov vprašanih) podpira gradnjo novega avtobusnega terminala na Zlatem polju, kar je za župana Boštjana Trilarja »zagotovljena široka podpora«.

Projekt sodeč po rezultatih ankete podpirajo tudi v krajevni skupnosti Zlato polje (72,4 odstotkov vprašanih), čeprav v civilni iniciativi (CI) Zlato polje projekt še naprej zavračajo. Kot je dejal predstavnik CI Milan Korbar njihovih opozoril in pomislekov na mestni občini ne slišijo. Med drugim je Korbar izpostavil, da se bodo na cestah ob novem avtobusnem terminalu, kjer so predvideni krožišče in dve semaforizirani križišči, pojavile neizogibne prometne težave, saj bodo avtomobili stali pred semaforji, kolone pa se bodo raztegnile v krožišče in s tem ohromile promet še na ostalih cestah. Na pismo CI, ki je mestne svetnike pozvala, naj projekta ne podprejo, odziva niso dobili, je povedal Brane Obrunek iz CI, ki je dodal, da se ne bodo predali.

Župan Trilar je na pomislek, da so v civilni iniciativi zbrali 400 podpisov nasprotnikov novega terminala, dejal, da to »težko komentiram«, saj da so podpise zbrali še preden je MOK izdala zloženko s predstavitvijo projekta (ki so jo izdelali za 6.000 evrov).

MOK z razpisom do 11. novembra išče zasebne partnerje za sodelovanje v projektu (občina v partnerstvo ponuja zemljišče) in za zdaj še ni znano kolikšno bo zanimanje potencialnih vlagateljev za sodelovanju v javno-zasebnem partnerstvu, s katerim imajo sicer v Kranju slabe izkušnje. Računsko sodišče je namreč lani ugotovilo, da MOK ni spoštovala načel učinkovitosti in gospodarnosti v več javno-zasebnih partnerstvih (za ledno dvorano na Zlatem polju, telovadnice v Žabnici, Besnici in Goričah). Po Trilarjevi oceni so bila ta partnerstva »zanič«. »Zagotavljam, da v prihodnje ne bo tako«, je še dejal župan, čigar politična integriteta je sicer precej okrnjena.

O opozorilih mestnega svetnika Janeza Černeta (SD), ki pravi, da se s sprejetjem občinskega podrobnega prostorskega načrta za avtobusni terminal (OPPN) v drugi obravnavi (seja mestnega sveta s to točko dnevnega reda bo prihodnjo sredo) ne mudi tako, da ne bi mogli počakati do izteka roka za iskanje zasebnih vlagateljev, saj bi v OPPN lahko vključili še morebitne dodatne želje investitorjev, župan odgovarja, da se OPPN običajno delajo brez investitorjev.

Za župana je napoved izida glasovanja o OPPN prihodnjo sredo v mestnem svetu, ki se je nameravajo udeležiti tudi predstavniki civilne iniciative Zlato polje, »nehvaležna napoved«, a verjame, da bo odlok sprejet in bi se gradnja lahko začela že čez dve leti.