Vlada stopila na lopato za tretjo os

Lopato bo dokončno zasadil parlament, če bo potrdil naložbo, ki bo Koroško končno povezala s svetom.
Fotografija: Še enega protesta, tokrat v Ljubljani, zaenkrat ne bo. FOTO: Tadej Regent
Odpri galerijo
Še enega protesta, tokrat v Ljubljani, zaenkrat ne bo. FOTO: Tadej Regent

Slovenj Gradec – Vlada je potrdila predlog poroštvenega zakona za dva odseka tretje razvojne osi, ki že imata potrjena investicijska programa, v višini največ 360 milijonov evrov. Gre za odsek med Velenjem in Slovenj Gradcem na severnem delu tretje osi ter odsek Novo mesto vzhod–Osredek na južnem delu prometnice.

»Zaradi koncesijske pogodbe, ki jo ima država sklenjeno z Darsom, sem prepričana, da ni niti najmanjše možnosti, da bi bilo poroštvo kdaj unovčeno,« je izjavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da je Dars finančno stabilna družba, zato nima nobenih pomislekov, da ne bi mogel izpolnjevati svojih obveznosti.

V Mladinski iniciativi za tretjo razvojno os ocenjujejo, da je država naredila ključen korak do prve lopate na severnem kraku tretje razvojne osi, ki naj bi jo po dogovoru zasadili še letos. Pripravljalni odbor za protest, ki so ga v mladinski iniciativi za tretjo os napovedovali za 17. oktober pred vladno palačo, so namero ustavili do odločitve v državnem zboru. »Zakon o poroštvu bo namreč dokončno sprejet, ko ga bodo potrdili poslanci,« se zavedajo v Mladinski iniciativi za tretjo razvojno os.

Aljaž Verhovnik FOTO: Leon Vidic
Aljaž Verhovnik FOTO: Leon Vidic


»Zakon gre v postopek v državnem zboru po redni poti. Pričakujem soglasno podporo, če je vsem, ki so glasni, res do tega, da se drugi tir in tretja razvojna os zgradita,« pravi infrastrukturna ministrica Bratuškova. Napovedala je, da bo storila vse za pospešeno izvajanje velikih infrastrukturnih projektov, kar pomeni, da bodo poroštveni zakon dopolnili z odsekoma tretje razvojne osi, ki vanj še nista vključena.
 

Zadovoljni gospodarstveniki


V Koroški gospodarski zbornici in Savinjsko-šaleški gospodarski zbornici so odločitev vlade pozdravili. »S projektom tretje razvojne osi bodo vzpostavljeni pogoji za gradnjo sodobne prometnice in nadaljnji pospešen razvoj območja ob severnem kraku tretje razvojne osi,« so zapisali v sporočilu za javnost, v katerem so opozorili, da ima 10. oktober za Koroško še dodatno simbolno vrednost, saj je vlada potrdila poroštveni zakon ob 99. obletnici koroškega plebiscita.

Matic Tasič FOTO: Jože Suhadolnik
Matic Tasič FOTO: Jože Suhadolnik


Zadovoljni, a vendar ne tako zelo, kot če bi bil del poroštvenega zakona tudi odsek tretje osi med Šentrupertom in Velenjem, so novico pozdravili v mestni občini Velenje. Na to sta v odprtem pismu predsedniku vlade Marjanu Šarcu opozorila velenjski župan Bojan Kontič in predsednik Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice Blaž Nardin.

Peter Dermol FOTO: Roman Šipić
Peter Dermol FOTO: Roman Šipić


»To je v nasprotju z dogovori. Vseskozi smo opozarjali, da je treba voditi postopke za oba odseka avtoceste vzporedno in istočasno ter da mora biti v finančno konstrukcijo zajeta celotna trasa tretje razvojne osi. Ne moremo se strinjati z obrazložitvijo, da ni podlage za sprejetje poroštvenega zakona za južni del, zato ker še ni izdelan investicijski program. Prav tako nimamo nobenega jamstva, da bo poroštveni zakon za južni del hitre ceste v nadaljevanju sprejet. Ne nasprotujemo sprejetju poroštvenega zakona za odsek Velenje–Slovenj Gradec, skrbi pa nas, da nimamo jasnih zagotovil, da bo v najkrajšem možnem času izpeljan identičen postopek tudi za sprejetje poroštvenega zakona za odsek Velenje–Šentrupert.«
 

Začetek del v Gaberkah


Za območje Gaberk (odsek Velenje–Slovenj Gradec) je Dars že objavil razpis za začetek gradbenih del, prioritetno izdeluje tudi projektno dokumentacijo za oba viadukta v bližini priključka Podgorje na slovenjgraški strani ter za viadukt Škalsko jezero na velenjski. Na območju Gaberk, kjer naj bi Dars po napovedi zasadil prvo lopato, namerava izvesti zemeljska dela za priključek Gaberke, deviacijo ceste Škale–Graška Gora–Šmiklavž, zgraditi nadvoz na regionalni cesti in vzpostaviti transportno pot do lokacije na območju velenjskega premogovnika, kjer bodo odlagali viške zemeljskega materiala.

Preberite še:

Komentarji: