Za začetek rušenja Dars potreboval desetletje (FOTO)

Mimo Loga in Torovega brez omejitev do konca julija. Letos nameravajo podreti 14 postaj, 12 prihodnje leto.

Objavljeno
09. maj 2018 13.13
Posodobljeno
09. maj 2018 14.05
Na gorenjski avtocesti so se že začela prva dela za rušitev cestninske postaje Torovo. FOTO: Leon Vidic/Delo
Torovo – Desetletje po uvedbi vinjet za uporabo avtocest za osebna vozila je Dars le začel odstranjevati cestninske postaje, zaradi katerih so predvsem ob prometnih konicah in med turističnimi sezonami na najbolj obremenjenih delih avtocestnega omrežja nastajale dolge kolone vozil. Prvo bodo odstranili cestninsko postajo Torovo, kjer so se dela že začela, nato Log.

image
Leon Vidic/Delo

 

En razpis še poteka, drugi jeseni


V Darsu pravijo, da bodo čelno cestninsko postajo Torovo podrli prihodnji teden. Letos nameravajo odstraniti še tri čelne cestninske postaje na primorski avtocesti (Log, Dane, Nanos) ter pet stranskih cestninskih postaj (Vrhnika, Logatec, Unec, Postojna in Razdrto). Po aprilski uvedbi sistema DarsGo za cestninjenje tovornjakov bodo temu prilagodili še cestninsko postajo Hrušica pred predorom Karavanke, ki bo edina ostala, saj bo cestnino oziroma predornino za predor Karavanke treba plačevati tudi v prihodnje.

image
Leon Vidic/Delo


Ker morajo biti dela na Torovem in Logu končana v 75 dneh, to pomeni, da se lahko zavlečejo do konca julija, ko bo na avtocestah zaradi poletnih dopustov (še) več prometa kot ponavadi. Skupaj bodo letos vsa rušitvena dela in prilagoditve Dars stali 18 milijonov evrov, samo rušitvena dela navedenih cestninskih postaj pa dobrih 15 milijonov evrov. Natančnejših datumov, kdaj bodo posamezne postaje prišle na vrsto za rušenje, nam iz Darsa niso sporočili, saj pravijo, da bo odstranjevanje trajalo vso gradbeno sezono. Pravijo, da so rušenje povezali z nekaterimi drugimi obnovitvenimi deli, da bi tako čim bolje izkoristili zapore; skupaj bodo tako obnovili 11,9 kilometra smernih vozišč avtocest. Za izvajalca del so v Darsu izbrali Kolektor CPG oziroma konzorcij Gorenjske gradbene družbe (GGD), Kolektorja CPG in Cestnega podjetja Kranj (CPK).

image
Leon Vidic/Delo


Za odstranitev cestninskih postaj na štajerski in dolenjski avtocesti (Vransko, Tepanje, Drnovo, Krško, Slovenske Konjice) razpis za izbiro izvajalcev še ni končan, za preostale (skupaj šest čelnih in 12 stranskih cestninskih postaj) pa ga bodo objavili jeseni, dela pa izvedli prihodnje leto.

image
Leon Vidic/Delo


V Darsu zagotavljajo, da so za vsako cestninsko postajo posebej proučili najugodnejše termine glede na prometne obremenitve, zato »veliko gneče zaradi del ne pričakujemo«. Na največjih cestninskih postajah, kot sta Log na primorski avtocesti in Torovo na gorenjski, bo ves čas izvajanja del promet potekal po dveh zoženih pasovih v vsako smer, kar bo omogočilo največjo možno pretočnost prometa, pravijo v Darsu. Poudarili so, da je na omenjenih dveh cestninskih postajah dela smiselno začeti spomladi, ko je prometa manj kot jeseni. Cestninsko postajo Postojna bodo začeli odstranjevati po 21. maju. Najobsežnejša dela v sklopu odstranjevanja cestninskih postaj pa bodo rekonstrukcije platojev pred cestninskimi postajami in prilagoditev za vožnjo do 130 kilometrov na uro.

image
Leon Vidic/Delo/

 

Nanos in Dane po sezoni


V Darsu pravijo, da bodo med odstranjevanjem posameznih cestninskih postaj zaporo prilagajali napredovanju del, vendar bo šlo za kratkotrajne posege. Ker bo zaradi njih omejena pretočnost, jih nameravajo izvesti pred poletjem oziroma v delu tedna ali dneva, ko ne bo večjih prometnih obremenitev. »Poleti bo promet potekal po čim bolj enovitih zaporah, kar omogoča tudi njegovo največjo pretočnost.« Cestninski postaji Nanos in Dane bodo podrli po turistični sezoni, ker da je z vidika prometnih obremenitev to najprimernejši termin. Med odstranjevanjem stranskih cestninskih postaj bodo avtocestni priključki zaprti, o čemer bo Dars voznike vnaprej obvestil.

image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo/


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo


image
Leon Vidic/Delo/