Žurnal24 zapira vrata

Spletna stran že ukinjena, jutri v tisku poslovilna izdaja. Redki brezplačniki v Evropi so uspešni.

Objavljeno
07. maj 2014 10.53
Posodobljeno
07. maj 2014 10.53
Ni. Č., Delo.si, Klara Škrinjar, notranja politika
Ni. Č., Delo.si, Klara Škrinjar, notranja politika

Ljubljana - V Žurnal media so v zadnjih letih dvakrat odpuščali novinarje, danes pa je še preostalih 53 honorarno in redno zaposlenih dobilo izredne odpovedi. Brez dela bo skupaj ostalo sto ljudi: poleg novinarjev tudi tehnično osebje in administracija.

Avstrijski lastnik Styria ukinja brezplačnik na vseh platformah − Žurnal, Žurnal24 in Žurnal24.si. Lastniki zagotavljajo, da bodo spoštovali vse pravice delavcev, ki bodo odpuščeni po sprejetem programu odpuščanja.

Za zaposlene se po nekaterih informacijah pripravlja socialni načrt, a odpuščeni o tem še niso bili obveščeni. Honorarci se bodo menda z upravo sestali v petek.

Za ukinitev so zaposleni menda izvedeli šele danes, denimo jeze ali obupa med zaposlenimi po prvih reakcijah na družabnih omrežjih ni zaslediti. Novinar Žurnala Izak Košir je kmalu po objavi neuradnih informacij tvitnil: »Zdaj lahko končno posnamem nov album. Brez izgovorov«. Novinarka Sergeja Hadner: »Jutri poslovilna izdaja Zurnala24. Ne zamudite.« Manca Borko: »Ponosna, da sem bila urednica zadnje številke Žurnala24.«

Spletno stran Žurnal24, ki je delovala od oktobra 2007, so nenadoma ukinili: »Spletna stran zurnal24.si ne bo več osvežena,« se glasi poslovilni stavek na spletni strani.

Styria: Odločitev je bila težka, a edina možna

»Odločitev je bila za nas zelo težka. Vendar pa na koncu z ekonomskega vidika žal nismo mogli sprejeti drugačne,« je pojasnil predsednik uprave družbe Styria Media Group Markus Mair v sporočilu za javnost.

Uvedba alternativnih poslovnih modelov in preusmeritev v plačljivi časopis glede na trenutne gospodarske razmere v Sloveniji po njihovem ni bila več sprejemljiva rešitev.

Styria se umika s področja brezplačnih medijev in »se osredotoča na gradnjo svojega tržnega položaja na področju digitalnih medijev − to so portal z malimi oglasi bolha.com, portal z oglasi za delovna mesta MojeDelo.com, imajo pa tudi lastniški delež v časniku Dnevnik, so še zapisali.

Brezplačniki najranljivejši

Da so se brezplačniki izkazali za najranljivejše medije v času gospodarske krize, je potrdil tudi medijski analitik s fakultete za družbene vede dr. Marko Milosavljević: »Le redki brezplačniki v Zahodni Evropi so danes še delujoči, še redkejši so uspešni.«

Novinarke in novinarji Žurnala so danes ostali brez služb in tudi - brez besed. Tako hitro se je namreč vse skupaj zgodilo. »Ponosni smo, da smo z majhno ekipo ustvarjali odličen časopis in spletno stran, da smo ostali ves čas neodvisni in se nismo nikomur prodali. Prepričani smo, da smo si s tem zaslužili zaupanje bralcev. Tudi brezplačnega časopisa ne bi nihče bral, če ne bi bil dober,« so zapisali v skupni izjavi.

A ta izguba ni le udarec za novinarje, je tudi velik udarec za pestrost slovenskega medijskega prostora. »Žurnal in Žurnal24 sta - čeprav sta ponujala veliko oglaševalskih in promocijskih besedil - ustvarjala vsebine, ki so pripomogle k boljši obveščenosti javnosti, izvajala nadzorniško funkcijo nad politiko, gospodarstvom in nepravilnostmi ter tako krepile medijski prostor in javni interes,« je še dejal Milosavljević.

Negativni poslovni izidi od leta 2008

Po uradno dostopnih podatkih ima Žurnal media negativni poslovni izid vse od leta 2008.

Po podatkih Ajpesa so od ustanovitve tednika leta 2003 do danes ustvarili skoraj štirideset milijonov evrov izgube. V zadnjem letu se je podjetju prihodek od prodaje zmanjšal za milijon evrov, od šestih na pet milijonov.

Po Nacionalni raziskavi branosti je imela blagovna znamka Žurnal24 239.000 bralcev.

Po podatkih Nacionalne raziskave branosti dnevni časopisi v Sloveniji sicer dosegajo 43 odstotkov populacije, stare od deset do petinsedemdeset let. Najbolj bran dnevni časopis na Slovenskem so še vedno Slovenske novice, med resnimi splošnoinformativnimi časniki pa Delo.

Sledijo Večer, Dnevnik, Primorske novice, Finance, Ekipa in Svet24. Na drugo mesto bi po dosegu sicer morali uvrstiti Žurnal24, a je treba upoštevati, da je ta dnevni časopis brezplačnik.

Medijev vse več, zaposlenih novinarjev vse manj

Medijev je sicer v Sloveniji od leta 2007 vse več, med njimi prednjačijo tiskani. Danes je v Sloveniji 1875 medijev, še pred desetletjem jih je bilo 855. Od lani do letošnjega aprila se je število medijev povečalo za 88. Danes je tako en medij na 1066 prebivalcev. A podatki za časopise kažejo kar 19-odstotno zmanjšanje zaposlenosti. Z ukinitvijo Žurnala24 je ta številka še višja. V Sloveniji imamo tako še osem dnevnikov: Delo, Dnevnik, Ekipa, Finance, Primorske novice, Slovenske novice, Svet24 in Večer.

Med letoma 2007 in 2012 se je zaposlenost zmanjševala približno tri odstotke na leto, leta 2012 pa je bil padec še večji, in sicer za skoraj osem odstotkov glede na predhodno leto.