Bo nova prometna študija omogočila začetek gradnje ljubljanske Ikee?

Ikea je Mestni občini Ljubljana predložila nove dokumente za spremembo občinskega prostorskega načrta, ki bi omogočila začetek gradnje prihodnje leto.
 
Fotografija: Gradbišče za trgovino Ikea v Ljubljani junija. Naslednji mesec so dela zastala. FOTO: Tomi Lombar/Delo
Odpri galerijo
Gradbišče za trgovino Ikea v Ljubljani junija. Naslednji mesec so dela zastala. FOTO: Tomi Lombar/Delo

Kdaj bodo lahko kupci stopili v ljubljansko Ikeo? Ne prav kmalu. Junija smo pisali o negotovosti multinacionalke, ki bi morala z novo prometno študijo in tehnično dokumentacijo tako občino kot državo prepričati, da sta gradnja novega trgovskega centra na lokaciji BTC in izdaja uporabnega dovoljenja zanj možna tudi brez nove povezovalne ceste med Kajuhovo in Ameriško ulico.

Torej da bi lahko center odprli in vanj začasno dostopali s Šmartinske ceste in po Ameriški ulici. Razlog je nedokončanje razlastitvenega postopka podjetja Protect GL v stečaju, katerega objekti so napoti glavni povezovalni cesti na južni strani Ikeinega zemljišča. Dokler je izdaja uporabnega dovoljenja vezana na dokončanje te ceste, centra s približno 30.000 kvadratnimi metri površin pohištveni velikan ne bo začel graditi. Vlogo za spremembo ljubljanskega občinskega prostorskega načrta (OPN) je Ikea oddala junija.
 

Dela na zemljišču julija zastala


Dela na zemljišču, kjer so pred tem potekale rušitve obstoječih objektov, so julija zastala, danes pa so iz Ikee sporočili, da so Mestni občini Ljubljana predložili novo prometno študijo in strokovno okoljsko mnenje, pripravljeno na podlagi junijskega predloga. Kot zapišejo, je »prometna študija pokazala, da predlagana sprememba ne bi imela negativnih posledic za prometni tok na tem območju, saj bi se promet enakovredno porazdelil na štiri druge dostopne točke do trgovine.«

»Predlagan začasni prometni režim je bil preizkušen tudi glede na morebitne spremembe vplivov na okolje v primerjavi z že podeljenim okoljskim soglasjem. Strokovno mnenje je pokazalo, da predlagan začasni prometni režim ne bi spremenil okoljskega bremena in ne bi negativno vplival na življenjske in delovne razmere na tem območju,« zapišejo.

Ikea podrobnosti študije še ni predstavila, bo pa predmet javne obravnave. Kdaj, še ni znano, kot ni znano, kdaj bo epilog dočakala razlastitev podjetja Protect GL v stečaju. Sodeč po sporočilu se v Ikei veselijo skupnega dela z mestnimi oblasti pri spremembi OPN, kar bi omogočilo začetek gradnje ljubljanske trgovine v letu 2019.

 

Komentarji: