Bronasti figuri z »osmimi trebušnimi mišicami« razkrili Michelangela Buonarottija

Muzej v Cambridgeu je vložil štiri leta v izčrpno raziskavo, ki je potrdila, da sta kipca edini preživeli Michelangelovi bronasti mojstrovini.
 
Fotografija: Raziskava je obrodila številne dokaze o unikatnih anatomskih značilnostih kipov. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Raziskava je obrodila številne dokaze o unikatnih anatomskih značilnostih kipov. FOTO: Reuters

Ekipa znanstvenikov in umetniških zgodovinarjev iz muzeja Fitzwilliam v Cambridgu je ugotovila, da sta bronasta kipa, ki jih je privatni zbiralec kupil na dražbi avkcijske hiše Sotheby's leta 2002, delo slovitega renesančnega umetnika Michelangela Buonarottija. Rothschildova kipca, tako se namreč imenujeta, sta do leta 1957 pripadala francoski veji premožne družine Rothschild. Oba kipa prikazujeta goli akt moškega, ki sedi na hrbtu panterja. Raziskovalci so sporočili, da so nenavadni prsti na stopalih in prisotnost osmih trebušnih mišic namesto šestih razkrili identiteto avtorja stvaritev.

Raziskava je obrodila številne dokaze o unikatnih anatomskih značilnostih kipov. Peter Abrahams, profesor klinične anatomije na Warwick Medical School, je po obliki stopal presodil umetnino. »Ker namenim veliko pozornosti podrobnostim, sem opazil, da sta oba stopala nekoliko nenavadna,« je Abrahams izjavil za Daily Telegraph, nato pa dodal «ogledal sem si vse anatomske značilnosti stopal, ki so se pojavile v Michelangelovem opusu. Razen dveh izjem, so čisto vsi kipi imeli enaka, nenavadna stopala.« Po njegovem je ta deformacija razvidna v kazalcu, ki je nekoliko daljši od palca in v precejšnjem razmiku med obema. Tovrstna posebnost je razvidna tudi na Davidovi skulpturi v Firencah in na tisti od Mojzesa v Sistinski kapeli. Abrahams je prav tako odkril dve Michelangelovi risbi, kjer upodobljena moška razkazujeta osem trebušnih mišic namesto šest.

Oba kipa prikazujeta goli akt moškega, ki sedi na hrbtu panterja. FOTO: Reuters  
Oba kipa prikazujeta goli akt moškega, ki sedi na hrbtu panterja. FOTO: Reuters  

 
Averijeve zaključke potrjuje Victoria Avery, skrbnica apliciranih umetnosti v Fitzwilliam muzeju, ki je ponazorila, da sta kipa »pristni izdelki Michelangela«. »Prepričani smo, da bronasti figuri pripadata umetniku Buonarottiju in da sta nastali v obdobju med letom 1505 in 1507, ki je bil višek njegovega ustvarjalnega genija. Prav v tem času si je umetnik prizadeval osvojiti vse oblike umetniškega ustvarjanja.« Bronasta kipa je kupil britanski privatnik na na dražbi za približno dva milijona funtov, sedaj bosta zagotovo vredna veliko več.

Komentarji: