Črni skrinjici prispeli v Francijo, v 50 državah letala prizemljili

Vsaj štirje ameriški piloti so že po lanskem strmoglavljenju opozarjali, da se ta model letala med vzletom nenavadno odziva.

Objavljeno
14. marec 2019 12.26
Posodobljeno
14. marec 2019 13.07
Svojci žrtev na prizorišču nesreče blizu kraja Bishoftu, 62 kilometrov jugovzhodno od Adis Abebe. FOTO: Tony Karumba/AFP
Japonska in Rusija sta zadnji med državami, ki so svoj zračni prostor zaprle za polete boeingov 737 max 8 in 9, kakršna sta bila udeležena v dveh letalskih nesrečah – prvi oktobra lani v Indoneziji, v kateri je umrlo 198 ljudi, drugi v nedeljo v Etiopiji, v kateri je ugasnilo 157 življenj. Črni skrinjici letalske nesreče v Etiopiji so že pripeljali v Francijo.

Sum, da bi lahko bila vzrok za nesrečo sistemska napaka modela letala Boeing 737 Max, se je okrepil po tem, ko so satelitski podatki nakazali, da sta se obe letali, ki sta strmoglavili v razmiku šestih mesecev, tik pred nesrečo podobno obnašali. Prav tako so vsaj štirje ameriški piloti že po oktobrski nesreči v Indoneziji opozarjali, da se boeing 737 max nenavadno obnaša – kmalu po vzletu se je namreč nos letala menda nenadoma spustil. Kot poroča AFP, so se piloti odzvali tako, da so izključili avtopilota in ročno poravnali smer leta.



Evropska agencija za varnost v letalstvu je evropski zračni prostor za letala Boeing 737 Max 8 zaprla že v torek, včeraj so se za podoben ukrep odločili tudi v Washingtonu. Iz ameriške družbe Boeing so sporočili, da sicer svojim letalom popolnoma zaupajo, a da zaradi velike previdnosti podpirajo prizemljitev letal modelov Max 8 in 9.

image
Črni skrinjici letala, ki je strmoglavilo v nedeljo, sta močno poškodovani. Koliko podatkov bodo lahko dobili, še ni znano. FOTO: Alain Jocard/AFP


Daniel Elwell iz Ameriške zvezne uprave za civilno letalstvo (FAA) je včeraj sporočil, da si neumorno prizadevajo najti vzrok za nesrečo v Etiopiji, a bi se preiskava lahko zavlekla tudi zaradi močno poškodovanih črnih skrinjic, ki beležita podatke o letu in o dogajanju v pilotski kabini. Tudi na francoski agenciji (BEA) opozarjajo, da je za zdaj nemogoče predvideti, koliko podatkov bodo lahko dobili iz črnih skrinjic, saj sta ti močno poškodovani.

Po poročanju AFP se je preiskava o strmoglavljenju v Indoneziji, letalo je bilo v lasti družbe Lion Air, osredotočila na sistem MCAS, ki naj bi avtomatsko preprečeval, da bi letalo izgubilo vzgon. To naredi tako, da nos letala usmeri navzdol. Črna skrinjica leta 610, ki se je oktobra tragično končal nad Javanskim morjem, je namreč razkrila, da je imel pilot težave z nadzorovanjem hitrosti leta. Podobne težave je menda imel tik pred strmoglavljenjem tudi pilot družbe Ethiopian Airlines.

image
Svojci zahtevajo odgovore, a vse, kar so doslej dobili, so izrazi sožalja. FOTO: Tony Karumba/AFP


Svojci 157 žrtev nedeljske nesreče medtem od pristojnih zahtevajo odgovore. Družba Ethiopian Airlines je danes organizirala sestanek s svojci žrtev, a jih je okoli sto srečanje protestno zapustilo. »Jezen sem. Poklicali so nas, da bi nas obvestili o posmrtnih ostankih in vzrokih za nesrečo, a informacij ni bilo,« je povedal Abdulmadžid Šarif, ki je v nedeljo izgubil svaka.