Autostrade: poročila govorila o dobrem stanju mostu

Italijansko podjetje Autostrade per l‘Italia končno prekinilo molk. 
Objavljeno
18. avgust 2018 07.38
Posodobljeno
18. avgust 2018 20.27
Število žrtev se je medtem povečalo na 41. FOTO: Reuters
STA
STA
V Italiji je danes dan žalovanja za žrtvami torkovega zrušenja avtocestnega viadukta v Genovi. Število žrtev omenjene katastrofe se je medtem povečalo na 43. Reševalci so namreč odkrili trupla devetletne deklice in njenih staršev, ki so umrli v avtomobilu, ter truplo 30-letnika.

O novih žrtvah je poročala italijanska tiskovna agencija Ansa. Uradno novo število žrtev še ni potrjeno, saj morajo trupla še formalno identificirati. Na spletnem družbenem omrežju twitter so danes gasilci potrdili najdbo uničenega avtomobila s trupli, v katerem naj bi preminula nesrečna družina.

Italijanski radio RAI pa je kasneje poročal še o najdbi trupla 30-letnega moškega. Šlo naj bi za zadnjega pogrešanega po zrušenju viadukta. En od ranjenih je poškodbam podlegel v bolnišnici.​


Upravljavci prekinili molk 


Italijansko podjetje Autostrade per l'Italia, ki upravlja z odsekom avtoceste pri Genovi, kjer se je v torek porušil viadukt Morandi, bo oblikovalo poseben sklad za pokritje nujnih potreb družin žrtev in mesta, v katerem bo pol milijarde evrov. 

Glavni izvršni direktor podjetja Giovanni Castellucci je na prvi novinarski konferenci podjetja po katastrofi v Genovi izrazil sožalje žrtvam, njihovim družinam, prijateljem ter prebivalcem Genove, obenem pa je dal priznanje reševalcem.

Podjetje je že vzpostavilo sklad, s katerim bodo upravljale mestne oblasti v Genovi. »Skupno bo šlo za pol milijarde,« je na vprašanje novinarjev o znesku odgovoril Castellucci. Denar, namenjen tako žrtvam in njihovim družinam kot mestu, naj bi bil na voljo od ponedeljka.

​Castellucci je napovedal tudi sodelovanje z oblastmi pri iskanju resnice o vzroku nesreče. Vztrajal je sicer, da vsa poročila pričajo o dobrem stanju mostu. »A to bo stvar preverjanja, analize pravosodnih organov in strokovnega mnenja in bo prva prioriteta,« je dodal.

Italijanska vlada je sicer že sprožila postopek odvzema koncesije podjetju Autostrade per l'Italia. Gre za zasebno podjetje, ki upravlja s skoraj 3000 kilometri italijanskih avtocest.

Ne Castellucci, ne predsednik podjetja Fabio Cerchiai nista želela komentirati odnosov z vlado. Noben od dvojice pa zaenkrat ne namerava odstopiti s položaja.
 

Državni pogreb 


Za žrtve so danes pripravili državni pogreb, ki se ga je udeležil tudi italijanski premier Giuseppe Conte. Zbralo se je na tisoče žalujočih. Krste žrtev so odeli v cvetje in nanje položili fotografije. Med njimi je tudi majhna krsta najmlajšega umrlega, osemletnega dečka, ki je umrl ob svojih starših. Krste žrtev iz tujine so odeli v njihove nacionalne zastave.

image
Žrtvam se je poklonil tudi italijanski predsednik Sergio Mattarella. FOTO: Andrea Leoni/Afp


Navzoči so z aplavzom pozdravili gasilce, ko so pred začetkom slovesnosti vstopili v veliko halo, preurejeno v začasno kapelo. Aplavz je pospremil tudi prihode ministrov za gospodarstvo in notranje zadeve Mattea Salvinija in Luigia di Maia, pa tudi predsednika Sergia Mattarelle. Pred začetkom slovesnosti je Mattarella več minut govoril z družinami žrtev.

Navzoči so toplo pozdravili tudi igralce prvoligaških nogometnih klubov Genova in Sampdoria, ki so se pogrebne slovesnosti udeležili, potem ko so italijansko nogometno zvezo zaprosili za prestavitev terminov tekem, ki bi jih morali sicer igrati ta konec tedna.

Družine več umrlih se sicer iz protesta niso želele udeležile pogrebne slovesnosti in maše, saj so zaradi nesreče jezne na oblasti. Nadškof Angelo Bagnasco, ki vodi mašo, je izrazil svoje spoštovanje in razumevanje do njihove odločitve. »Kakršnakoli človeška beseda, čeprav iskrena, lahko v luči tragedije doseže malo, tako kot tudi kakršnakoli pravica ne more spremeniti ali vrniti ničesar,« je Bagnasco dejal na pogrebu. »Viadukt se je zrušil ... a Genova ne bo obupala. Duša njenih ljudi ... se bo še naprej borila, tako kot v preteklosti,« je dodal.

Conte je že v sredo po izrednem zasedanju vlade razglasil 12-mesečne izredne razmere za Genovo, obljubil pet milijonov evrov za nujno pomoč ter imenovanje pristojne osebe za obnovo prizadetega območja.

image
V Italiji je danes dan žalovanja. FOTO: Marco Bertorello/Afp


V petek pa je italijanska vlada začela postopek za odvzem koncesije zasebnemu upravitelju avtocest Autostrade per l'Italia zaradi zrušenja viadukta. Vlada v Rimu je še napovedala, da bo okrepila nadzor in pristojnosti inšpektorjev na ministrstvu za infrastrukturo ter prisilila zasebne upravitelje avtocest, da bodo več vlagali v vzdrževanje cest.

Zakaj se je viadukt Morandi v torek med nevihto zrušil, še ni znano. Ministrstvo za infrastrukturo je v četrtek oblikovalo preiskovalno komisijo za tehnični pregled in analizo zrušenega viadukta. Po besedah člana komisije, profesorja na genovski univerzi Antonia Brencicha je ena od domnev komisije, da se je viadukt zrušil zaradi načete jeklenice. Je pa profesor zavrnil možnost, da bi se podrl zaradi slabega vremena ali preobremenitve.

image
Število žrtev se je medtem povečalo na 41. FOTO: Reuters


Na naših državnih cestah štirje odstotki premostitvenih objektov v zelo slabem stanju


Kot so v luči nesreče v Genovi medtem pojasnili na direkciji za infrastrukturo, v Sloveniji na celotnem cestnem omrežju med letom poteka vrsta aktivnosti za redno in investicijsko vzdrževanje, pa tudi posodobitve in nadgradnje omrežja, s čimer se ves čas zagotavlja temeljno varnost vsem uporabnikom.

Na začetku julija je bilo po pojasnilih direkcije za infrastrukturo na glavnih in regionalnih cestah po državi od 1415 premostitvenih objektov z dolžino nad pet metrov 57 v zelo slabem stanju in so že v ustrezni obravnavi. Na direkciji napovedujejo, da bo država ob pospešenih vlaganjih do leta 2023 vzpostavila ustrezno kakovost vseh državnih cest.

Že v zadnjih štirih letih je direkcija izvedla rekonstrukcijo 33 premostitvenih objektov, v gradnji pa je trenutno še 17 objektov. Od večjih projektov so na direkciji izpostavili rekonstrukcijo mosta in nadvoza čez železnico v Vuhredu, v zaključni fazi pa je tudi rekonstrukcija starega mostu čez Dravo na Ptuju.

Na Darsu so medtem že pred dnevi zagotovili, da od 193 viaduktov in 228 mostov na avtocestnem omrežju ni nobenega, ki bil v tako slabem stanju, da bi bila ogrožena stabilnost konstrukcije. Za ohranjanje visoke ravni varnosti pa v naslednjih letih, kot so pojasnili za Primorske novice, napovedujejo obnovitvena dela na 58 premostitvenih objektih, od tega 28 viaduktih. Za to naj bi namenili okoli 32 milijonov evrov.