Evropski dan številke, ki rešuje življenja

Zgolj lani so na enotni številki za klic v sili prejeli 140 milijonov klicev. 
Objavljeno
11. februar 2019 18.20
Posodobljeno
11. februar 2019 18.22
Slovenija je brezplačno številko za klic v sili kot druga država v Evropi uvedla leta 1997. FOTO: Shutterstock.com
P. V.
P. V.
Na današnji dan obeležujemo evropski dan enotne številke 112 za klic v sili, ki jo lahko brezplačno pokličemo v vseh evropskih državah že od leta 1991. V najbolj odzivnih državah po podatkih Evropske komisije na 90 odstotkov klicev odgovorijo v desetih sekundah. Najhitrejši so na Finskem (5 sekund), sledi Slovenija (6 sekund), Malta (8 sekund), v Estoniji ter na Irskem pa odgovorijo v desetih sekundah. Največ časa po drugi strani potrebujejo v Grčiji (261 sekund), medtem ko pri naši severni sosedi tovrstnih podatkov ne beležijo.

Slovenija je brezplačno številko za klic v sili kot druga država v Evropi uvedla leta 1997, poroča STA. Regijski centri za obveščanje pa pri nas delujejo v okviru Uprave RS za zaščito in reševanje. Zgolj lani so v trinajstih regijskih centrih prejeli slabih 500.000 telefonskih klicev na pomoč.

Kot navajajo v sporočili Evropske komisije, so na klicnih centrih enotne številke 112 v lanskem letu prejeli več kot 140 milijonov klicev, kar predstavlja pet odstotno rast v primerjavi z letom prej. Kljub porastu klicev na številko 112 pa se je število vseh klicev v sili zmanjšalo, in sicer za 2,5 odstotka. Kar 73 odstotkov klicev so klicatelji opravili z mobilnih telefonov. Kar 23 držav članic je zato kot alternativno sredstvo za dostop do storitev v sili implementiralo možnost pošiljanja kratkega sporočila. 

image
Zgolj lani so na enotni številki za klic v sili prejeli 140 milijonov klicev. FOTO: Shutterstock.com

 

Številka, ki rešuje življenja


Evropska komisija je odločitev o razglasitvi 11. februarja za evropski dan enotne številke 112 sprejela prav z namenom širjenja in spodbujanja zavedanja o tem, da številka obstaja tudi v drugih državah članicah. V vseh državah Evropske unije lahko klic opravite v angleškem jeziku, v Sloveniji pa lahko na območju italijanske in madžarske manjšine kličete tudi v uradno priznanem jeziku manjšine. Operaterji posameznih centrov pri svojem delovanju sodelujejo tudi s posameznimi veleposlaništvi v Sloveniji, ki po potrebi pomagajo prek dežurnih mobilnih številk. 

Slovenija je bila leta 2015 tudi prva država, ki je uvedla sprejem eKlicev na območju cele države za vozila, ki imajo vgrajene naprave za samodejno ali ročno klicanje v primeru prometnih nesreč, so še sporočili iz Bruslja. ob klicu se tako vzpostavi povezava prek omrežja mobilnega operaterja s službo za sprejem klicev v sili, kar omogoča boljšo varnost za vse Evropejce, ki potujejo po slovenskih cestah.