Hud udarec za Uber: za leto dni konec izdajanja licenc

V dneh pred zamrznitvijo je bilo sicer vloženih več kot 7000 prijav za licenco.
Fotografija: Storitve naročanja prevoza prek mobilne aplikacije, kot sta Uber in Lyft, so pri prebivalcih in obiskovalcih New Yorka zelo priljubljene. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Storitve naročanja prevoza prek mobilne aplikacije, kot sta Uber in Lyft, so pri prebivalcih in obiskovalcih New Yorka zelo priljubljene. FOTO: Reuters

Newyorške oblasti so se odločile za leto dni ustaviti izdajanje licenc za avtomobile za najem, kar je precejšen udarec za ponudnike prevozov, kot sta Uber in Lyft. V dneh pred zamrznitvijo je bilo sicer vloženih več kot 7000 prijav za omenjeno licenco.

Storitve naročanja prevoza prek mobilne aplikacije, kot sta Uber in Lyft, so pri prebivalcih in obiskovalcih New Yorka zelo priljubljene, a po oceni mestnih oblasti precej pripomorejo h gneči na cestah. V srednjem in spodnjem delu Manhattna se je povprečna hitrost avtomobila znižala s 14,6 kilometra na uro v letu 2010 na 11,4 kilometra na uro lani.

Zaradi zastojev in vse nižjih plač običajnih taksistov je newyorški mestni svet 8. avgusta sprejel odločitev o enoletnem moratoriju na nove licence za vozila za najem. Newyorški župan Bill de Blasio je odlok podpisal v torek.

V skladu z novimi pravili bodo oblasti nove licence v obdobju enega leta podeljevale le za vozila, ki lahko prevažajo invalide na vozičkih. Odlok odpira tudi pot za uvedbo minimalnega plačila za voznike prek aplikacij.

Odlok odpira tudi pot za uvedbo minimalnega plačila za voznike prek aplikacij. FOTO: Shutterstock
Odlok odpira tudi pot za uvedbo minimalnega plačila za voznike prek aplikacij. FOTO: Shutterstock


V šestih dneh med potrditvijo v mestnem svetu in podpisom župana je sicer prijavo za pridobitev licence vložilo 7434 voznikov.
Leta 2010, preden se je pojavil Uber, je bilo v New Yorku okoli 37.000 avtomobilov, namenjenih najemu, in 13.500 taksijev. Do lani se število taksijev ni pomembneje spremenilo, vozil za najem pa je bilo 83.000.

Economist izpostavlja, da večjega pozitivnega učinka na zastoje na Manhattnu vseeno ne gre pričakovati. Podatki namreč kažejo, da se je v središču mesta promet z najetimi avtomobili sicer res povečal, a je zato brez dela tam več taksistov. Nove prevozne storitve so medtem še bolj priljubljene v newyorških obrobnih soseskah, kjer je taksijev manj, hitrosti pa v glavnem višje.

Uber podobno trdi, da bo manj avtomobilov za najem zmanjšalo število avtomobilov v obrobnih soseskah, ne pa na Manhattnu, kjer lahko vozniki v eni uri opravijo več voženj.

Komentarji: