V Pipistrelu po incidentu njihovega letala Norvežanom ponudili pomoč

Pipistrelov dvosedežnik Alpha Electro G2 je z direktorjem norveškega letalskega operaterja in državno sekretarko zasilno pristal v vodi.

Objavljeno
21. avgust 2019 07.32
Posodobljeno
21. avgust 2019 20.40
Model letala Alpha Electro G2 je sicer prvo električno dvosedežno letalo s potrjeno serijsko proizvodnjo. FOTO: Pipistrel-aircraft.com
V mednarodnem tisku odmeva incident Pipistrelovega letala Alpha Electro G2 na Norveškem, ki bo nemara vplivala na norveške načrte glede uvedbe električnih letal. Dvosedežno letalo, na katerem je bila tudi norveška državna sekretarka na ministrstvu lokalno upravo in modernizacijo Martha J. Horrigmo, je pred tednom, 14. avgusta, zatem ko je odpovedal pogon, zasilno pristalo v jezeru.

Kot poroča portal Forbes, se je nad željami Norvežanov po uvedbi električnih letal po tem incidentu pojavil velik vprašaj. Pipistrelovo letalo je bilo namreč reprezentančno letalo norveškega letalskega operaterja Avinor, uporabljali so ga za promocijo možnosti električnega pogona v letalstvu.

Letalo Alpha Electro G2, ki je vzletelo z letališča Arendal okoli 185 kilometrov jugo-zahodno od Osla, se je po zasilnem pristanku napol potopilo v vodo. Tik pred incidentom je letelo s hitrostjo 70 kilometrov na uro, pilotiral ga je direktor Avinorja Dag Falk-Petersen. Oba z ministrico sta jo sicer odnesla brez poškodb.


 

Odpovedal pogon


Falk-Petersen je izjavil, da jih je med letom proti letališču signal opozoril, da je nekaj narobe s pogonom. Zatem je motor povsem izgubil moč. Falk-Petersen je poslal signal na pomoč in skušal najti teren za zasilen pristanek.

Model letala Alpha Electro G2 je sicer prvo električno dvosedežno letalo s potrjeno serijsko proizvodnjo. Njegov domet je okoli 130 kilometrov oziroma okoli ena ura letenja. Kot dodaja Forbes, razlog incidenta še ni znan, a bo, kot omenjeno, vplival na norveške načrte z uvajanjem električnih letal.


 

V Pipistrelu ne želijo spekulirati o vzroku


Kot smo izvedeli v Pipistrelu, v katerem dogodek obžalujejo, so po nesreči takoj angažirali svojo strokovno ekipo in ponudili pomoč preiskovalcem nesreče ter vzroka zanjo. Kot so tudi sami zapisali, prvi podatki kažejo na zasilni pristanek zaradi izgube moči motorja, dejstvo, da ob tem ni prišlo do poškodb potnikov, pa ocenjujejo kot potrditev varnosti letala. Do visokonapetostnega šoka ni prišlo.

Trenutno o vzroku nesreče ne želijo špekulirati, opozarjajo, da je dogodek v skladu s predpisi kvalificiran kot incident in ne kot nesreča, saj je šlo za nadzorovan zasilen pristanek. Kot dodajajo, so Norvežani medtem naročili še dve letali istega modela.