Renault sklenil Ghosnovo ero
Upravni odbor skupine je danes odločil, da mora Thierry Bolloré nemudoma oditi s položaja glavnega izvršnega direktorja.
Odpri galerijo
Francoski gospodarstvenik Thierry Bolloré je moral zapustiti položaj glavnega izvršnega direktorja skupine Renault. Po špekulacijah, ki jih je bilo slišati ves teden, je upravni odbor družbe danes res odločil, da mora nemudoma oditi, za njegovo začasno naslednico pa imenoval dosedanjo finančno direktorico, 52-letno Clotilde Delbos. S tem je, kot so poročali tuji mediji, odbor jasno povedal, da je konec ere nekdanjega šefa Carlosa Ghosna. Viri iz Renaulta so za agencijo AFP povedali, da so očitki upravnega odbora leteli predvsem na domnevno slabo upravljanje in poslovne rezultate.
Bollore je krmilo Renaulta prevzel januarja – potem ko je francoski velikan obrnil hrbet dolgoletnemu vodji, ki so ga novembra lani aretirali v Tokiu zaradi domnevnih finančnih malverzacij v partnerskem podjetju, japonskem Nissanu, prav tako so menda sumljive prakse odkrili v Renaultu.
Aretacija Carlosa Ghosna je pretresla poslovni svet, predvsem pa zaostrila odnose med Nissanom in Renaultom. Že ob njegovi odstavitvi v Renaultu so mnogi pozivali k umiku Bolloréja, ki je veljal za Ghosnovo desno roko in je bil pod njim od začetka leta 2018 tudi glavni operativni direktor skupine. Razmere na vrhu so bile še toliko bolj dramatične, ker je Bolloré Renault vodil ob novem predsedniku skupine Jean-Dominiquu Senardu, s katerim se menda nista posebej dobro ujela.
Prekinitev vezi s časom, ki jih je zaznamoval nekdanji šef, je po poročanju agencij podprla tudi država, ki je s 15-odstotnim deležem največja delničarka v Renaultu. »Danes je pomembna stabilnost zavezništva (z Nissanom), sposobnost osvajanja novih trgov in upravljanje v času prehoda k električnim vozilom,« je za javno televizijo povedal minister za promet Jean-Baptiste Djebbari. »Povsem zaupamo Jean-Dominiqu Senardu, da bo predlagal ustrezno strategijo,« je dodal.
Senard je na današnji novinarski konferenci povedal, da potrebuje Renault spremembo upravljanja, ki mu bo zagotovila nov zagon: »Mislim, da smo dosegli stopnjo zrelosti in da nas je premislek upravnega odbora ... pripeljal do te točke.« Senard si želi, da bi ekipe v Renaultu sprejele več odgovornosti in bile tudi bolj ponosne na svoje delo. Zatrdil je tudi, da odločitev o odstavitvi Bolloréja ni osebna.
Bolloré meni drugače. Že v četrtkovem pogovoru za poslovni časnik Echos je špekulacije o potezi upravnega odbora označil za povsem nepričakovani udar. »Brutalnost in popolna nepričakovanost tega, kar se dogaja, je neverjetna,« je še dejal in dodal, da je bil Senardu vselej zvest.
Šestinpetdesetletni Bolloré je kariero v avtomobilski industriji začel leta 1990, ko se je pridružil Michelinu, kjer je v nekaj letih postal vodja skupine za kakovost za tovornjake. V tej družbi je zasedal več vodilnih položajev, tudi po številnih podružnicah po svetu. Skupini Renault se je pridružil septembra 2012.
Bollore je krmilo Renaulta prevzel januarja – potem ko je francoski velikan obrnil hrbet dolgoletnemu vodji, ki so ga novembra lani aretirali v Tokiu zaradi domnevnih finančnih malverzacij v partnerskem podjetju, japonskem Nissanu, prav tako so menda sumljive prakse odkrili v Renaultu.
Ghosnova desna roka
Aretacija Carlosa Ghosna je pretresla poslovni svet, predvsem pa zaostrila odnose med Nissanom in Renaultom. Že ob njegovi odstavitvi v Renaultu so mnogi pozivali k umiku Bolloréja, ki je veljal za Ghosnovo desno roko in je bil pod njim od začetka leta 2018 tudi glavni operativni direktor skupine. Razmere na vrhu so bile še toliko bolj dramatične, ker je Bolloré Renault vodil ob novem predsedniku skupine Jean-Dominiquu Senardu, s katerim se menda nista posebej dobro ujela.
Prekinitev vezi s časom, ki jih je zaznamoval nekdanji šef, je po poročanju agencij podprla tudi država, ki je s 15-odstotnim deležem največja delničarka v Renaultu. »Danes je pomembna stabilnost zavezništva (z Nissanom), sposobnost osvajanja novih trgov in upravljanje v času prehoda k električnim vozilom,« je za javno televizijo povedal minister za promet Jean-Baptiste Djebbari. »Povsem zaupamo Jean-Dominiqu Senardu, da bo predlagal ustrezno strategijo,« je dodal.
Odločitev ni osebna
Senard je na današnji novinarski konferenci povedal, da potrebuje Renault spremembo upravljanja, ki mu bo zagotovila nov zagon: »Mislim, da smo dosegli stopnjo zrelosti in da nas je premislek upravnega odbora ... pripeljal do te točke.« Senard si želi, da bi ekipe v Renaultu sprejele več odgovornosti in bile tudi bolj ponosne na svoje delo. Zatrdil je tudi, da odločitev o odstavitvi Bolloréja ni osebna.
Bolloré meni drugače. Že v četrtkovem pogovoru za poslovni časnik Echos je špekulacije o potezi upravnega odbora označil za povsem nepričakovani udar. »Brutalnost in popolna nepričakovanost tega, kar se dogaja, je neverjetna,« je še dejal in dodal, da je bil Senardu vselej zvest.
Šestinpetdesetletni Bolloré je kariero v avtomobilski industriji začel leta 1990, ko se je pridružil Michelinu, kjer je v nekaj letih postal vodja skupine za kakovost za tovornjake. V tej družbi je zasedal več vodilnih položajev, tudi po številnih podružnicah po svetu. Skupini Renault se je pridružil septembra 2012.