Tretji največji evropski letalski nizkocenovnik v finančnih škripcih

V podjetju s sedežem v Bærumu pri Oslu bodo zasprosili za dveletni odlog poplačila dolga, ki znaša okoli 347 milijonov evrov. Odločitev bo 16. septembra.
Fotografija: »V tem času si prizadevamo, da bi v prihodnjih dvanajstih mesecih ohranili likvidnost,« je povedal izvršni direktor Norwegian Aira Geir Karlsen. FOTO: Marcos Brindicci/Reuters
Odpri galerijo
»V tem času si prizadevamo, da bi v prihodnjih dvanajstih mesecih ohranili likvidnost,« je povedal izvršni direktor Norwegian Aira Geir Karlsen. FOTO: Marcos Brindicci/Reuters

Norwegian Air, ki velja za tretjega največjega evropskega ponudnika nizkocenovnih letov – za Ryanairom in Easyjetom –, je v finančnih škripcih. V podjetju s sedežem v Bærumu pri Oslu bodo lastnike obveznic prosili za dveletni odlog poplačila dolga, ki znaša okoli 347 milijonov evrov. Srečanje z lastniki obveznic, ki naj bi odločili o usodi podjetja, napovedujejo za 16. september.

»V tem času si prizadevamo, da bi v prihodnjih dvanajstih mesecih ohranili likvidnost,« je povedal izvršni direktor Norwegian Air Geir Karlsen. Podjetje vodi, odkar je julija s tega mesta odstopil njegov soustanovitelj Björn Kjos.



Podjetje je na področje nizkocenovnih čezatlantskih letov vstopilo za omenjenima največjima konkurentoma, zaradi lastne hitre širitve in krize nizkocenovnih letov pa je pristalo v izgubi in dolgovih. Leta 2012 je, denimo, naročilo kar 222 novih letal, kar je predstavljalo največji nakup v zgodovini evropskih letalskih družb. Letos je moralo pridobiti dodatnih 306 milijonov evrov kapitala, ob omenjeni krizi pa ga je prizadela tudi prizemljitev Boeingovih letal modela 737 Max po tragičnih nesrečah v Indoneziji in Etiopiji, ki traja dlje, kot je bilo predvideno. V floti jih imajo 18.

V Norwegian Air so sicer že spomladi odložili nakup novih plovil za svojo zračno floto, ker so poskušali prestrukturirati predvidene kapitalske izdatke in odhodke ter jih porazdeliti na daljše obdobje. Norvežani so se s proizvajalcema Airbusom in Boeingom dogovorili, da jim bosta naročena letala dobavila pozneje, kot je bilo najprej dogovorjeno.

Komentarji: