Voznice Uberja in Lyfta neustrezno zaščitene

Ugotovitve Guardiana mečejo slabo luč na politiko Uberja in Lyfta. Oglasile so se številne voznice, do katerih so se potniki neprimerno obnašali, podjetji pa v zvezi s tem nista nič naredili.

Objavljeno
19. junij 2019 16.18
Posodobljeno
19. junij 2019 16.29
Guardianovo preiskovanje varnosti voznic in voznikov Uberja ter Lyfta je odprlo mnogo vprašanj v zvezi z ustrezno varnostno politiko podjetij. FOTO: Arhiv
Staša Pust
Staša Pust
Guardianovo preiskovanje varnosti voznic in voznikov Uberja ter Lyfta je odprlo mnogo vprašanj v zvezi z ustrezno varnostno politiko podjetij. Javnosti so predstavili številne primere fizičnih oziroma spolnih nadlegovanj voznic na njihovem delovnem mestu.

Alicia Dukes je šele mesec dni vozila za podjetje Lyft, ko jo je 21. aprila v okolici Atlante njen potnik spolno napadel. To se je zgodilo na poti od njegovega doma do bencinske črpalke in nazaj v stanovanje. »Najprej me je vprašal, če imam menjalni denar, ker je želel pustiti najemnino. Nato je v žepu našel pet dolarjev in mi jih dal. Večkrat me je vprašal, če bi v njegovo stanovanje prišla na kozarec vina. Odvrnila sem, da delam in ga prosila naj odide,« se spominja Dukesova.

S povabilom na kozarec vina se je vse šele dobro začelo. Ponudba se je namreč nato razvila v zahtevo, da z njim odidem v stanovanje, temu pa je sledilo povabilo za plačan spolni odnos. »Dejal mi je, da lahko sicer opraviva tudi v avtu. Ponovno sem ga zavrnila,a je nato svojo roko vtaknil pod mojo majico. Čeprav sem ga odrivala stran, me je zgrabil za stegna in intimni predel,« za Guardian nadaljuje Dukesova.

Dukesovo je rešil mimoidoči, saj je preusmeril napadalčevo pozornost. To ji je omogočilo, da se je na hitro odpela in skočila iz avta. Napadalec je nato zbežal stran, a ne za dolgo, saj je po klicu Dukesove prišla policija in ga aretirala. Napadalcu so kasneje zaradi nadlegovanja preko družbenih omrežij izrekli še prepoved približevanja.

Ko je bivša voznica Lyfta napad prijavila vodstvu, ji ta ni ponudil nobene zaščite, le deaktivirali so napadalčev osebni račun. »Nekdo mi je le preko elektronske pošte sporočil, da so napadalca suspendirali z njihove platforme. To je bilo to,« še pove Dukesova, ki od takrat nikoli več ni vozila za omenjeno podjetje. 
 

V njen avto prinesel pištolo in z njo grozil, da ga je peljala po opravkih


Omenjen primer ni osamljen. Guardianovo raziskovanje je razkrilo še mnogo drugih voznic Uberja in Lyfta, ki so bile na delu spolno nadlegovane oziroma so doživele neprimerna povabila in izjave.

Alexandra Carbone, voznica Uberja in Lyfta v Los Angelesu, je imela dve slabi izkušnji s pijanimi potniki. Prvič se ji je zgodilo, da jo je vinjen moški zgrabil za nogo. Na njeno srečo je takrat uspela prepričati njegovega prijatelja, ki je vožnjo tudi naročil, da ga je odpeljal k njemu domov.

image
Vsem primerom je skupno, da podjetji žrtvam napadov nista ponudili ustrezne zaščite in podpore. To nakazuje, da njuni politiki nista primerni. FOTO: Reuters


V drugem primeru pa se ji je zgodilo, da jo je pijan potnik želel objeti okoli ramen. Ko ga je zavrnila, je bil nad njenim odzivom jezen. »Ko sem ga odložila, se je z menoj želel rokovati. Čeprav tega nisem želela storiti, prav tako pa tudi nisem želela, da bi se razjezil in brcnil v avto, sem mu vseeno stisnila roko. Presenečena sem bila, da je bila njegova roka vsa sluzasta in lepljiva,« pripoveduje.

V San Diegu se je voznici Lyfta Terri Beilke 11. maja pripetilo, da je potnik v njen avto prinesel pištolo in ji z njo grozil, da ga je po mestu peljala po različnih opravkih. Ker je vožnjo naročil nekdo drug, ni vedela, koga naj prijavi policiji. Kot je že sama predvidela, policija zaradi nezmožnosti identifikacije ni mogla ničesar storiti. Z Lyftove linije za nujne primere so ji klic vrnili šele čez pet dni.
 

Uber in Lyft se z očitki ne strinjata


Vsem primerom je skupno, da podjetji žrtvam napadov nista ponudili ustrezne zaščite in podpore. To nakazuje, da njuni politiki nista primerni.

»Tu se postavlja vprašanje, kako podjetji prevzemata odgovornost za omenjene težave? Poleg tega, da vseh potnikov ne zaščitijo dovolj, ne zaščitijo niti svojih voznikov,» je jasna Nicole Moore, ki v Los Angelesu vozi za Lyft in je vodja Rideshare Drivers United v LA-ju.

image
Preiskava britanskega časnika Guardiana je razkrila, da so vozniki Uberja in Lyfta na poti doživeli že mnogo napadov, ob tem pa s strani vodstva podjetij bili deležni le nizke podpore in neustrezne zaščite. FOTO: Arhiv


Podjetji se z očitki ne strinjata. V elektronski pošti so v imenu podjetja Uber napisali: »Uber je globoko predan varnosti, za kar skrbijo številna orodja, kot so gumb v sili, ki jih poveže s policijo, funkcijo delitve potovanj, kritično varnostno linijo in 24-urno telefonsko podporo za voznike. Nič ni bolj pomembno kot varnost vseh udeležencev.«

Pri Lyftu pa so se odzvali z besedami: »Varnost je za Lyft ključna. Od prvega dne delamo na tem, da bi ustvarili politiko in orodja, ki bi zaščitila tako voznike kot tudi uporabnike. Mednje štejemo smernice podjetja, dvosmerni bonitetni sistem, ekipo, ki skrbi za varnost in nujno pomoč pri aplikaciji. V Lyftovi skupnosti ni prostora za kakršnokoli nadlegovanje ali nasilje.«

To so za voznike, ki so na delu postali žrtve, le prazne besede.