Vse več otrok iz vzhodne Evrope tarča ksenofobičnega nadlegovanja

Nedavna raziskava britanskih znanstvenikov kaže na porast predsodkov do učencev angleških in škotskih šol, ki prihajajo iz držav vzhodne Evrope.
Fotografija: Kot je še povedala Daniela Sime, mladi primerov neljubih dogodkov niso prijavili, saj so menili, da učitelji ne bodo v zvezi s tem nič ukrenili. FOTO: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Kot je še povedala Daniela Sime, mladi primerov neljubih dogodkov niso prijavili, saj so menili, da učitelji ne bodo v zvezi s tem nič ukrenili. FOTO: Jože Suhadolnik

Raziskava univerze Strathclyde, ki so jo med oktobrom 2016 in majem 2018 izvedli med več kot tisoč učenci, starimi med 12 in 18 let, je pokazala, da je kar 77 odstotkov anketiranih učencev v Angliji in na Škotskem žrtev rasističnih in ksenofobičnih izjav ter nasilja, poroča Guardian.
 
Devetinštirideset odstotkov otrok je dejalo, da so žalitve, ki so večinoma v obliki humornih opazk, pogostejše od leta 2016, ko so v Britaniji izvedli referendum za brexit. Nekateri učenci, ki so bili udeleženi v raziskavi in v večini primerov prihajajo s Poljske, iz Romunije in Litve, v Veliki Britaniji pa živijo vsaj tri leta, celo trdijo, da jih pri tem niso zaščitili niti učitelji.
 
Kot so anketiranci dejali raziskovalcem, so pogosto tarče verbalnega nasilja na ulici in na javnem prevozu. Prišlo je tudi nekaj fizičnih napadov, ki so se po besedah učencev običajno zgodili v šoli. Nekateri so pri incidentih izpostavili ignoranco učiteljev in razkrili, da so se kdaj posmehovali tudi oni.
 

Primerov nadlegovanj večinoma niso prijavili 


Daniela Sime, avtorica raziskave, je na predstavitvi ugotovitev na konferenci združenja evropskih sociologov v Manchestru dejala, da so napadi in neustrezno posredovanje nekaterih učiteljev, na duševnem zdravju nekaterih učencev pustili učinke in občutek, da ne pripadajo v Veliko Britanijo.

»Vloga učiteljev, za katere veliko učencev trdi, da so bili pri incidentih zgolj opazovalci in niso posredovali oziroma so se pridružili posmehovanju, se je izkazala kot pomemben dejavnik vsakodnevne marginalizacije mladih,« je dejala avtorica raziskave. In nadaljevala: »Ne da so se učitelji med poukom občasno obnašali ignorantsko in tem mladim niso posvečali pozornosti, ampak so tudi odprto izražali rasistična mnenja oziroma ignorirali primere rasizma v razredu«.



Generalni sekretar Združenja šolskih in študentskih voditeljev Geoff Barton, se je odzval, da se je večina učiteljev zavezala za zaščito svojih učencev pred rasizmom in si je močno prizadevala za spodbujanje spoštovanja in strpnosti. »Dogodki, o katerih poročajo v raziskavi, so grozljivi in nesprejemljivi. Vsak učitelj, ki ni uspešno posredoval pri rasističnih zlorabah, oziroma če je celo pri tem aktivno sodeloval, bi moral biti kaznovan zaradi hude kršitve poklicne etike,« je bil do kršiteljev kritičen Barton.
 

​Učitelji so bili v veliko primerih glavni akterji žalitev in posmehovanj


Eden izmed učencev je z raziskovalci delil svojo izkušnjo, ko so je nekdo obregnil ob njegovo narodnost in mu poskusil zažgati lase. »Lansko leto je v šoli za mano hodila skupina učencev in se drla 'Ukip' ter da se moram 'speljati' nazaj v svojo državo,« je še povedal raziskovalcem.

Kot so anketiranci dejali raziskovalcem, so pogosto tarče verbalnega nasilja na ulici in na javnem prevozu. Prišlo je tudi nekaj fizičnih napadov, ki so se po besedah učencev običajno zgodili v šoli. Nekateri so pri incidentih izpostavili ignoranco učitel
Kot so anketiranci dejali raziskovalcem, so pogosto tarče verbalnega nasilja na ulici in na javnem prevozu. Prišlo je tudi nekaj fizičnih napadov, ki so se po besedah učencev običajno zgodili v šoli. Nekateri so pri incidentih izpostavili ignoranco učitel


Spet drug učenec je predstavil primer dolgoletnih zlorab. »Ostali učenci so me nadlegovali od mojega šestega do dvanajstega leta. Potem ko se je o meni sprožila govorica, so vame metali kamne, mi ukradli imetje in se iz mene posmehovali ter me verbalno napadali. In to samo zaradi tega ker sem Poljak,« pove eden izmed številnih žrtev rasnega in nacionalnega razlikovanja.

Posebej moteče je bilo nezadostno ukrepanje učiteljev, ki so bili tudi sami velikokrat žaljivi. »Tudi učitelji to počno. Eden izmed mojih učiteljev bi dejal: 'Prihrani za poljskega fanta.' In cel razred bi se temu smejal. Sedaj sem tega že navajen,« je v sklopu raziskave dejal eden izmed anketirancev.

»Učitelji pogosto slišijo rasistične in seksistične opazke ostalih študentov, vendar se jih odločijo preslišati. Ali pa smejijo tudi sami. Verjemite mi, čeprav se morda sliši nepredstavljivo, se dogaja pogosteje, kot si mislite,« pa je dejal drugi.

Komentarji: