Medzvezdni komet našel s teleskopom, ki ga je sestavil sam

Kamen Borisov, ki po značilnostih ustreza definiciji kometa, ima premer nekaj kilometrov.
Fotografija: Komet 2I/Borisov FOTO: Gemini Observatory/NSF/AURA
Odpri galerijo
Komet 2I/Borisov FOTO: Gemini Observatory/NSF/AURA

Mednarodna astronomska zveza (IAU) je nenavadni objekt, ki je priletel v naše osončje, poimenovala 2I/Borisov, po njegovem odkritelju, kot veleva tradicija. To je šele drugi medzvezdni kamen, ki so ga opazili v naši soseščini.

Prvi, 'Oumuamua, je z nenavadno obliko močno razburkal domišljijo, saj so se pojavile celo teorije, da gre za ostanke vesoljske ladje, vendar to seveda ni bilo res. Vsekakor so medzvezdni objekti za raziskovalce nadvse zanimivi, saj odpirajo kar nekaj vprašanj, med drugim, zakaj jih ne odkrijemo več ter katere so podobnosti in razlike s kometi ali asteroidi, izvirajočimi iz našega osončja.

Tega bodo v nasprotju s prvim opaženim lahko spremljali še kar nekaj mesecev. Kamen, ki po značilnostih ustreza definiciji kometa, je 30. avgusta letos odkril ljubiteljski astronom Genadij Borisov na Krimu, in sicer s teleskopom z zrcalom premera 0,65 metra, ki ga je zgradil sam. V tednu po odkritju so številni ljubiteljski in poklicni astronomi usmerili svoje naprave v zanimivi predmet na nebu in namignili, da morda ne izvira iz našega osončja. Zdaj je njegova pot dodobra znana.

Najbliže Soncu bo 7. decembra, ko bo od njega oddaljen dve astronomski enoti, prav toliko tudi od Zemlje, sčasoma bo zapustil Osončje. Borisov ima premer nekaj kilometrov.

Preberite še:

Komentarji: