Omrežje z iskalniškim obrazom

Po Facebooku bo zdaj laže zasledovati svoje spletne znance

Objavljeno
16. januar 2013 00.28
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga

Facebook, največje spletno družabno omrežje, bo kmalu postalo tudi iskalnik, je včeraj napovedal njegov ustanovitelj Mark Zuckerberg. Z njim bo mogoče izvedeti, kateri elektronski prijatelji igrajo tenis, hodijo v določeno restavracijo ali so napisali, da iščejo novo službo.

Omrežje, ki povezuje že milijardo uporabnikov, shranjuje več kot 20 milijard fotografij in beleži njihove povezave, je postajalo vse bolj nepregledno, saj so uporabniki lahko našli le najosnovnejše informacije o elektronskih znancih. Google v omrežje facebooka ni smel vstopiti, prav tako ne drugi zunanji iskalniki, saj so pri Facebooku skrbno varovali uporabnike pred tekmeci.

Kako Graph Search deluje?

Zuckerberg je na novinarski predstavitvi zatrdil, da bo novo iskalno orodje z imenom Graph Search razumelo vprašanja v »naravnem jeziku«: kateri moji prijatelji imajo radi mačke, kdo je bil moj sošolec v gimnaziji in podobne. Če iskalnik odgovora ne bo našel med uporabniki facebooka, se bo povezal s spletnim iskalnikom bing, ki ga razvija Microsoft (ta je tudi solastnik Facebooka).

A razvoj učinkovitega iskalnika je zelo zahtevna naloga, kar so v preteklosti že spoznala iskalniška podjetja, ki so poskušala načeti monopol Googla. Pri facebooku bodo sprva predstavili preizkusno različico iskalnika, vanj postopno spuščali uporabnike in sproti odpravljali napake. Uspeh iskalnika je za vodstvo Facebooka zelo pomembno, saj je to prva večja novost, ki so jo predstavili od lanskega pomladnega vstopa na borzo.

(Pre)velika pričakovanja vlagateljev se doslej niso uresničila, saj je vrednost delnice vztrajno padala, v poslovnem tisku pa se skoraj vsak teden pojavi kaka novica o težavah največjega družabnega omrežja: begu uporabnikov, poseganju v zasebnost, vsiljivih oglaševalskih praksah in nerodnih poskusih, kako milijardo uporabnikov čim prej spremeniti v dolarje.

Največ jeze sta povzročila novica, da bo treba začeti plačevati za dostop do prijateljev, in napoved mobilne fotografske storitve instagram, da bodo uporabniške fotografije prodajali oglaševalcem (Facebook je lani prevzel Instagram za milijardo dolarjev). Zato je moral Zuckerberg odgovarjati tudi na vprašanja, kakšne nove posege v zasebnost bo prinesel iskalnik, a ni dajal konkretnejših pojasnil.