Z zbiranjem novic lani do 4,17 milijarde evrov

​Google je izsledke raziskave že zavrnil, prav tako nekateri analitiki.
Fotografija: ​Google je izsledke raziskave že zavrnil, prav tako nekateri analitiki. FOTO: Aly Song/Reuters
Odpri galerijo
​Google je izsledke raziskave že zavrnil, prav tako nekateri analitiki. FOTO: Aly Song/Reuters

Ameriški spletni velikan Google je z zbiranjem novic z različnih novičarskih spletnih strani, za katere izdajateljem ne plačuje, lani prišel do 4,7 milijarde dolarjev (4,17 milijarde evrov) prihodkov, je razvidno iz ta teden objavljene študije News Media Alliance.

Študija je še podkrepila argumente, da Google in drugi spletni velikani s svojimi dominantnimi vlogami v internetnem novičarskem ekosistemu in prihodki s tega naslova škodijo tradicionalnim novinarskim organizacijam.

Glede na študijo je Google intenziviral dejavnosti na tem področju, saj želi na ta način zadržati uporabnike v svojem ekosistemu, iskanje po novičarskih vsebinah pa mu pomaga tudi pri zbiranju podatkov, prek katerih razvija še druge storitve.

Google je izsledke raziskave že zavrnil, prav tako nekateri analitiki. Kot so pojasnili v ameriškem gigantu, so namreč kalkulacije napačne.

Države imajo za prenos direktive v nacionalno zakonodajo dve leti časa. FOTO: Dado Ruvić/Reuters
Države imajo za prenos direktive v nacionalno zakonodajo dve leti časa. FOTO: Dado Ruvić/Reuters


Študija ne upošteva pozivitnih učinkov, ki jih ima Google za izdajatelje novic


Izpostavili so še, da veliko število novic, ki jih zbirajo, ne vključuje oglasov. Poleg tega študija po njihovih navedbah ne upošteva pozitivnih učinkov, ki jih ima Google za izdajatelje novic. »Google News in Google Search vsak mesec zagotovita prek 10 milijard klikov na novičarske spletne strani, kar spodbuja število uporabnikov teh strani in zagotavlja pomembne prihodke z naslova oglaševanja,« so zatrdili.

Junija je sicer v EU v veljavo stopila dolgo sporna direktiva o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Pravniki predvidevajo, da bo prinesla nadomestila novinarjem in končnim ustvarjalcem ter predstavljala mehanizem, da bodo vsaj nekateri ustvarjalci dobili nadomestila od Googla in podobnih platform. Države imajo za prenos direktive v nacionalno zakonodajo dve leti časa.

Komentarji: