Kontrolna točka

Obljube o ureditvi prevozov s taksiji

Objavljeno
20. februar 2015 20.41
Posodobljeno
22. februar 2015 20.00
Taxi 04.novembra 2014
Mojca Zabukovec, Ozadja
Mojca Zabukovec, Ozadja
Da zgolj nalepke na taksijih in določena najvišja cena za kilometer vožnje, kar so v zadnjem letu in pol uvedli na ljubljanski občini, ne bodo rešile problemov v taksi službi, so že večkrat opozorili tako v nekaterih taksi podjetjih kot na sekciji za promet pri obrtno-podjetniški zbornici. Po njihovem bi morala na to področje poseči tudi država.

Za ureditev taksi službe so po trenutnem zakonu o prevozih v cestnem prometu pristojne posamezne občine. Zakon določa zgolj vstopne pogoje, po katerih taksi podjetje pridobi licenco. V Sloveniji jo ima okoli osemsto podjetij s približno 1500 vozili. Čeprav so na ljubljanski občini že večkrat poskušali urediti razmere, tudi v združenju za promet pri gospodarski zbornici opozarjajo, da to ni dovolj. Podobno menijo v Taxi društvu Ljubljana, najstarejšem taksi društvu pri nas. Po njihovem bi bilo treba najprej določiti, kdo sme voziti taksi. Že pred leti so menda na pristojne ustanove poslali pismo, v katerem so pozvali k ureditvi razmer, toda zgodilo se ni nič.

Z ministrstva za infrastrukturo in prostor so nam julija 2013 sporočili, da so v pripravi spremembe zakona o prevozih v cestnem prometu, ki bo med drugim uredil prevoze s taksiji. »Izhodišča za prenovo se pripravljajo, saj ima ministrstvo pobude lokalnih skupnosti, da omogoči podeljevanje koncesij in s tem bolj urejeno izvajanje dejavnosti,« so takrat zapisali. Ko smo jim dobro leto zatem, natančneje novembra lani, znova postavili vprašanje, kdaj lahko pričakujemo zakonske spremembe, so odgovorili le, da na direktoratu za promet »intenzivno proučujejo perečo problematiko avtotaksi dejavnosti, zlasti v ljubljanski občini« in da jo tudi rešujejo. »Po končanih usklajevanjih se bo ugotavljalo, ali so izpolnjeni pogoji za koncesijski sistem delovanja avtotaksi prevozov in kakšne bi morale biti morebitne spremembe zakonodaje«. O tem, kako in kdaj, pa nič, čeprav je dejavnost taksi službe v slovenskem glavnem mestu, kot je pokazala edina raziskava iz leta 2011 na tem področju, med najslabše urejenimi v Evropi.