Osebno z Izo Login, materjo mačkona Toma in dveh sinov

Outfit7, podjetje v solasti (najbogatejših) zakoncev Login, je doseglo nov mejnik, njuna aplikacija ima dve milijardi prenosov.

Objavljeno
02. november 2014 21.02
Iza Login Portoroz 23.10. 2014
Suzana Kos, Ozadja
Suzana Kos, Ozadja

Največja kongresna dvorana na Bernardinu, ki sprejme 1100 udeležencev, je pred dnevi pokala po šivih. »Prišel sem, da bi jo videl in slišal končno tudi v živo, doslej sem samo bral o njej,« je komentiral eden od udeležencev IBM foruma v Portorožu.

Multinacionalka je gostila Izo Login, direktorico in soustanoviteljico družbe Outfit7, trenutno v mednarodnem merilu najuspešnejše slovenske zgodbe garažnega podjetja, ki pa že dolgo ni več start-up, temveč mednarodno znano podjetje za zabavne mobilne aplikacije.

Njihove aplikacije so zadnji mesec dosegle nov rekordni mejnik v svojem razvoju – dve milijardi prenosov Talking Toma (Govorečega Toma) in njegovih petih prijateljev. Govoreči virtualni prijatelji so svetovna uspešnica, po njihovih likih izdelujejo tudi igrače.

Največ prenosov aplikacij je sicer po poročanju Bloomberg TV na Kitajskem in v ZDA. Prav za to televizijsko postajo je Samo Login povedal, da se med drugim širijo v zabavno filmsko in televizijsko industrijo.

Zanjo je Tom živ

»Toma si je sicer izmislil Samo, a ker sem njegova žena, se mi morda res lahko reče, da sem Tomova mama, in ja, zame je mačkon živ,« smeje se odgovarja na vprašanje, ali se lahko počuti kot Tomova mama, čeprav gre za nekoga, celo samo za mačkona, ki živi le v virtualnem svetu. Dve milijardi uporabnikov njihovih aplikacij je tudi zanjo povsem nepredstavljiva številka, še vedno pa je, pravi, hvaležna za čisto vsakega uporabnika.

V realnem, ne virtualnem svetu ima Iza Login dva otroka, sinova. Eden od njiju je »zakrivil« zanjo najdogodek tega leta. Ko je marca prišla v Slovenijo, ji je starejši sin, zdaj že odrasel, prinesel šopek zvončkov, ki jih je nabral zanjo s svojim dekletom, in ji rekel: Mama, se spomniš, kako sva ti jih nabirala z bratom? »Bilo mi je lepo, ker se tega spomni in nosi v sebi. To je zame sreča.« Čeprav z možem spadata med najbogatejše Slovence, lani sta bila na četrtem mestu od stotih, želi ostati skromna. Tako je sklepati iz njenih izjav v slogu »z denarjem sreče ne moreš kupiti, lahko pa kupiš lepo obleko ali dober avto«; v nakupovanju ne uživa, pravi, da je »šoping« le »must«. Najbolj jo tako menda osrečuje sprehod ob klifu in to, da lahko živi ob morju, ki jo pomirja. Mimogrede, gre za ciprsko morje in klife.

Outfit7 torej vsekakor ni več start-up, pač pa zrelo podjetje, raste hitro, toda pri tem poskušajo biti racionalni, med drugim verjetno zato, ker sta zakonca vanj vložila svoj lastni denar. Tako so na primer previdni tudi pri povečevanju števila zaposlenih. Glede na to, da je na njihovi spletni strani objavljenih kar nekaj oglasov za delo, nas je zanimalo, po koliko ponudb so za posameznega prejeli, vendar odgovora nismo dobili. Tudi sicer zakonca intervjujev, vsaj za slovenske medije, ne dajeta rada. Morda zato, ker zanju pravzaprav, tako kot majhen slovenski trg, pač niso bistveni.

Konkurirajo tudi televiziji

Uporabniki njihovih aplikacij iščejo zabavo, zato Outfit7 konkurira tudi medijem in televiziji, ne le drugim podjetjem, ki razvijajo zabavne aplikacije. Podjetje raste, vendar svoj razvoj financira samo. Prva izdaja delnic (IPO) ne pride v poštev, so pred kakšnim letom povedali za Bloomberg; ker so visoko profitabilni, lahko financirajo svoje projekte sami, tudi naložbe v televizijske serije na primer. Zanima jih povezovanje ali prevzem kakšnega podjetja, a zanimivo, ne s področja, s katerim se ukvarjajo, pač pa jih zanimajo predvsem partnerji, ki bi jim okrepili položaj v televizijski ali filmski industriji.

V vrhu najpremožnejših

Vzpon zakoncev med slovenske bogataše je bil meteorski, saj je aplikacija Talking Tom v Applovo spletno trgovino prodrla julija 2010, naslednje leto pa sta se že znašla na petem mestu lestvice najbogatejših Slovencev, ki jo pripravlja revija Manager. Lani sta s svojimi virtualnimi govorečimi prijatelji zasedla četrto mesto.

Najnovejša lestvica bo objavljena to sredo, toda urednica revije Vita Cajnko Javornik je dotlej skrivnostna. Glede na nov rekord njihovih aplikacij, pravi, je seveda realno pričakovati, da sta se še bolj približala samemu vrhu lestvice, kjer že nekaj let kraljuje Sandi Češko.

Kako bogata pravzaprav sta, pa ni jasno, saj številke o poslovanju podjetja, ki ima sedež na Cipru, niso dostopne. Iz javno objavljenih podatkov je mogoče razbrati, da posluje prek svojih pisarn in podružnic na več lokacijah, v Sloveniji, Veliki Britaniji, na Cipru, v Južni Koreji, med drugim tudi v ZDA. V Sloveniji deluje podružnica z imenom Ekipa2, ki je lani prihodke povečala za več kot 75 odstotkov, dobiček pa je bil višji za 43 odstotkov.

Iritira jo neučinkovitost

Aplikacija govorečega mačkona Toma ima na facebooku deset milijonov prijateljev. Po letu 2010 se mu je pridružilo še pet prijateljev (Talking Friends), ki nastopajo v 14 aplikacijah. Svojo prvo aplikacijo za otroke je Iza Login z možem naredila leta 1996. »Tedaj sem rekla, oh, to bi pa počela vse življenje.« In potem je šla v službo. Delovne izkušnje si je kot računalničarka med drugim nabirala v multinacionalkah, kot pravi, jih je veliko pridobila v Microsoftu in Novartisu, vendar korporacij v resnici ne mara in tudi za svoje podjetje si ne želi, da bi to postalo. V njih je po njenem namreč odgovornost manjša, saj je razpršena na več ljudi, in tudi manj učinkovite so, po drugi strani pa je res, da se lahko v njih ogromno naučiš, saj je tam nakopičenega veliko znanja.

Prepričana je, da mora človek v svojem delu uživati, sicer ga ne opravi dovolj kakovostno. Ena od stvari, ki jo iritirajo, je neučinkovitost. V konfliktu utihne in molče pri sebi predela informacije, ki jih je dobila pred tem.

Z možem, pravijo ljudje, ki par poznajo, navzven delujeta tako, kot da sta skupaj le nekaj dni, in ne že več kot pol življenja. Par sta namreč okoli dvajset let, od sedemnajstega, med njima pa je še vedno čutiti pozitivne vibracije. »Pravzaprav se mi ne zdi, da sva skupaj le kratek čas, pač pa že vse življenje.« Temelj njunega odnosa je medsebojno spoštovanje, kar pa seveda ne pomeni, priznava, da si kdaj kakšne stvari ne povesta tudi na zelo grd način. Prepričana je, da lahko ljudje na svoje počutje pomembno vplivamo. »Lahko se odločimo, da se ne bomo počutili slabo in počutje zavestno spremenimo, res verjamem v to.«

Čeprav ne živi več na Gorenjskem, končala je kranjsko gimnazijo in nato fakulteto za računalništvo in informatiko, pravi, da je Slovenija še vedno njena domovina. Slovence postavlja visoko, da smo kreativen, priden in zanesenjaški narod, ki si želi uspeti in dejansko lahko uspe. Težava pri tem je včasih naša majhnost, ki pa nas ne sme frustrirati; 80 odstotkov je po njenem narejenega, če verjameš vase. Dve od najpomembnejših vrednot njenega podjetja sta »no limits«, brez omejitev, in »work as a team«, delaj kot ekipa. Po oceni tistih, ki jo poznajo že dolgo, je tudi po uspehu ostala enaka kot prej; sama pristavi, da je lahko zdaj norčava in si privošči tudi kakšno trapasto izjavo.