Čistilna juha

Za juho sem v nekaj člankih celo zasledila, da je tako lahka, da telo porabi več kalorij za njeno prebavljanje, kot pa jih sama po sebi da.

Objavljeno
30. maj 2020 06.00
Posodobljeno
30. maj 2020 06.00
FOTO: Tanja Drinovec
Po izolacijskih dneh, ki smo jih mnogi od nas morali preživljati doma in smo tudi na veliko kuhali pekli in se občasno tudi prenajedali, sem se sama odločila, da bom poskusila nekaj dni zdržati tudi  s staro mnogim poznano očiščevalno juho, na katero so prenekateri nekoč prisegali in na veliko zgubljali kilograme(v resnici bolj vodo).

Preberite še: 
Hrana in hladilnik


Sama nisem zagovornik diet, rekla pa sem si, da svojemu telesu pomagam z vnosom nekoliko večjega dela zelenjave in balastnih snovi v obliki poznanne  zeljnate dietne juhe.

Seveda ne bi bila jaz, če se stvari ne bi  lotila zopet nekoliko po svoje. Juha sama po sebi mi namreč ni bila čisto po mojem okusu, zato sem si jo nekoliko priredila. Nastala je prav odlična juhica s katero nameravam preživeti nekaj lahkotneje prehranjevanih dni. Seveda pa vsekakor ne ob izključitvi nujno potrebnega deleža beljakovin in ogljikovih hidratov. Poleg osnovnih sestavin sem dodala še nekaj druge zelenjave, ki mi je ljubša.

Za juho sem v nekaj člankih celo zasledila, da je tako lahka, da telo porabi več kalorij za njeno prebavljanje, kot pa jih sama po sebi da. Če bi to povzeli, bi pomenilo, da več juhe, kot pojemo, bolj nam gredo kalorije v minus. Pa pustimo štetje kalorij strokovnjakom in se lotimo kuhanja.

image
FOTO: Tanja Drinovec

 

Za velik lonec juhe potrebujemo:


Malo olivnega olja
3 mlade čebule
Steblo pora
Pol zeljnate glave
3 do 4 korenčke
Kos gomoljne zelene
Jušna kocka ali zelenjavni fond
Šopek peteršilja
250 ml paradižnikove mezge
Polovico manjše cvetače
1 rdeča paprika
1 mlada koleraba
Ščepec kumine
Ščepec paprike
Sol, poper
 

Priprava:


Najprej vso zelenjavo očistimo in narežemo. Na olju prepražimo sesekljan por in čebulo. Dodamo korenje, papriko in zeleno narezano na kocke, nato pa še zelje. Nekaj časa dušimo in zalijemo z vodo ali fondom, da je zelenjava pokrita. V juho damo kocko. Nato dodamo še vso preostalo zelenjavo, paradižnikovo mezgo in začimbe. Ko vse skupaj zavre, juho na počasnem ognju kuhamo približno pol ure, da se zelenjava lepo zmehča in jo postrežemo.

image
FOTO: Tanja Drinovec

 
***
Tanja Drinovec študij arhitekture je uporabila za izdelovanje najboljših slaščic, hrana je njena strast, šport vidi čez prehrano, ko ne kuha, oblikuje nakit in potem gre na kolo. Je mati treh otrok.