Devet utrinkov teka za zdravje

Tek je zdravilo, ki ga farmacevti ne znajo narediti.

Objavljeno
04. oktober 2019 08.28
Posodobljeno
04. oktober 2019 09.23
Getty Images
Polet
Polet
Posamezniku ob spoznavanju s tekom dandanes zagotovo ni lahko. Težko je obuti tekaške copate in začeti nabirati kilometre v skupini ali sam.

Veliko tekačev uporablja vse mogoče pripomočke in gadgete, da sledijo svojemu utripu, pokurjenim kalorijam, razdalji, hitrosti in ritmu teka. Da ne omenjamo tistih, ki nosijo najnovejše kompresijske rokave in pajkice ter najbolje oblazinjene tekaške copate. Za začetnika se lahko vse to sliši preveč, saj je tek sam po sebi tako preprost, le nam ga je uspelo, tako kot vse ostalo, zakomplicirati do konca.

Tek je zdravilo, ki ga farmacevti ne znajo narediti. Z njim resnično storimo veliko dobrega za zdravje. Vadite in trenirajte pametno, predvsem pa trenirajte zase, in ne za druge. Če ste si zadali dosegljive tekaške cilje, jih boste s trdim delom dosegli, če ne letos, pa prihodnje leto. Saj veste, pomembna je pot do cilja, sploh pri teku.

 

Utrinki


1. Med tekom ali po njem se ohladite s hojo. Še zlasti je to pomembno, kadar je tekaški ritem bolj intenziven. Tako boste zmanjšali morebitno škodo zaradi teka (predvsem poškodbe).

2. Ugoden učinek teka so ugotavljali tudi na enojajčnih dvojčkih. V raziskovalnem vzorcu so jih opazovali 3805 in ugotovili, da tek in tudi hoja močno izključita genetski vzorec za debelost.

3. S tekom lahko v  uri pokurite tudi 600 kalorij!

4. Ne pretiravajte! Preveč teka lahko povzroči resne zdravstvene težave. Kdaj je preveč, je odvisno od marsičesa, zelo pomembna dejavnika sta stanje treniranosti in zdravje posameznika. Verjetno je za povprečnega rekreativnega tekača zgornja zdrava meja okoli deset kilometrov na dan. To seveda ne pomeni, da si, če ste zdravi in v dobri kondiciji, včasih ne smete privoščiti več.

5. Ena milja (1609 metrov) hitre hoje naj bi zalegla za 750 metrov teka.

6. Redni tekači imajo načeloma bolje urejeno regulacijo apetita in se manj prenajedajo.

7. Zdrave nosečnice lahko tečejo, dokler to delajo po pameti in jim to dopuščata telesno stanje in zdravje. V raziskavah na podganah so nevroznanstveniki ugotovili, da imajo podgane, ki med nosečnostjo tečejo, bolj »pametne« potomce.

8. Gibalne raziskave na starostnikih so prikazale, da starostniki, ki tečejo, ohranijo boljšo gibljivost skočnega in kolenskega sklepa.

9. Ernest Andrus, 90-letni upokojenec, je prenehal teči, ko je bil star 40 let, ker ga je okolica svarila pred srčnim infarktom zaradi teka. Pri 60 letih je ponovno pretekel deset kilometrov in pri 86 letih prvi polmaraton. Prvo štafeto na razdalji 200 milj je pretekel, ko mu je bilo 88 let, in bilo mu je tako všeč, da je pretekel še tri. Podatki izvirajo iz članka v Runners World, kjer je opisano, kako je leta 2013 začel tek čez ZDA.