Hujšanje s tekom, šestič. Brez zabave ne bo šlo

Vse bo veliko lažje, če boste med tekom uživali, ne pa da vam je vadba odveč – ni boljšega načina za hujšanje, kot da se med tekom zabavate.

Objavljeno
23. julij 2020 09.39
Posodobljeno
23. julij 2020 12.37
Vadba naj bo vedno prijetna, ne pa dolžnost. Če ni tako, ni dobro. FOTO: Jacob Lund/Shutterstock
Tek vas kot kardiovadba morda ne bo uspel popolnoma navdušiti na poti do vaše idealne telesne mase. Če k teku dodate nekaj treninga za moč, povečate svoje tekaške sposobnosti, hkrati pa zaženete topljenje maščob in zgradite vitko telo.



Študija iz leta 2018 je pokazala, da so ženske, ki so dodale k režimu hujšanja še dodatne raztezne vaje, bolj znižale številke, ki zapisujejo telesno maso, in ohranile vitko postavo – bolj kot tiste, ki so izvajale samo aerobne treninge in nič drugega. Bodite pa pozorni, da se po treningu dobro spočijete in v telo vnesete dovolj zdravih beljakovin.

Če ste že popolnoma pripravljeni na povečevanje tekaške zmogljivosti, dodajte še kakšen kilometer ali dve hoje po soseski ali podaljšajte pot, sprehod do kavice. Avto naj ostane doma, vi pa ne. Nizka intenzivnost ohranja vaš motor, ki izgoreva kalorije, ne da bi obdavčil vaš telesni sistem. Povedano po tekaško slengovsko.

Učinek kompenzacije, o katerem smo pisali – ko po vadbi zaradi lakote po treningu pojeste več, kot ste porabili –, ni le posledica povečanega apetita. Za nekatere bi lahko rekli, da ga dojemajo kot nagrado. Tekači pogosto praznujejo uspešno zaključeno vadbeno enoto z uživanjem nizkokakovostnih dobrot, kot so piškotki, čips. Saj ni greh, a ti priboljški največkrat vsebujejo več kalorij, kot se jih porabi pri vadbi.

Najboljši način, da se izognemo tovrstnemu samoobnavljanju, je, da svoje teke razumete kot nagrado, ne pa kot tlako, to je pač nekaj, za kar ste se odločili, kar je bilo treba sprejeti. In ker vam je uspelo, ste se nagradili že s tem, da ste tekli.

Ne glede na to, da je vaš cilj zmanjšanje telesne mase, bi morala biti vaša glavna želja, da uživate v teku ali pa da se naučite uživati ​​v njem. Od teka boste namreč imeli veliko korist, če boste nadaljevali z njim. Nadaljevali pa boste le, če boste med tekom uživali. Zato si morate čim bolj prizadevati, da povečate svoj užitek v teku.

image
Najboljši način, da se izognemo tovrstnemu samoobnavljanju, je, da svoje teke razumete kot nagrado, ne pa kot tlako, to je pač nekaj, za kar ste se odločili, kar je bilo treba sprejeti – in ker vam je uspelo, ste se nagradili že s tem, da ste tekli. FOTO: Shutterstock


Študije so pokazale, da ljudje, ki manipulirajo s svojimi treningi, tako da si naredijo vadbo bolj zabavno, se pogosteje držijo svojih tekaških programov. Če uživate v teku z glasbo, tecite z glasbo. Če raje tečete s prijateljem ali skupino, naredite to. Če radi tečete v parku, tecite po parku. Ni napačnega načina, kako teči za hujšanje, če se zabavate.

Zgodi se tudi, da vam kdaj tek tudi ne ustreza. Če iz katerega koli razloga že ne morete opraviti intenzivne vadbe, kot bi jo morali, so na koncu dneva najboljše vadbe za hujšanje tiste, ki jih boste dejansko naredili.

Kakršnokoli gibanje je veliko boljše kot ležanje na kavču. Vadba naj bo vedno prijetna, ne pa dolžnost. Če ni tako, ni dobro.

Prav tako sploh ni nujno, da bi moralo biti hujšanje edini cilj vadbe. Veliko je namreč še drugih razlogov, tako za telo kot za razpoloženje in glavo, da se lahko lotite vadbe, in to takšnih, ki nimajo nič skupnega s hujšanjem.

Če pa to vseeno poskušate storiti, sta sprejetje zdravih prehranjevalnih navad in vadba, v kateri uživate in to lahko počnete dolgoročno, lahko način, da se znajdete sredi novega sveta, kjer so poti za doseganje ciljev in ohranjanja telesne teže povsem blizu.

Pred spanjem se tako še enkrat spomnite, da je najboljša vadba za hujšanje vadba, v kateri dejansko uživate in jo zato lahko dolgoročno izvajate.