Janja Garnbret: Če ne bi plezala, bi bila dirkačica

Ko se je slovenska plezalska kraljica Janja Garnbret opolnoči vrnila s še enega uspešnega tekmovalnega konca tedna, jo je čakalo zelo malo mirnega spanja v domači postelji.
Fotografija: Sesti v dirkalni avtomobil in ga popeljati po svetovno znanem dirkališču, so bile sanje, ki so se zdele neuresničljive, do sedaj. Foto Red Bull
Odpri galerijo
Sesti v dirkalni avtomobil in ga popeljati po svetovno znanem dirkališču, so bile sanje, ki so se zdele neuresničljive, do sedaj. Foto Red Bull

Malo zato, ker jo je ob petih zjutraj čakala pot v neznano, malo pa tudi zato, ker jo je vznemirjala misel, da bo pot nekaj zelo dobrega. Naročili so ji namreč, da s seboj vzame vozniško dovoljenje, čeprav tja kamor gre, ne bo peljala ona.
 
Vse kar je vedela, poleg tistega o vozniškem dovoljenju, je to, da ji je ekipa z Red Bulla, po uspehih na svetovnem prvenstvu, pripravila nagradni dan zavit v meglice. Vznemirjenje je bilo veliko, a ko se je ob svitu vsedla v Jakobov avto in odbrzela v neznano, jo je spanec vseeno premagal. Ko je znova odprla oči ni mogla verjeti, da je v Spielbergu, na dirkališču, ki ga najbolje poznamo pod imenom Red Bull Ring. Ta redno gosti tudi dirke Formule 1, nazadnje junija letos, tokrat pa je gostil Janjo, punco s Koroške, ki pravi, da bi zagotovo postala dirkačica, če ne bi plezala. Česa podobnega si je vedno želela. Sesti v dirkalni avtomobil in ga popeljati po svetovno znanem dirkališču, so bile sanje, ki so se zdele neuresničljive, do sedaj.
 
Misel na sladko spanje je bila v trenutku pozabljena in po kratkem spoznavanju s teorijo dirkanja in predstavitvijo plana za tisti dan, se je lahko najprej vsedla v Porscheja in ga pod budnim očesom inštruktorja pognala po legendarni stezi. Kaymanu S iz Stuttgarta je sledil KTM X-Bow, temu pa še Formula 4. Do te je bila sprva malo zadržana, saj je vedela, da je v bolidu vse drugače, a ko je z njim naredila nekaj krogov, je bil navdušena in Formula je bila na koncu tudi zmagovalka po Janjinem izboru. Jo je bilo takšnega dirkanja tudi kaj strah?  Ne, sploh ne, v hitri vožnji po dirkališču je neznansko uživala in strah bi jo bilo morda le, če bi bila v vlogi kopilotke, ko vse kontrole ne bi bile v njenih rokah. Je pa bilo nekaj adrenalina in ta izkušnja, pravi, ji bo lahko pomagala tudi pri plezanju.
 
Kosilo je mililo v znamenju vtisov in debat na temo dirkanja, sledila pa je dolgočasna pot domov, po predpisih in omejitvah… Za Jakoba! Janjo je na hribčku ob dirkališču namreč čakalo še eno presenečenje, helikopter letečih bikov, ki jo je ponesel skoraj do domačih vrat.
 
Janjina dirkaška izkušnja v videu: https://win.gs/2mmk0la
 
 
Red Bull Ring je avstrijsko dirkališče, ki je pod imenom Österreichring gostilo dirke Formule 1 od leta 1970 do leta 1987, nato pa pod imenom A1 Ring še od leta 1997 do leta 2003. Kasneje je skoraj propadlo, dokler ga ni kupil Dietrich Mateschitz, ga prenovil in ga kot Red Bull Ring leta 2014 znova postavil na zemljevid dirk Formule 1.
 

Janjo Garnbret lahko vidite plezati v živo že ta vikend v Kranju, kjer se bo v dvorani na Zlatem polju tradicionalno ustavila karavana svetovnega pokala v težavnosti.
 
 

Komentarji: