Kako hitro naj tečem?

Objavljeno
10. april 2019 09.04
Posodobljeno
10. april 2019 09.04
Uredništvo
Uredništvo
Tekaču začetniku ob spoznavanju s tekom dandanes zagotovo ni lahko. Težko je obuti tekaške copate in začeti nabirati kilometre v skupini ali sam. Veliko tekačev uporablja vse mogoče pripomočke in gadgete, da sledijo svojemu utripu, pokurjenim kalorija, razdalji, hitrosti in ritmu teka. Da ne omenjamo tistih, ki nosijo najnovejše kompresijske rokave in pajkice ter najbolje oblazinjene tekaške copate. Za začetnika se lahko vse to sliši preveč, saj je tek sam po sebi tako enostaven, le mi smo ga uspeli, tako kot vse ostalo, zakomplicirati do amena. V pogovor se prvih nekaj tednov sploh ne spuščajte in ko slišite besedo "tempo" jo karseda hitro izbijte iz glave.

Obstaja nekaj trikov kako najti primeren tempo za vaše sposobnosti in kako ga prilagajati med tekom. Več pretečenih kilometrov pomeni, da se boste do takrat spoznali in ugotovili kakšen ritem vam najbolj ugaja. Andrew Kastor, tekaški trener nam je zaupal nekaj skrivnosti kako pridobimo na hitrosti oziroma ritem prilagodimo svojim zmožnostim. Preden se boste zavedali, boste tistega kompresijskega, z gadgeti opremljenega tepca pustili za seboj.

Uporabljajte čas, ne kilometrov

Za tekače začetnike je dobro če se osredotočajo na čas, ki ga preživijo v copatih in ne da preverjajo kakšno dolžino so pretekli. Z vsakim tekom boste ugotovili, da čas mineva hitreje in da je vaš tek lažji. Tekači tako razvijamo kardiovaskularno zdravje in pripravljenost telesa. Ritem teka bo padel in pretekli boste lahko več kilometrov. Kar naenkrat boste opazili da namesto štirih, zdaj lahko pretečete pet kilometrov, čez dva tedna jih boste pretekli že 7.



Dihanje naj bo vodič

Začetniki se morajo ob nabiranju prvih kilometrov zelo osredotočati na svoje dihanje. Če je to prehitro in silovito, je treba tempo teka umiriti. Zlato pravilo: če se med tekom ne morete pogovarjati s prijateljem, tempo upočasnite.

Hodite in tecite

Hojo opredeljujemo kot gibanje, med katerim imamo vedno eno nogo na tleh oziroma v stiku s podlago. V približno 10 minutah lahke hoje prehodimo kilometer. Če prenesemo to na tek, lahko kilometer pretečemo v osmih minutah in dve minuti še hodimo, kar je samo bonus našemu dosežku. Vse skupaj štirikrat ponovimo in lahko govorimo že o intervalnem treningu! Začnite s tremi minutami teka in minuto hoje. Tako boste dihali normalno, a še vedno vzdrževali srčni utrip. S tedni naj bo tekaški del daljši, čas hoje naj ostane enak.

Poslušajte svoje telo

Če mislite, da tečete prehitro, potem je najbrž nekaj na tem. Telo vam bo hitro povedalo kdaj je dovolj, zato ne pretiravajte. Pretiravanje vodi v poškodbe.

Foto: Scott