Makadamkarji leta po Poletovo!

Predstavljamo deset makadamkarjev, ki so po naše najboljša letošnja izbira in se jih da kupiti v Sloveniji.

Objavljeno
17. julij 2019 12.51
Posodobljeno
17. julij 2019 13.23
Če je kdo doslej manjkal, bomo ponovili, katere so najopaznejše razlike med makadamkarji in cestnimi kolesi, specialkami. Photo: Peter Ebro GripGrab Media Crew F
Če je kdo doslej manjkal, bomo ponovili, katere so najopaznejše razlike med makadamkarji (grevel kolesi, »grevli«) in cestnimi kolesi, specialkami.

Od običajnih specialk se razlikujejo predvsem po širših pnevmatikah, bolj udobni geometriji okvirja in prestavah.
Pnevmatike so široke od 30 pa vse do 48 milimetrov, a so še vedno na 28-colskih obročnikih. Ker imajo tako široke gume, skoraj ne potrebujejo sprednjega menjalnika. In če ni sprednjega menjalnika, ne potrebujemo gonilke, na katero sta privijačena dva verižnika, ampak le eden – govorimo o prestavnem razmerju 1 x 11, ki ga že dobro poznamo v gorskokolesarskem svetu.

Geometrija okvirjev je daljša, z večjim kotom sprednjih vilic in višjo čelno cevjo. Vse to za maksimalno udobnost, saj dobro vemo, da so ta kolesa namenjena predvsem slabim in makadamskim cestam. Cene segajo od 1000 evrov naprej. Po naših izkušnjah se na tistih cestah, za katere so pravzaprav namenjeni, dobri tudi makadamkarji, ki stanejo kak evro nad tisočico. Zakaj? Zato, ker od teh biciklov ne zahtevamo hitrosti, ampak udobnost, čvrste in trpežne gume, odlične zavore in spet udobje. Pa še nečesa ne smemo pozabiti, odlični so tisti okvirji, na katere se da lepo pripeti in privijačiti oprema za »bikepacking«, oziroma kot makadamkarji radi rečemo, odlična so tista kolesa, ki jih lahko kdaj pa kdaj spremenimo v potovalke.


Cannondale Slate

image
Je najbolj drugačen od vseh drugačnih makadamkarjev! Foto Arhiv Proizvajalca


Je najbolj drugačen od vseh drugačnih makadamkarjev! Ne, nima zlomljenih vilic, tak pač je. Makadamkar z veliko začetnico in vzmetno »čudnimi« vilicami, ki jih že poznamo pod imenom Lefty. Zelo široki gumi, ki pa nista 28-, ampak 27,5-colski! Sram Force 1 ima prestavno razmerje 1 x 11, kar pomeni, da najmanjši verižnik šteje 11 in največji kar 42 zobc. Na gonilki je samo en verižnik s 44 zobci. Cena: 3400 evrov


Open U.P.P.E.R.

image
ajboljši opis je, da gre pravzaprav za gorsko kolo, ki se vozi kot specialka. Foto Arhiv Proizvajalca


Še en drugačnež na 27,5-colskih obročnikih s 40-milimetrskima pnevmatikama. Posebnež, ki je zelo drag, a ima lastnosti, ki si jih želi vsak makadamkar. Zakaj je to tako pomembno, zakaj se potem raje ne vozimo z gorskim kolesom, če tarnamo o udobju in slabih cestah? O tej filozofiji ne bomo v tem članku. Raje se posvetimo občudovanju karbonca z maksimalno udobno geometrijo, prestavnim razmerjem 1.11. Najboljši opis je, da gre pravzaprav za gorsko kolo, ki se vozi kot specialka. Cena: 4500 evrov (samo okvir z vilicami)


Giant Anyroad 1

image
Gume so široke 30 milimetrov, kolo je opremljeno s Shimano Tiagra, kar pomeni, da deluje brezhibno za najbolj ugodno ceno. Foto Arhiv Proizvajalca


Giant je med prvimi prepoznal tržno nišo makadamkarjev. Na ceste je pognal kar nekaj različic, najbolj prepoznaven je model Anyroad, ki res izstopa tako z geometrijo okvirja kot kakovostjo. Izredno lahek aluminijasti okvir spada med najboljše na svetu v tem razredu. Gume so široke 30 milimetrov, kolo je opremljeno s Shimano Tiagra, kar pomeni, da deluje brezhibno za najbolj ugodno ceno. Zelo udobno geometrijo boste spoznali na vseh slabih cestah, omembe vredna pa je tudi ugotovitev, da zna hitro pospešiti tudi na asfaltu. Cena: 1500 evrov.

 

Giant Toughroad SLR GX


image
Še en model, ki se ponaša z udobjem, hkrati pa je dovolj hiter, da ga z veseljem uporabljate tudi na dolgih turah, kjer prevladuje asfalt. Foto Arhiv Proizvajalca


Nov makadamkar iz Giantove garaže. Prilagodljiv na vseh cestah, vsestransko kolo, ki ga enako dobro lahko uporabljate samo za asfaltne ceste, čeprav ni narejeno le za take, in seveda za ves makadam, kar ga je še ostalo okoli nas. Še en model, ki se ponaša z udobjem, hkrati pa je dovolj hiter, da ga z veseljem uporabljate tudi na dolgih turah, kjer prevladuje asfalt. Opremljen je s Shimano Tiagro, gume so širše od 30 milimetrov, okvir je aluminijast in zelo lahek. Cena: 1700 evrov.

 

Wilier Jaroon Plus


image
Gorsko kolo s krivo balanco? Foto Arhiv Proizvajalca


Gorsko kolo s krivo balanco? Makadamkarjem je zelo pri srcu zaradi izredno širokih gum dimenzije 29 col in 3.0 širine, kakršno imajo gorska kolesa, tudi geometrija je zelo podobna. Izredno zanimivo kolo, kot ustvarjeno, da ga spremenite v potovalko. Neuničljiv bicikel za zelo dolgo. Opremljen je s Sramovo opremo, ki jo nameščajo na gorska kolesa, torej še en dokaz, da gre za najbližjega sorodnika gorcem. Cena: 2400 evrov.


Wilier eAdventure


image
Električne sanje. Foto Arhiv Proizvajalca


Je povsem nov električni makadamkar, ki je pravzaprav pionir v tem razredu koles. Vse smo že vozili, električnega makadamkarja pač še ne! Močno upamo, da bo kmalu drvel pod nami po slovenskem makadamu. Wilier pravi, da gre za prihodnost, ki je pri njih na voljo že zdaj. Ko bodo kolesarji ugotovili, da so električna gorska kolesa premalo zanje, se bodo lotili električnih makadamkarjev. Seveda je opremljen z motorjem Shimano Steps MTB e800, ki je neverjetno vzdržljiv in trpežen. Shimano 105 je preverjena oprema, o kateri ne gre izgubljati besed. Cena 3700 evrov.
 

Cinelli Hobootleg Geo


image
Nenavadno dober!Foto Arhiv Proizvajalca


Narejen za svetovne popotnike, kar pomeni, da ga lahko imenujemo kolesarska potovalka. Izredno udoben jeklen okvir, najboljše krmilo, ki je ergonomsko prilagojeno za najdaljše ture, izredno široki gumi, vse zato, da se s takim kolesom lahko vozite ure in ure in nič vas ne bo bolelo. Opremljen je s Sram Apex 1x11, lahko ga opremite z 29- ali 27,7-colskimi obročniki za gorska kolesa. Izredno vsestransko kolo, ki ga ne boste nikoli hoteli prodati! Cena: 1900 evrov.
 

Cinelli Zydeco


image
Aluminijast, izredno lahek okvir. Foto Arhiv Proizvajalca


Izbrali smo ga zato, ker pripada najbolj avantgardni znamki koles na svetu in ker je posebnež, ki ga vsak gravler oziroma makadamkar mora vsaj enkrat v življenju voziti. Zydeco je makadamkar od a do ž. Aluminijast, izredno lahek okvir, Sram Apex 1 x 11, na ta kolo lahko spravite do 40 mm široke pnevmatike, odlikuje ga vsestranskost, lastnosti specialke so prenesene na makadam. Cena: 1425 evrov.
 

Scott Addict Gravel 30


image
Pregovorno odličen! Foto Arhiv Proizvajalca


Makadamkar od sedeža do pedalke. Narejen tako, da ponuja največje užitke na »najslabših« cestah. Izredno lahek okvir iz dobro znanega Scottovega HMX karbona in z lahkimi vilicami je opremljen s Shimano 105 in drugimi sestavnimi deli iz domače delavnice Syncros. Obut je v pnevmatike Schwalbe G-One, 700 x 35. Od dražjega brata se razlikuje zgolj po ključnih delih opreme, vendar imata obročnike oba, tridesetka in dvajsetka, enake. Cena: 3000 evrov.
 

Author Ronin SL


image
Delo Največ za najmanj denarja. Foto Arhiv Proizvajalca Delo


Kolo za najdaljša popotovanja. Jeklen okvir, široki gumi, udobno krmilo, enostavna izdelava, ki pravi, da smo se vrnili h koreninam. No, ima hidravlični kolutni zavori, vendar to ni več tehnološki čudež na kolesih. Kolo je namenjeno za grevlanje in tudi za potovanja, le še opremite ga s torbami in spremenite v potovalko. Odlična cena za neverjetno udobno kolo, ki ga boste vzljubili že po prvih kilometrih. Cena: 1600 evrov.