Oktober je najboljši čas za makadamkanje

Objavljeno
26. oktober 2018 12.10
Posodobljeno
26. oktober 2018 12.10
Miroslav Braco Cvjetičanin
Miroslav Braco Cvjetičanin
Makadamkarji so obstali, preživeli, čeprav jim mnogi niso dali daljši rok trajanja. Danes lahko trdimo, da so to kolesa, ki so na nek način rešila kolesarsko rekreacijo.

Specialkarstvo oziroma vožnja z dirkalnim cestnim kolesom je postalo tako množično, da smo postali moteči v prometu. Izgubili smo neuradno vojno z avtomobilisti. Še vedno nas ne marajo in še vedno nas vse mečejo v isti koš s tistimi specialkarji, ki so še vedno prepričani, da so najvišji organ cestnega prometa. In to gre večini voznikov na neki drug organ. Da, pravilno sklepate, grevlarji se bojijo voziti v prometu, predali so se, ne zmorejo več. Že zdavnaj so se začeli izogibati večjih kolesarskih skupin, ker jih današnji promet enostavno ne prebavlja. Iskali so rešitev, v gorskem kolesarstvu je niso našli, ker se bojijo korenin, skal, dreves in vseh drugih nevarnosti, ki jih ponuja ta rekreacija.

Rešitev so si tako rekoč poiskali sami, po internetu, s pomočjo milijonov enako mislečih kolesarjev. Ustvarili so makadamkanje! Dlje od prometa kot so, bolj so srečni in za nobeno ceno ne spustijo krivega krmila iz rok. Tako nekako sem napisal pred leti, ko smo se komaj spoznavali z makadamkarji. Danes ni nič bolje, še slabše je, zato pa so ta kolesa napredovala, izpopolnila so se, postala so pomemben igralec v kolesarski industriji. Pohajkovali, firbcali smo po slovenskih prodajalnah kolesarske opreme, da bi vam predstavili kaj se da kupiti pri nas. Ne bomo vam pisali cen, ker se je v praksi izkazalo, da smo se »prevečkrat zmotili«, niti ne bomo napisali imen prodajalcev, da ne bo kaj narobe, če za koga ne bo prostora. Našli smo nekaj izredno zanimivih koles, takih, za katere smo prepričani, da bodo našli svojega lastnika, ki bo na njem užival in tako med kolesarji širili nova obzorja.



 

10. Fuji Cross 
nam je padel v oči kot prvi in že na prvi pogled nam je bil všečen. Čeprav se imenuje Cross je pravi model za makadamkanje. Kolo je aluminijasto s karbonskimi vilicami, opremljeno s Sramovim Rivalom 1x11, kar pomeni, da končno ne boste imeli več sprednjega menjalnika. To je nekaj novega na specialkah, a kot smo se prepričali je tudi nekaj najboljšega, kar se je kolesarstvu sploh zgodilo. Voznih lastnosti ne poznamo, ker ga še nismo preizkusili, uredništvo Poleta je enotnega mnenja, da se že od daleč vidi, da gre za čistokrvnega makadamkarja s katerim se boste lahko tudi hitreje vozili kot pa z nekaterimi »potovalkami« med gravel kolesi. In še en velik plus: barva kolesa! Eden najlepših, kar smo jih videli zadnje čase.



 

 


9. Ridley X-trail
Ridely je sinonim za ciklokros kolesa, vendar so se ob pojavu makdamkarjev hitro prilagodili in so svoje znanje prelili še v ta segment koles. Belgijci vedo, da ta trend močno galopira po kolesarskem svetu, zato so na ceste spravili model X-Trail, ki je cenovno zelo dostopen, vozi pa se tako kot križarka po morju. Človek se kar ne bi nehal voziti, na takem kolesu si lahko ves dan in hrbet bo še vedno na svojem mestu, dovolj prožen, da se ustaviš nekje tudi za šankom ali mizo kakega dobrega kmečkega turizma, nekje kjer ni ne duha ne sluha o asfaltu.  Zakaj nas je X-Trail tako navdušil? Ker je tako hudičevo lepo vodljiv, da na trenutke pomisliš celo na dirkanje.



 

8. Wilier Jaroon
je tako vpadljiv, da ga je kar škoda voziti po poteh, kjer srečaš samo srne, zajce, lisice in merjasce in… Tako lepo kolo bi moralo biti mestno, kjer je vrvež ogromen in bi lastnik užival v lepljenju pogledov. Ali vsaj specialkarji, ki so že po naravi taki pavi, ki tako rad razkazujejo svoje perje, pardon kolesa. Nismo ga vozili, ker je tako lep, da ga ne bi upali zapoditi po blatu ali makadamu, čez luže, kamenje in listje. Šalo na stran, Italijan je pač Italijan, in mora biti lep tudi v gmajni. Čudovit makadamkar, ki najprej navduši z voznimi lastnostmi in takoj zatem še z izgledom, kakopak.

 



 

 


7. Giant Revolt Advanced
Seveda smo obiskali tudi prodajalca Giantov, ker novi Revolt je spet nekaj čisto povsem drugačnega. Vemo, da je Giant največji proizvajalec športnih in rekreativnih in mestnih koles in na sploh vseh koles na svetu. Zato nas vsako leto zanima kaj novega so nam pripravili. Revolt Advanced je prav gotovo kolo, ki ga nikoli ne boste hoteli prodati. Večina ali skoraj vsi vozniki Gianta pravijo, da imajo občutek ali so celo prepričani, da je to kolo narejeno po njihovih merah. Kaj to pomeni? To pomeni, da jim pristoji krojaško ulito in da se na njem počutijo kot bi bili zliti v eno celoto. Brez filozofiranja, tudi z novim modelom Revolta je Giant ena od najboljših izbir.



 

 


6. Scott Gravel 24
Presenečenje številka ena letošnjega oz. prihajajočega leta. Scott je prvi naredil otroškega makadamkarja! To pa je novica! Torej, zdaj bomo lahko še svoje mladce in mladenke spoznali s kolesarjenjem daleč proč od ponorelega sveta. Tega nismo pričakovali. Vendar, kdor je spremljal gravlerski trend čez lužo je lahko slutil, da se bo kaj takega zgodilo. Ženske so makadamkanje že skoraj za svoj šport vzele, zdaj bomo videli, kako bodo otroci navdušeni. Prav gotovo pa bo to po nekaterih predvidevanjih ciklokros približalo najmlajšimi. Scottov Gravel 24 je 24 colski makadamkar, popolnoma prilagojen najmlajšim kolesarjem.



 


5. Scott Contessa Speedster Gravel 25
Ženska makadamkarica! V oči nam je padla zaradi nenavadne barvne kombinacije. Tiste, ki že vedo kakšne vrste kolesa so to, so potrdile, da gre za posrečeno kombinacijo ženskosti in slovenskega zelenja. Moški del tega ni ravno razumel, a ko smo ga videli v živo smo hitro zapopadli, da gre za res lepo makadamkarico z izjemnimi voznimi lastnostmi. Vse na njej je prilagojeno kolesarkam. Kako da bi ne bilo, saj gre  za popolnoma ženski model kolesa.

 



 


4. Ghost Road Rage 4.8 LC
Od vseh predstavljeni je ta model videti še najbolj besen. Najprej smo pomislili, da gre za dirkalnik, potem so nam razložili da gre za izredno hitro gravel kolo. Mar na makadamu rabimo hitrost? Včasih tudi, včasih je tudi na takih poteh nujno »prepucati ventile« in zakaj ne ravno z Road Rage? Ghost je pri nas dokaj neuveljavljena znamka, vendar, moramo pripisati, da gre za vrhunsko nemško tehnologijo, ki bo navdušila vsakega kolesarja, ki hoče nekaj več od kolesa.

 




3. Specialized Diverge Sport
Makadamkarica z veliko začetnico. Tam čez lužo je to kolo obnorelo kolesarke, ki so začele uživati v vožnji tudi tam kjer se asfalt konča. Je popolnoma prilagojen kolesarkam s poudarkom na udobnosti saj se znana po svojih »nevidnih« amortizerčkih, izredno širokima gumama in opremo, ki  je eno samo udobje. Specialized je s tem modelom ciljal na kolesarke, ki delajo izredno dolge ture. In kot lahko vidimo je zadel v črno.

 




2. Kona Major Jake
Za makadamkarje karbon ni predpogoj, vendar Major Jake je v celoti karbonka. Izjemno kolo, ki ga imate lahko za ciklokros tekmovanja kot tudi za dolga pohajkovanja po vsemogočih cestah, tudi tistih najslabših. Mi smo ga označili kot odličnega makadmkarja, saj je na tem kolesu vidno znanje, ki ga je Kona prenesla iz gorskokolesarskega sveta v katerem so že trideset let eden od glavnih igralcev. Če slišimo, da je makadmkar karbonski potem hitro pomislimo na lahkost. Da, gre za izjemno lahko kolo, minimalistično opremljeno z samo vrhunsko opremo. Udobje? Geometrija okvirja kaže na udobno kolo, vendar niso zapostavili faktorja hitrosti, kajti s to lahkoto med nogama boste z veseljem kdaj pa kdaj pripeli startno številko na hrbet svoje kolesarske majice.

 



 

 


1. Bianchi Impulso Allroad
Bianchi je zaradi Primoža Rogliča postal zelo popularno kolo tudi pri nas, zato smo se odločili pogledati kaj Italijani ponujajo med makadamkarji. Našli smo »vsecestno potovalko«, ki je lahko tudi dirkalec po asfaltu. Na pogled izredno privlačno kolo. Ne more biti drugače, legendarna »celeste« barva je tako prepoznavna v kolesarskem svetu, kot je »Ferrari rdeča« v avtomobilskem. Izjemno kolo, ki prav gotovo dvigne puls in navduši na vseh cestah. Zato pa so ga tudi poimenovali Bianchi Impulso Allroad.