Prsno plavanje ni žabica

Med plavalnimi navdušenci se prsno včasih napačno zamenjuje z žabjim plavanjem.

Objavljeno
31. julij 2019 09.15
Posodobljeno
31. julij 2019 09.42
Dihamo skozi usta, tako da je izdih enakomeren in ves izveden pod vodno gladino. Ko dvignemo usta iz vode, le še vdihnemo.
Doc. dr. Jernej Kapus
Doc. dr. Jernej Kapus
»Žaba« je preprosta oblika plavanja, pri kateri plavamo prsne cikle brez gibanja glave. Obraz imamo ves čas plavanja nad vodo, kar nam omogoča nemoteno dihanje in dobro preglednost vodne gladine. To sta razloga, da to obliko plavanja najpogosteje uporabljajo tisti plavalci, ki imajo med plavanjem še težave z gledanjem pod vodo in z izdihovanjem v njo.


Napaka pri gibanju glave in dihanju v koordinaciji z zaveslajem


Pri izboljševanju žabjega plavanja v prsno torej uvodoma izvajamo vaje prilagajanja na vodo. Pri vajah gledanja pod vodo stojimo v dovolj plitvi vodi in si umivamo obraz ter počasi potapljamo glavo.

Pri potapljanju obraza poskušamo imeti oči odprte, po dvigu nad gladino pa dovolimo, da nam voda prosto steče z obraza in las. V nadaljevanju lahko iščemo različne potopljive predmete v različno globokih vodah in opazujemo bazensko ali morsko dno.

Pri vajah izdihovanja v vodo stojimo v dovolj plitvi vodi, ritmično izdihujemo na gladino in kasneje s potopitvijo glave tudi pod njo. Začetni ritem dihanja je počasen, kasneje pa tudi hitrejši. Dihamo skozi usta, tako da je izdih enakomeren in ves izveden pod vodno gladino. Ko dvignemo usta iz vode, le še vdihnemo.

Ko nam gledanje pod vodo in izdihovanje v njo ne povzročata več težav, lahko začnemo izvajati že opisane vaje za učenje zaveslaja prsno, pri čemer dodamo še skladno gibanje glave in dihanje. To lahko dodamo tudi nekaterim vajam za učenje udarca prsno, torej delamo vaje, kot so: udarci prsno z dihanjem z desko, udarci prsno z dihanjem vzročeno in udarci prsno z dihanjem priročeno.



Prepozno dviganje glave za vdih

image
Z vsako ponovitvijo poskušamo plavati učinkoviteje, tako da zmanjšamo število ciklov v preplavani dolžini.





• V vodi izvajamo vaje izdihovanja v vodo.

• Na kopnem in v vodi izvajamo vaje za učenje zaveslajev s poudarkom na temeljitem, popolnem izdihu v vodo in na pravočasnem gibanju glave.

• Zaveslaji prsno z dihanjem s plovcem. Da bi poudarili drsenje, med plavanjem štejemo zaveslaje na določeni dolžini. Z vsako ponovitvijo poskušamo plavati učinkoviteje, tako da zmanjšamo število zaveslajev v preplavani dolžini.

 


Napaka pri celotni koordinaciji


Napaki prekratkega drsenja pri zaveslajih in udarcih povzročita neusklajenost teh dveh elementov med plavanjem. Za popravljanje te napake lahko izvajamo vaje v vodi za učenje koordinacije prsno, s poudarkom na drsenju: prsno 2+2+2, prsno + udarec in prsno 1+1+1.

Neskladnost zaveslaja in udarca: zaveslaj in udarec sta sočasna ali pa je udarec prepozen.

• Na kopnem in v vodi izvajamo pripravljalne vaje za učenje koordinacije prsno.


image
Neskladnost zaveslaja in udarca: zaveslaj in udarec sta sočasna ali pa je udarec prepozen.


• Prsno. Da bi poudarili drsenje, med plavanjem štejemo opravljene cikle na določeni dolžini. Z vsako ponovitvijo poskušamo plavati učinkoviteje, tako da zmanjšamo število ciklov v preplavani dolžini.

Pravilno plavanje prsnega nam omogoči sproščeno in varno gibanje v vodi. Ni pa nujno, da to velja le za pravilno plavanje. Tudi s predstavljenimi napakami je možno plavati za užitek. Zato! V kolikor nam pri rekreativni vadbi ni do podrobnega izpopolnjevanja plavalne tehnike, se z opisanimi napaki ne ukvarjajmo preveč. Bistvo je vendarle, da v plavanju uživamo, torej, da se sprostimo, zabavamo in osrečimo.