S hrano proti utrujenosti

Objavljeno
12. april 2019 07.04
Posodobljeno
12. april 2019 07.04
dr. Nada Kozjek Rotovnik, dr. med.
dr. Nada Kozjek Rotovnik, dr. med.
Pri telesni aktivnosti zahtevamo od telesa več kakor ponavadi. Več energije in posameznih hranil. Te potrebe morajo biti vpete v vsakdanjo prehrano in so del športnoprehranske strategije, ki je tudi preventiva pred pretreniranostjo. Ker pretreniranost vodi v bolezenska stanja, mora biti prehranska strategija vpeta v del zdravstvene obravnave aktivnega posameznika. Ko se pojavijo znaki pretreniranosti, sta nujna analiza prehranske strategije in posvet s kvalificiranim strokovnjakom (ne prodajalcem prehranskih dodatkov).

Utrinki o prehrani in pretreniranosti

> Če postaja telo preutrujeno zaradi vadbe, je treba povečati energijski vnos. Tako bodo mišice in živčni ter imunski sistem dobili energijo, da si bodo opomogli.

> Ob preutrujenosti bosta intenzivnost in obseg vadbe premajhna, zato je hujšanje v tem obdobju manj učinkovito in še poslabša športnikovo stanje.

> Ni vseeno kaj jemo, če smo pretrenirani; poudarek je na kakovostni hrani ob pravem času. Po vadbi, redno, je treba pojesti zajtrk in tudi večerjo, da ima telo energijo in hranila za obnavljanje.

> Vnosa energije ne povečujte na račun hitre prehrane in "junk fooda". Hrana mora biti kakovostna.

> V prehrani naj bodo živila, ki vsebujejo protivnetne snovi: maščobe omega 3, polifenole, ingver, jagodičasto sadje!