Športnik ne more brez jajc

Jajce je zelo primerna hrana tako za športnike, ki potrebujejo dobre vire beljakovin, kot za tiste, ki želijo shujšati, saj daje jajce občutek sitosti. 

Objavljeno
07. maj 2020 07.00
Posodobljeno
07. maj 2020 09.15
Jajca so tudi odličen vir mineralov – jod je potreben za delovanje ščitnice, urejanje presnove, fosfor je pomemben za zdravje kosti, selen je močan antioksidant, cink celi rane ter je potreben za imunski sistem in tvorbo hormona testosterona pri moških. FOTO: Tanja Drinovec
Jajca, ki so pomembna za uravnoteženo prehrano, se ponašajo z vsemi vitamini, razen s C-vitaminom. Tako na primer z enim jajcem dobimo nekaj vitamina A, D, B6, E, B1 (tiamin) ... Jajca so eno redkih živil, ki vsebujejo za naše telo tako pomemben D-vitamin.

Pripravite si še: 
Tanjina musaka


Če se na kak dan sama znajdem v situaciji, ko sem v časovni stiski in še z luknjo v želodcu (sicer je precej bolj zdravo, da se v njih znajdete čimmanjkrat), si običajno pomagam z jajci.

Verjamem, da tudi marsikdo izmed vas. Nekoč so to živilo skorajda kamenjali, češ da ni zdravo, danes pa kar »visoko kotira«. Pravijo mu tudi superživilo ali popolno živilo. Resnično si z jajcem lahko pripravimo dober obrok, s katerim vnesemo v telo kar nekaj zdravih snovi in seveda energije za pogon.

Če pa mu dodamo še malo zelenja, ki se je začelo bohotiti na naših vrtičkih ali njivah (in v trgovinah), kot bomo to storili v današnjem receptu, pa bomo zaužili prav dobra jajca po gosposko. Ker sem zapriseženka špinače, tudi tokrat brez nje ne bo šlo, za podlago nekaj mladih čebulic, za pridih klasike pa seveda šparglji, katerih sezona je v polnem teku. Nazadnje pa še ojačitev z malo sira in pršuta. Slastno, hitro in zelo uporabno, tudi če ste športnik po duši. Namesto masla ali olja pa vse skupaj podložimo z odličnim kajmakom.

image
FOTO: Tanja Drinovec


 

Za 1 osebo potrebujemo:


kajmak (ali drugo maščobo)
3 jajca
šopek mladih čebulic
3 do 4 srednje debele šparglje
šop mlade špinače
sol, poper
pest na kocke narezanega feta sira
nekaj rezin pršuta

image
Jajca najprej razžvrkljamo. Čebulo in špinačo očistimo in sesekljamo. FOTO: Tanja Drinovec

 

Priprava:


Jajca najprej razžvrkljamo. Čebulo in špinačo očistimo in sesekljamo. Prav tako razrežemo šparglje na kolobarčke. Na ponev damo žlico kajmaka, da se stopi. Na njem prepražimo mlado čebulo, špinačo in šparglje. Vse skupaj pražimo nekaj minut, nato dodamo jajca. Mešamo nekaj časa, nato primešamo feta sir, nazadnje pa dodamo še rezine pršuta (po želji). Nežno posolimo in popopramo.

O pomembnosti jajc v športnikovi prehrani si preberite še:
Jajca so bolj zdrava, kot si pa mislimo


***
Tanja Drinovec je študij arhitekture uporabila za izdelovanje najboljših slaščic, hrana je njena strast, šport vidi skozi prehrano, ko ne kuha, oblikuje nakit in potem gre na kolo. Je bivša plavalka in mati treh otrok.