Zaposleni na Nizozemskem se z električnim kolesom vozijo za 7 evrov na mesec

Kolesarska industrija na Nizozemskem se pripravlja na naraščajočo prodajo električnih koles v letu 2020.

Objavljeno
08. januar 2020 08.00
Posodobljeno
08. januar 2020 10.32
Električna kolesa različnih vrst se v Evropi in Sloveniji uveljavljajo mnogo hitreje kot električni avtomobili. Foto: Reuters
Polet
Polet
Na tisoče podjetij je z velikim odobravanjem sprejelo novo davčno olajšavo za nakup električnega kolesa, s katero lahko delodajalci zaposlenim priskrbijo »službeno kolo«. Industrijsko združenje Bovag in RAI pričakujeta, da bo prihodnje leto prodanih do 150 tisoč več električnih koles, poroča AD.


 
Nova uredba o davčni olajšavi za nakup električnega kolesa je začela veljati 1. januarja. Določitev dodatka za najem kolesa znaša 7 odstotkov, zato je podjetjem še posebej privlačno, da električna kolesa dajo na voljo zaposlenim. Zaposleni, ki najame e-kolo v vrednosti 3 tisoč evrov, mora k svojim obdavčljivim dohodkom dodati le 210 evrov. S tem neto strošek najemnega kolesa znaša le 7 evrov na mesec, kar je manj od naročnine na Netflix. Delodajalec plača nakup koles ali celotni znesek najemnine iz naslova potnih stroškov, ki jih prejmejo zaposleni.
 
»Takoj po 1. januarju pričakujemo znatno povečanje prodaje električnih koles,« je za AD dejal Daan van Renselaar, direktor podjetja Stella Fietsen. Njegovo podjetje je lani prodalo 65 tisoč električnih koles. Prepričani so, da jih bodo v letošnjem letu še veliko več.


Pri podjetju Accell Group, proizvajalcu električnih koles, kot sta Sparta in Batavus, so že zavihali rokave. »V naših tovarnah smo naredili prostor za dodatne proizvodne zmogljivosti. V preteklih mesecih je Accell Group prejel več sto novih naročil na dan, kar je več kot smo pričakovali.« je dejala tiskovna predstavnica Debbie de Wagenaar.