Takšen je tudi Renaultov super športnik megane R. S. trophy. Resda ta francoska znamka slovi po povsem drugih tipih avtomobilov, ki so bolj preprosti in ljudski, a hkrati je Renault eden od dobaviteljev motorjev za moštva formule 1. Dirkaškega znanja torej premorejo ogromno (pohvalijo se lahko z več naslovi svetovnega prvaka), del tega vedenja pa je tudi v meganu R. S. trophy. In kaj vas čaka, ta avtomobil nakaže že s tigrovim rjovenjem, ko sedete vanj.
Renault megane R. S. trophy 300 FAP
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 34.340 € (testno vozilo 39.780 €)
Euro NCAP (2015): * * * * *
Izpust CO2: 185 g/km
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 34.340 € (testno vozilo 39.780 €)
Euro NCAP (2015): * * * * *
Izpust CO2: 185 g/km
Pod pokrovom 300 konjev
1,8-litrski bencinski štirivaljnik premore 300 konjskih moči (221 kW), kar je zajetna konjenica za slovenske ceste. K vrhunski legi na cesti pripomoreta športno podvozje in štirikolesno krmiljenje. To pomeni, da se pri nizki hitrosti vožnje zadnji kolesi obračata v nasprotno smer obračanja sprednjih koles, pri hitrosti nad 60 kilometrov na uro (100 km/h v načinu race) pa se vsa štiri kolesa obračajo v isto smer.
In kaj je način race? Gre za to, da lahko z izbiro programa izbirate odzivnost menjalnika, vklop/izklop sistema ESP, odpor volanskega obroča in odzivnost pedala za plin, že po imenu ostalih načinov (neutral in sport) pa je jasno, da je način race najbolj dirkaški (trši volan, izklopljen ESP ...).
Moč razporejate z ročnim menjalnikom
Zaloga moči pod pokrovom je sicer takšna, da jo med vsakodnevno vožnjo nikoli ne porabite v celoti, vendar pride še kako prav pri prehitevanju. Moč razporejate z ročnim menjalnikom s šestimi prestavami, na voljo je tudi samodejni menjalnik.
Hitro premagovanje ovinkov zahteva davek pri trdoti avtomobila, saj potniške hrbtenice občutijo vsako luknjo ali izboklino na cestišču. In če voznik izbere način vožnje sport ali race, občutneje zahrumi tudi zvok motorja, zato se potniki spredaj in zadaj ne slišijo kaj prida.
Ustvarjen za vozniške užitke!
Ampak naj bo jasno – megane R. S. trophy je ustvarjen za vozniške užitke! Stotico doseže v vsega 5,7 sekunde, končna hitrost je 260 kilometrov na uro, toda to iščite zgolj na dirkališčih. Tudi potniška kabina ima številne dirkaške oblikovalske oprijeme, najbolj posebni pa so športni sedeži recaro (doplačilo 2500 evrov). Enak dirkaški slog je opazen pri zunanjosti, najbolj pri širših blatnikih, sprednjih režah za zrak, žarometih in sredinskem širokem izpuhu. Ni kaj, okolica vas bo takoj prepoznala in slišala.
A kljub temu megane R. S. trophy nudi dovolj vsakodnevnih koristi. Prostora je dovolj za štiri potnike, avtomobil ima pet vrat in povsem spodobno velik prtljažnik. In četudi gre za športni avtomobil (ali predvsem zato), razvojniki niso pozabili na varnostne pripomočke. Notri je skoraj vse – sistem za pomoč pri parkiranju, opozarjanje za prekoračitev hitrosti, sistem za zaviranje v sili, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, opozarjanje na nenamerno spreminjanje voznega pasu …
In cena? Z vso to opremo, predvsem varnostno, vas bo novi megane R. S. trophy stal slabih štirideset tisočakov, slovenski uvoznik pa nudi 1750 evrov popusta.
Avtor je zaposlen na Delovnici.