Avtomobilske zvezde iz Los Angelesa (FOTO)

Kultni porsche osmič, revolucionarna mazda, električni poltovornjak po ameriško.

Objavljeno
01. december 2018 17.00
Posodobljeno
01. december 2018 17.00
Na prvi pogled je najbolj zanimiva novost razstave čisto nova mazda3. FOTO: AP
Avtomobilske razstave niso več, kar so nekoč bile, a vseeno ostajajo in tudi na nekaterih, ki so se uveljavile šele v zadnjih letih, občasno predstavijo zanimive novosti. Takšna je tudi letošnja prireditev v Los Angelesu, kjer je na ogled kak pomemben avtomobil predvsem evropskih in japonskih proizvajalcev, pri Američanih, ki se sicer na vzhodni strani države ukvarjajo z napornimi temami o zapiranju tovarn, pa izstopajo poltovornjaki, tudi s kakim svežim presenečenjem.



Takšen vtis je sicer vselej subjektiven, a vsaj na prvi pogled je najbolj zanimiva novost razstave povsem nova mazda3. Gre za svežo generacijo uspešnega modela japonske znamke, ki so ga od leta 2003 prodali v šestih milijonih primerkov.
Pozornost vzbuja zaradi različnih stvari. Prva je videz, gre namreč za še en atraktiven avtomobil v oblikovnem slogu kodo, pripravljen je tako v bolj športnem kombilimuzinskem slogu in kot štirivratna limuzina, pri kateri je še več poudarka na eleganci.

Druga, morda še pomembnejša novost je, da bo v motorni ponudbi tudi napreden dvolitrski bencinski agregat z oznako skyactive X, pri katerem naj bi dosegli veliko učinkovitost. Poleg tega so pogon dopolnili še z manjšim električnim motorjem in 48-voltno električno napeljavo, to tehniko so dodali tudi že doslej znanim motorjem, ki so prav tako posodobljeni. Vse skupaj naj bi po eni strani pripomoglo k občutno manjši porabi goriva, v realnih razmerah vožnje menda tudi za petino, po drugi pa k takojšnji odzivnosti, zveznemu pospeševanju in mirnemu delovanju.

image
Notranjost BMW-jeve avtonomne električne študije vision iNEXT. FOTO: Reuters


Notranjost vsaj po prvih fotografijah deluje prečiščeno, skoraj minimalistično, infozabavni zaslon z diagonalo 22 cm naj bi bil bolj intuitiven za uporabo. Avtomobil bo imel tudi nekatere nove varnostne asistenčne sisteme, eden od teh bo z infrardečo kamero opazoval utripanje voznikovih oči in ga opozoril, če bi njegova zbranost popustila. Nova mazda3 bo v Slovenijo pripeljala sredi februarja, a najprej s posodobljenimi dosedanjimi motorji, skyactive X bo na voljo od jeseni.

Kia je Los Angeles izkoristila za prvi prikaz nove različice križanca soul. Ob izvedbi z bencinskim motorjem, ki je na tej strani Atlantika bržčas ne bo mogoče kupiti, je posebno zanimiva električna EV, ki naj bi jo v Evropi začeli prodajati v prvi polovici prihodnjega leta. Podatka o dosegu še niso razkrili, a pričakovati je, da bo med dvema polnjenjema mogoče prevoziti blizu 500 km, saj ima vgrajeno baterijo s 64 kWh, vtičnico za polnjenje so s sprednjega dela preselili na bok na voznikovi strani.

Električni motor je sicer občutno zmogljivejši, 150 kW moči (zdaj 81 kW) in 395 Nm navora (zdaj 285 Nm). Obljubljajo konkretno podporo dosegu z dodelanim sistemom rekuperacije v štirih ravneh, seveda je dolg tudi seznam varnostne, udobnostne in infozabavne opreme. Nova generacija kie soul EV, ki jo bodo izdelovali v Južni Koreji, oblikovno sicer sledi sedanjemu modelu, a jo bo kljub temu preprosto razločiti po bolj aerodinamičnem sprednjem delu z ozkimi LED-žarometi, poseben je tudi zanimivo oblikovan zadek.

image
Nova kia soul EV ima pričakovano zmogljivejšo baterijo in bolj aerodinamično zunanjost, a s svojo obliko še naprej ostaja posebnež. FOTO: Reuters


Ikona ne mara radikalnih sprememb


Porsche 911 verjetno velja za največjo ikono med športnimi avtomobili. Čeprav pri tej nemški znamki zadnje leto govorijo predvsem o bodočih električnih novostih, je model 911 še vedno bistvo njihove prepoznavnosti, njegova osma generacija pa naj bi znova postavljala standarde klasičnih ekskluzivnih športnih avtomobilov. Porsche 911, ki ima sicer tovarniško oznako tip 992, že zaradi tradicije ne more biti radikalno drugačen od predhodnika, a vendarle ima nekatere drugačne poudarke. Oblika dolgega sprednjega pokrova med zdaj povsem okroglima sklopoma luči z matrično tehniko spominja na dizajn prvih generacij modela 911, kolesna ohišja so večja, avtomobil je spredaj širši. Na zadku pri vseh izvedbah pritegneta pozornost širši pomični spojler in eleganten svetlobni pas. V kabini so linije armaturne plošče bolj ravne, poleg značilnih sredinskih merilnikov vrtljajev, pomaknjenih nazaj, vozniku informacije posredujeta še dva tanka zaslona brez okvirja. Spodaj so še klasična stikala s petimi tipkami za neposreden dostop do najpomembnejših avtomobilskih funkcij. Šestvaljni bencinski bokserski motor s turbopolnilnikom, ki je nameščen zadaj, zmore moč 331 kW (450 KM) ali za 22 kW več kot doslej, do stotice 911 pospeši v 3,7 oziroma 3,6 sekunde, kadar gre za štirikolesno izvedbo. Cene se bodo v Nemčiji začenjale pri 120 tisočakih, pri nas bo seveda dražji.

image
Porsche 911 že zaradi svoje tradicije ne more biti radikalno drugačen od predhodnika. FOTO: AP


Porsche sicer pri novem 911 ne govori o kakem alternativnem pogonskem sklopu, nekje je bilo omenjeno le, da bi morda precej pozneje pripravili izvedbo mehkega hibrida. Je pa zato električni pridih na zahodno ameriško obalo znova prinesel Audi. V Los Angelesu predstavlja kupejevsko oblikovani e-tron GT, sicer še v študijski izvedbi, ki pa naj bi po besedah glavnega Audijevega oblikovalca Marka Lichteja dokaj verno napovedovala proizvodni avtomobil, ki da bo nared ob koncu leta 2020 in bo za SUV-om e-tron drugi na električni pogon zasnovan audi. Študija štirivratnega kupeja je dolga skoraj pet metrov (496 cm), ima dva elektromotorja s skupno močjo kar 434 kilovatov, za energijo pa skrbi v dnu avtomobila nameščen zajeten sklop akumulatorskih celic z zmogljivostjo 90 kWh. Po novem merilnem ciklu WLTP naj bi doseg znašal več kot 400 kilometrov, avtomobil naj bi imel tudi zelo veliko sposobnost rekuperacije energije. Manj blizu proizvodni podobi se zdi BMW-jeva študija vision inext, ki deluje precej futuristično, kot prihodnje bolj ali manj avtonomno vozilo. Vendarle naj bi bila v njenem drobovju napoved prihajajoče družine alternativno gnanih avtomobilov, s poudarkom na prilagodljivosti, tako da bo na eni osnovi mogoče izdelovati izvedbo s klasičnim pogonom, priključni hibrid ali baterijski električni avtomobil.

image
V Los Angelesu je na ogled tudi kupejevsko oblikovani audi e-tron GT, sicer še v študijski izvedbi. FOTO: AFP


Orjaški poltovornjaki


V zadnjih letih smo spoznali že kar veliko na novo zagnanih podjetij, ki imajo svoje cilje in željo po koščku trga prav na področju električnega pogona. Marsikatero, kot npr. kitajski Faraday Future, se je po velikih načrtih močno opeklo. A to ne pomeni, da novincev ni več. Tokrat se je v Los Angelesu predstavilo ameriško podjetje Rivian, za katero so nekje zapisali, da bi rado tisto, kar je Tesla dosegla na področju avtomobilov, počelo pri poltovornjakih. Predstavili so dve študiji, in sicer velikega športnega terenca (R1S) in zelo velik pick-up (R1T), ki ju oba poganjajo štirje električni motorji, energijo pa jim zagotavljajo akumulatorji v dnu, kjer je mogočih več konfiguracij z zmogljivostjo 105 kWh, 130 kWh in 180 kWh. Podjetje, ki naj bi bilo med drugim podprto s savdskim denarjem, ima sedež in razvojni center v Plymouthu v Michiganu, kupili so območje nekdanje tovarne Mitsubishija v Illinoisu, akumulatorje pa naj bi razvijali v Kaliforniji. Kakor je dejal njihov izvršni direktor, komaj 35-letni R. J. Scaringe, naj bi vsaj pick-up prišel na trg jeseni 2020, v petih letih pa bi radi dosegli letno prodajo 50 tisoč vozil.

  • Preplet klasike in novih pogonskih usmeritev.
  • Največje atrakcije iz Nemčije in Japonske.
  • Prihod novega ameriškega imena.


image
Komaj 35-letni R. J. Scaringe pravi, da naj bi električni pick-up R1T začeli prodajati jeseni leta 2020. FOTO: Reuters


No, ampak Američani se bodo še dolgo večinoma vozili s pick-upi z velikimi motorji bolj ali manj klasične zasnove. Eden takšnih je jeep gladiator, orjaški poltovornjak s povednim imenom, ki so ga v koncernu FiatChrysler pripravili na osnovi dobro znanega terenca wranglerja in mu poleg robustnosti in različnih izvedb štirikolesnega pogona zagotovili še veliko nosilnost in sposobnost vleke. Zato so mu povsem po ameriško namenili konkretno velika motorja, lahko ga bo gnal trilitrski šestvaljni dizel ali 3,6-litrski-bencinski šestvaljnik … Dvomimo, da bo kdaj pripeljal do Evrope.

image
Atraktivni jeep gladiator rubicon na razstavi vzbuja veliko pozornosti. FOTO: AP