Bavarska (re)definicija karavana

Beemvejeva dolgoletna klasika se upira športnim terencem.
 
Fotografija: BMW 330d touring ima danes v bavarski hiši veliko več tekmecev kot nekoč, a ostaja pojem uporabnega klasičnega avtomobila. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
BMW 330d touring ima danes v bavarski hiši veliko več tekmecev kot nekoč, a ostaja pojem uporabnega klasičnega avtomobila. FOTO: Gašper Boncelj

Pisalo se je leto 2001, na Delu smo imeli na preizkušnji beemvejevo karavansko »trojko«. Ne vem, zakaj, ampak dotlej me ti dokazano odlični bavarski izdelki niso mogli spraviti v izjemno navdušenje. Ampak ko sem se s 330d – z dizelskim vrstnim šestvaljnikom – prvič zapeljal malce dlje, me je pridobil na svojo stran. Danes dizli niso več oboževani, ampak beemvejev šestvaljni karavan je še tu. Pravzaprav je 330d čisto nov. Še zmore osvajati?

Arnaturna plošča je drugačna, z več digitalnimi elementi, a še tudi z nekaj klasičnimi kolesci. Foto Gašper Boncelj
Arnaturna plošča je drugačna, z več digitalnimi elementi, a še tudi z nekaj klasičnimi kolesci. Foto Gašper Boncelj


S trilitrskim šestvaljnim motorjem prav gotovo, pa čeprav je takšen avtomobil že v osnovi hudo drag. Danes ima sicer BMW 330d xdrive touring še precej večje zmogljivosti kot nekdaj – moč 195 kW/265 KM, navor pa kar 580 Nm v širokem območju vrtljajev (1750-2750 min). Je pa tudi avtomobil seveda večji (4,7 metra) in težji (1,8 tone).

Dizelski vzdolžno postavljeni šestvaljni vrstni motor zmore ogromno. Foto Gašper Boncelj
Dizelski vzdolžno postavljeni šestvaljni vrstni motor zmore ogromno. Foto Gašper Boncelj
Vselej je dobro, če imate štirikolesni pogon, tudi testni avtomobil ga je imel. Že včasih je navduševal v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in tudi zdaj je tako – ko pritisnete ne pedal za plin, se oglasi zamolkel ladijski zvok, ki pač ni štirivaljni rezget in z njim skoraj neskončna želja po vleki – prehitevalni manever opravite kot za šalo, zmogljivosti skoraj ne moreš izkoristiti. Občutek je nekako neracionalno dober. Poraba je lahko kljub temu kar solidna, recimo okoli 7,5 litra na sto kilometrov.

Ta šestvaljnik je bil pogon za karavana, ki ima nekoliko ojačano zadnjo premo in ima v primerjavi z limuzino podvozje uglašeno za odtenek bolj za udobje. Kar je dobro, morda še bolje, če imate malce nižja kolesa in višje pnevmatike. In seveda se ga s prilagodljivim podvozjem zelo dobro vozi.



Ker imam manjše dlani, me je malo zmotil le zelo odebeljen volanski obroč. Merilniki so zdaj digitalizirani, pestro nastavljivi, vizualno nekoliko bolj agresivni kot nekoč. Nov je tudi sredinski informacijski sistem, ki zmore upravljanje s kretnjami, ampak sem vesel, da lahko to počnemo še s klasičnim kolescem.

V drugi vrsti je zdaj kar spodobno prostorno. FOTO: Gašper Boncelj
V drugi vrsti je zdaj kar spodobno prostorno. FOTO: Gašper Boncelj


Sprednja sedeža sta bila v testnem primerku bolj športna, kar vam mora biti vsaj malo všeč, a je kljub temu možnosti nastavljanja ogromno in hitro najdeš pravi položaj. Novi touring ima kar nekaj prostora na drugi klopi ter 500-litrski osnovni in perfektno povečljiv in urejen prtljažnik.

Prtljažnik je primer urejenosti in prilagodljivosti. Foto Gašper Boncelj
Prtljažnik je primer urejenosti in prilagodljivosti. Foto Gašper Boncelj


Naj omenim nekoliko širšo odprtino kot pri prejšnji generaciji, kovinsko zaščito zadnjega roba, gumirana vodila po dnu proti zdrsavanju tovora, prtljažno okno, podiranje zadnje klopi v smučarsko ugodnem razmerju 40/20/40, rolo in mrežo, ki se elegantno izvlečeta ali zvijeta nazaj, pri podrti zadnji klopi pa se pospravita v poseben prekat.
 
Touring trojka je imela veliko doplačljive opreme, o tem, kako to močno poveča osnovno ceno, smo že večkrat pisali. A tudi tokrat me je zelo presenetil podatek, da je osnovna cena s 57.000 evrov v testnem primeru narasla na skoraj 85 tisočakov.

Komentarji: