Berlingo znova stavi na uporabnost

Tretja izvedba praktičnega Citroënovega avtomobila, ki je nekoč začel zgodbo velikoprostorcev.
Fotografija: Berlingo je pionir med velikoprostoci. V tretji izdaji povzema aktualne zunanje poteze znamke. Je le za odtenek daljši, a je prvič dobil še podaljšano izvedbo. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Berlingo je pionir med velikoprostoci. V tretji izdaji povzema aktualne zunanje poteze znamke. Je le za odtenek daljši, a je prvič dobil še podaljšano izvedbo. FOTO: Gašper Boncelj

Velikoprostorci so avtomobili, ki jih vročica SUV (na srečo) ni prizadela, kakor se je zgodilo različnim enoprostorcem. Modeli, ki so po svoje blizu lahkim gospodarskim vozilom, ostajajo v programih znamk, ki so že doslej stavile nanje. Pionir tega segmenta – citroën berlingo – zdaj vstopa v nov, tretji krog, pričakovano z nekaterimi izboljšavami.

Citroën je leta 1996 prvi na trgu ponudil izdelek, v katerem je malo drugače združil lastnosti gospodarskega in osebnega vozila. No, poteze v tej smeri so bile pri njih znane že prej. Iz spačka so v petdesetih letih prejšnjega stoletja izdelali malega furgona, podoben je bil citroën C15, ki so ga leta 1978 razvili iz takrat priljubljene vise. Kot rečeno, je pred koncem tisočletja na trg pripeljal berlingo, takoj za njim še renault kangoo in peugeot partner, pozneje so sledili še nekateri, predvsem evropski množični tekmeci. Berlingov so doslej izdelali že več kot tri milijone, v Sloveniji se je zanje v dobrih dveh desetletjih odločilo kar 18 tisoč kupcev.

Zadaj berlingo ohranja tri samostojne sedeže, ki se podrejo v ravno dno. To bo mogoče narediti tudi s pritiskom na električno stikalo. Lahko ima še tretjo vrsto, ki bo zlasti zanimiva v daljši izvedbi vozila. FOTO: Gašper Boncelj
Zadaj berlingo ohranja tri samostojne sedeže, ki se podrejo v ravno dno. To bo mogoče narediti tudi s pritiskom na električno stikalo. Lahko ima še tretjo vrsto, ki bo zlasti zanimiva v daljši izvedbi vozila. FOTO: Gašper Boncelj


V osnovni in podaljšani izvedbi


Zdaj je torej čas za novega, tretjega berlinga. Slogovno seveda ne more biti nekaj povsem drugačnega kot doslej, je pa na njem videti nekaj potez aktualne modelske palete, ki jo je narekoval model cactus, npr. z zaščitnimi oblogami airbump na sprednjem delu vrat ali s tankim pasom dnevnih luči. O zadku ne govorijo veliko, in ko ga pogledamo s te strani, vemo, zakaj – ostal je zelo podoben predhodniku. V notranjosti poslej seveda ne gre brez sredinskega večfunkcijskega zaslona, nekaj je boljših materialov, nekaj pa je še vedno trše plastike. Tretji berlingo je dolg 440 cm ali 3 cm več kot prej, medosna razdalja znaša kot doslej 297 cm. V drugi vrsti ostajajo trije posamični sedeži, ki se podrejo v dno, prihodnje leto bo mogoča električna podpora zlaganja. Če zložimo sovoznikov sedež, lahko naložimo tudi dolge predmete, odvisno od izvedbe od 2,7 do tri metre. Že tako konkreten prtljažnik se je zatrjevano še nekaj povečal, pričakovano je precej odlagalnih mest in možnost steklene strehe ter odlagališč pod streho. V dvojih drsnih vratih je mogoče šipi zdaj spuščati z električno pomočjo, zadaj so ohranili uporabno dvižno prtljažno steklo. Novinec bo imel poslej še daljšo različico XL (475 cm) in tako kot v osnovni izvedbi možnost dodatnega šestega in sedmega sedeža, ki pa bosta tu tudi vzdolžno pomična. Ta izpeljanka na trg sicer pripelje rahlo kasneje.



Notranjost je živahna, s čimer malo popravi vtis, da je v njej veliko precej trde plastike. Seveda ne gre brez večfunkcijskega zaslona, na voljo je tudi program za lažje speljevanje. FOTO: Gašper Boncelj
Notranjost je živahna, s čimer malo popravi vtis, da je v njej veliko precej trde plastike. Seveda ne gre brez večfunkcijskega zaslona, na voljo je tudi program za lažje speljevanje. FOTO: Gašper Boncelj

 


Veliko asistenčnih sistemov


Podvozje je kombinacija nove in dosedanje konstrukcijske osnove, na nekaj kratkih prvih kilometrih je delovalo razmeroma udobno, v ovinkih mu bolj ustreza umirjena vožnja. Proizvajalec navaja, da ima (oziroma lahko ima) novi berlingo 19 asistenčnih sistemov za varnost, ob koncu leta ga bo mogoče naročiti tudi z radarskim tempomatom. Videli bomo, kako se bo odrezal na varnostnem testu Euro NCAP, kjer predhodnik ni ravno blestel. Na voljo je tudi funkcija grip control, ki s prilagajanjem delovanja sistema stabilnosti olajša speljevanje in vožnjo na spolzkih podlagah. Tu ne gre za kak štirikolesni pogon, ta je vselej sprednji in povezan s prenovljeno družino pogonskih sklopov. Bencinska trivaljna motorja prostornine 1,2 litra zmoreta moč 81 kW (110 KM) in 95 kW (130 KM) – ta bo na voljo prihodnje leto –, tri različice štirivaljnega dizelskega HDI imajo prostornino 1,5 litra ter moč 56 kW (75 KM), 75 kW (100 KM) in 96 kW (130 KM). Menjalnik je v osnovi ročni s petimi ali šestimi stopnjami, najmočnejši dizel ima lahko tudi samodejnega z osmimi stopnjami.

Na trgu se je berlingo pojavil leta 1996, ampak znamka je imela že prej vrsto modelov s približno podobno vlogo, začenši z malim kombijevskim spačkom (prvi z leve). FOTO: Gašper Boncelj
Na trgu se je berlingo pojavil leta 1996, ampak znamka je imela že prej vrsto modelov s približno podobno vlogo, začenši z malim kombijevskim spačkom (prvi z leve). FOTO: Gašper Boncelj


Novega berlinga izdelujejo v Vigu v Španiji in Mangualdeju na Portugalskem. Načrti so v Sloveniji veliki, v letu 2019 naj bi prodali kar 1000 vozil, od tega 80 odstotkov fizičnim osebam. Cena za vstopni bencinski motor se začenja pri 16.850 evrih, najdražji, torej tudi najbolje opremljeni berlingo z dizelskim HDI 130 stane 24.350 evrov. V primeru financiranja bodo ponujali bencinski motor 110 z opremo live za slabih 15 tisoč evrov, blue HDI 100 z nekaj višjo opremo pa za 17 tisočakov.

To jesen prihajata na trg še tehnični sorodnik opel combo life (na fotografiji) in peugeot rifter kot naslednik partnerja, vendar bo ta cenovno umeščen nekoliko drugače. FOTO: Opel
To jesen prihajata na trg še tehnični sorodnik opel combo life (na fotografiji) in peugeot rifter kot naslednik partnerja, vendar bo ta cenovno umeščen nekoliko drugače. FOTO: Opel

Komentarji: