Ceed napada evropski vrh

Kiin adut je prostornejši, lepše vodljiv in opremljen s kopico elektronskih pomočnikov.
Fotografija: Maska je bolj poudarjena in širša kot doslej, povsem nova pa je tudi zgornja bočna okenska linija, ki zdaj spominja na Lunin polmesec. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Maska je bolj poudarjena in širša kot doslej, povsem nova pa je tudi zgornja bočna okenska linija, ki zdaj spominja na Lunin polmesec. FOTO: Gregor Pucelj

Že prvi dve generaciji cee'dov (prva 2007, druga 2012) sta bili med evropskimi kupci prodajni uspešnici, saj je bilo izdelanih skoraj 1,3 milijona vozil. S tehnološkimi novostmi in izboljšavami, z večjo prostornostjo in asistenčnimi sistemi, ki so bili do nedavnega privilegij premijskih vozil, pa zdaj tretja generacija ceeda napoveduje naskok na vrh segmenta C.

A najprej o novem poimenovanju, da pikolovci ne bodo mislili, da gre v naslovu in uvodu za napako. Tretja generacija ceeda je izgubila nerodni opuščaj, ki je spremljal prvi dve; še vedno pa je ime angleška kratica za Community of Europe, with European Design. Še več, ceed, ki so ga razvili v Kiinem oblikovalskem središču v Frankfurtu, ga preizkušali na evropskih cestah in ga izdelujejo v slovaški Žilini, je še bolj evropski, kot je bil doslej.

Ker je to Kiin osrednji evropski model, so poleg tehnoloških novosti, ki jih prinaša čas, kar najbolj upoštevali tudi izkušnje in pripombe dosedanjih lastnikov. Rezultat je mešanica evolucije in povsem novih rešitev. Kar zadeva evolucijo, je menda še najbolj vidna pri obliki vozila, saj je podobnost s predhodnikom precejšnja, a podrobnejši pogled le pokaže, da je marsikaj novega.

Predvsem je karoserija oblikovana z ostrejšimi linijami, ki praviloma tečejo vodoravno, to velja tudi za zadek z ožjimi lučmi, ki so vedno v LED-izvedbi. Spredaj je opazno večji spojler, nekoliko so razpotegnili tudi masko oziroma tako imenovani Kiin tigrov smrček, pri čemer so se zgledovali pri športnem in prestižnejšem stingerju. Vse to daje vtis večje širine, a ne le vtis, ceed je namreč ob nespremenjeni dolžini (4,31 metra) in medosni razdalji (2,65 metra) dobra dva centimetra nižji (1,44 metra) in dva centimetra širši (1,8 metra). To nedvomno vpliva na potniški prostor, kjer se večja širina pozna predvsem v višini ramen, z malo nižjim sedenjem pa se je povečal tudi prostor za kolena. Še to, ceeda bodo izdelovali le kot kombilimuzino s petimi vrati in kot karavana (sportswagon – SW), slednji ima konkretno podaljšan zadnji previs, tako da je dolg 4,6 metra, skoraj deset centimetrov več kot predhodnik.

Armaturna plošča je razdeljena na tri ravni upravljanja, na sredini pa kraljuje tako imenovani plavajoči ekran. FOTO: Gregor Pucelj<br />
                   &nb
Armaturna plošča je razdeljena na tri ravni upravljanja, na sredini pa kraljuje tako imenovani plavajoči ekran. FOTO: Gregor Pucelj
                   &nb


Potniška kabina je odeta v kakovostne materiale, izboljšali so tudi protihrupno zaščito. Hvalim ergonomijo, s tako imenovanim plavajočim zaslonom vred (lahko je sedem- ali osempalčni), ki je postavljen visoko, da vozniku ni treba umikati pogleda s ceste. Kot rečeno, je prostornost solidna, na zadnjih sedežih lahko sedita tudi višjerasla potnika. Za 15 litrov se je povečala prostornina prtljažnega prostora in znaša 395 litrov; pri SW pa 625 litrov, kar je 97 litrov več kot do zdaj. Dobrodošlo je, da so pri obeh različicah zmanjšali višino nakladalnega roba.

Ker se je kar nekaj voznikov dosedanjih cee'dov pritoževalo glede vodljivosti in nastavitve podvozja, so se razvojniki posebej lotili nastavitve vzmetenja in volanskega mehanizma. Tako je ob številnih tehničnih izboljšavah – med drugim so zmanjšali težo in povečali čvrstost karoserije – zdaj sprednje vzmetenje kar za 44 odstotkov trše, za stabilnost zadnjega dela vozila pa med drugim skrbi nov prečni stabilizator in prav tako prilagojeno, v tem primeru zmehčano, vzmetenje zadnje osi. Poleg tega so vgradili neposrednejši volanski mehanizem.

Rezultat smo preizkusili na zelo ovinkastem dirkališču za gokart in lahko rečemo, da se je ceed, čeprav ni dirkač, solidno odrezal z vodljivostjo, predvsem je tudi pri očitnem pretiravanju dolgo nevtralen. Kakor je povedal Gert-Jan Teunis, glavni razvojni inženir za nastavitev podvozja, se v tem segmentu najbolj razlikuje od sestrskega hyundaia i30, ki je uglašen za bolj umirjene voznike.

Ceed je v osnovi petvratni, trivratne možnosti ni več.
Ceed je v osnovi petvratni, trivratne možnosti ni več.


Novi ceed je na voljo s tremi bencinskimi motorji in 1,6-litrskim turbodizlom v dveh različno močnih izvedbah (85 kW/115 in 100 kW/136 KM). Med bencinci je najšibkejši 1,4-litrski brez turbine s 74 kW (100 KM), sledi mu trivaljni litrski turbobencinec z 88 kW (120 KM), najmočnejši pa je novi 1,4-litrski turbobencinec s 103 kW (140 KM). Med prvimi kilometri smo vozili le najmočnejša primerka, ki ceedu omogočata prijetno živahno vožnjo, še posebno če je opremljen s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko; k živahnosti nekaj doda tudi možnost izbire med običajnim in športnim načinom delovanja.

Pri motorjih omenimo še, da za prihodnje leto pripravljajo tako imenovani mehki hibrid z 48-voltno napeljavo, ki bo imel še za nekaj odstotkov manjšo porabo goriva in emisije. Za pozneje so Kiini razvojniki nekoliko skrivnostno napovedovali še druge hibridne različice. Že zdaj pa je jasno, da bodo konec letošnjega leta dali na trg tudi precej bolj ekskluzivno izvedbo shooting brake, o pogonu katere pa »še nič ne vedo«.

Pričakovano je dobil ceed kopico varnostnih asistenčnih sistemov. Že v osnovnem paketu opreme ima sistem za preprečevanje trka v mestu, sistem za ohranjanje voznega pasu, prilagodljive dolge luči in opozarjanje na voznikovo utrujenost. V bogatejših paketih opreme pa je na voljo tako rekoč vse, kar imajo zdaj predvsem premijska vozila. Omenim le možnost napol samodejne vožnje, pri kateri so v eno povezali sistem za ohranjanje voznega pasu in prilagodljivi tempomat. Med prvimi kilometri smo tak način vožnje po avtocesti temeljito preizkusili in deluje. Poleg vsega je ceed na voljo z glavnimi žarometi v LED-izvedbi. Samoumevni sta vsestranska povezljivost in navigacija podprta s sistemom TomTom.

Novi ceed bo zapeljal na slovenske ceste sredi septembra. O cenah lahko za zdaj le ugibamo, a če upoštevamo vgrajene novosti, bo nekaj dražji od primerljivih dosedanjih modelov.

Komentarji: